Skor ni era minishettisar?
Brukar ni sko era minishettisar? I så fall var köper ni dessa smååå skor. Avser de minisar som används till körning, ridning mm.
Jag skor de som jag kör med (har bara mini), skor hittar jag på Aeris häst o Hund i Luleå.
Igår ringde jag till en auktoriserad hovslagare för att få en häst skodd men han skulle ha 600kr + skor + resa, skor hade han ner till 8x0.
Fast jag tyckte det drar iväg rätt rejält (över 1000 kr totalt), kanske han får sko ändå..
Jag har en fråga.. jag ser på bild att många har broddade ?? skor mitt i sommaren. Varför har ni det (ni som har det alltså)??

#1 För att få köra maraton måste hästen ha skor med brodd, eller läste jag fel i reglerna?
Jag har använt brodd sommartid när jag tränat på gräs, vilket kan bli mycket halt.
Nuförtiden har jag ingen häst med skor.
jag skor i princip aldrig mina. det ska inte behövas om man inte tränar enormt mycket. eller på dåligt underlag.

vi skor ju bara de som tävlas här , eller rids mycket ..
Travbanan i Halmstad har ju jätte små skor ..
Vi skor pållarna som vi kör, på sommaren är grusvägarna så hårda att hovarna slits för hårt.
Jag ritar av hoven när den är nyverkad, sen skickar jag ritningen till Hådéns Hovslageri Sollvalla. Skona kommer efter några dagar i brevlådan.
#1 Om utställningen är på gräs och det börjar regna blir det jättehalt om man inte broddar.
Skor inte min minishettis och han går på hård grusväg 5 dagar i veckan. Behöver dessutom bara verkas var tredje månad.
£6 
#7 Vad menas?
han/hon måste ha stenhårda hovar
Flera av min shettisar rids flera gånger i veckan både på asfalt, hårt grus och i skogen. Ingen av shettisarna har blivit ömma. Några har väldigt hårda hårdar och då tror jag att de är lite mer trånga. De som har lite vidare hovar har ofta lite mjukare.
Däremot så går även fjordingen barfota nu men gillar inte grus men asfalt i och i skogen går bra.
#9 Stenhårda och växer sakta 
# 9 Min shettis har inte heller skor på sommaren och hon jobbas också mycket på grus. Minst 4 dagar i veckan på grus och asfalt. Jag är jätte glad att hon slipper skor.
Min unghäst däremot kommer snart behövas skos. Han är jätte ömfottad.

Min c-ponny har inte skor, och vi har grusvägar som vissa inte ens skulle rida sin skodda häst på. Men det går alldeles utmärkt, han ömmar inte det minsta. Hovarna växer så mycket dom behöver, men rider jag mindre under en period så slits dom ju givetvis lite mindre= mer för hovslagaren att fila bort, men dom slits aldrig ner för mkt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~