Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1051 ggr
sanne
0

God Morgon 080225

Go Morgon

Jaha, då blir man ytterligare ett år äldre idag, fy nu ser man 40 strecket alltför nära tycker jag.. usch..

Ja ja så kan det vara, ska snart iväg till jobbet ivf, sen blir det lite firande med familjen ikväll, så idag blir det inte mkt m hästarna, men dom fick sig en rejäl omgång i går, både verkade o fällde av päls, suck.. ryggen var ingen höjdare sen men va gör man inte för sina hästar…

Grattis till Sandra med idag !

ha en bra dag , för det ska jag !

zettan
0

morrn morrn

På min födelsedag vaknade ja åter igen med en förkylning. Det var ju en bra födelsedagspresent. Hm ja ja man blir bara äldre och äldre suck. Idag så blir det först jobbet sen ska jag till läkaren idag mindre kul dock, Sen blir det en vanligt dag i stallet. Vi ska inte fira här hemma för ja vill inte fira. Vi ska ha stor fest i helgen då min pappa fyller 60. Då får ja nog av kalas

Grattis Sanne på födelsedagen

ha en bra dag alla

IdaS-A
0

God morgon.

Ska iväg och jobba om en liten stund, slutar tidigt idag så resterande del av dagen ska ägnas helt och hållet till hästarna :)

Grattis till födelsedagsbarnen

Charlotte-J
0

God morgon!!

Ska snart iväg med Tyra till dagis och sen väntar lite hästpyssel. Tänkte hinna dra lite päls innan det är dags att hämta henne igen. Sen är det travet som gäller ikväll och äntligen har blåsten lagt sig så det blir nog en behaglig kväll där ute på grusplanen ;-))

Vad härligt det är förresten när det är ljust nu när man går upp på morgonen ;-)) Skönt att våren är i antågande!

Amor vincit omnia Kyss

Mija
0

God morgon på er!

Idag skiner solen här och fåglarna kvittrar utanför fönstren, härligt. kan bara hålla med Lotta om att det är härligt nu när det är ljust på morgonen så man slipper treva sig fram i mörkret, ser fram emot denna härliga årstid som nu kommer.

Idag blir det en tvättdag här hemma annars blir det en tur till hästarna och idag ska Parrinda få en rejäl genomgång.

Ciao på er och grattis till födelsdagsbarnen…..Glad

Hanna-D
0

God morgon

Vilken helg - kan sammanfattas i ett ord = sömnbrist! Åkte direkt från mitt nattpass till utställningen i Riala och nu är jag på jobbet igen. Visserligen självförvållat men trött ändå Glad Men det var en bra och trevlig dag trots kallt och blåsigt väder.

Ha en bra dag!

Anette
0

God Morgon!

Här  ser ut at bli en undarbar vårdag!!

Ska snabbt göra ett röjande här inne och sedan ut och pyssla med pållarna, få se vem som får gå med på promenad. Det gäller ju att passa på när vädret är så fint och man är ledig!

Ha en sköön dag alla!!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Har tillbringat förmiddagen i skolan och gjort ett par räkneövningar som vi faktiskt kom väldigt långt med. Ska göra klart det allra sista och skriva rent i eftermiddag och därefter är det pluggande inför kommande tentor som gäller.

Det allra första jag ska göra är att tvätta bort all klibbig cider som finns på halva mitt golv. Några ciderflaskor hade gått sönder (hur de nu kan göra det..?) i natt och i morse när jag hade brått och skulle stänga av väckarklockan halkade jag i det och lyckades stänka ut det över halva rummer. Tur att det inte fanns ngn med kamera som kunde föreviga ögonblicket när jag dunsade i golvet och simmade runt i cidern. Ont i halv kroppen och kommer nog få fina blåmärken efter det.. Morgonhumöret kan jag inte skryta med att var på topp efter det.

Grattis till Sandra och Sanne på födelsedagen!

Puzzel
0

Grattis Sandra o Sanne.

Här har man varit och pysslat med hästar, tagit en fika i solen utanför stallet. Igår vart det långpromenad med Puzz 1,5 mil gick vi. Idag vart det lite klättra i skogen. I morrn får hon vilodag tror nog hon behöver det. Igår hade hon även rejsat efter de andra när de var ute och red så hon var svettig när jag kom upp och skulle gå ut med henne, idag lär hon göra samma sak när de andra kommer upp och ska rida de andra hästarna.

I veckan kommer det blir kontroll av staketen och fix av lösdrift mm. Skönt att ha allt i ordning inför sommaren, lammningar och annat som väntar .

Ha en bra dag

Annette
0

Go´kväll!

Nu är jag trött efter att ha umgåtts med fyra Djungel-Georgear hela dagen. Tyvärr blåste det för mycket för höftskynke.
Jag har även provat på att vara trafikpolis och kan konstatera att folk är inte riktigt kloka. Egentligen skulle man bara låta dem köra, får de en trädgren i biltaket så kan de skylla sig själva. Min arbetskamrat Ewa var nära att bli påkörd två ggr. Ena gången av en ilsken tant som inte hade tid att stanna. Sedan är det otroligt många synskadade förare ute och kör, många är nog helt blinda, eftersom de inte ser stora varningsskyltar, utan bara blåser på i full fart.

ThiffannyJ
0

#9 Jag håller med!! På mitt jobb så hör man mycket, och det är ALLTID den andre föraren som inte bör ha körkort och liknande…  Själv har vedebörande ALLTId hållt hastighet och blinkat… Oskyldig

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com