Kom ihåg att anmäla till Köping!!
Ni glömmer väl inte bort att anmäla till Köping den 5/8. Anmälningstiden går ut på fredag och det finns platser kvar.
Kom igen och kombinera utställning med bruks och satsa på Allroundchampionatet. Massor av fina priser samt lotteri på hästarnas starnummer. Försäljning av hästartiklar kommer att finnas på plats.
MVH Johanna

Är det trögt med anmälningar även till Köping..? Finns det risk att det bara blir en domare?
Hur många anmälningar har ni nu? Har anmält två, men kan ev ta med en till om det är dåligt med anmälningar…….
Tror att vi är uppe i ungefär 44 st. Så kom igen och anmäl!!
Var hittar man info om brukset??

Om det bara blir en domare, vem av dem blir det då?

Nu hänger jag inte med riktigt…
Enligt proppen är det endast klass 20 (maskerad) som anordnas utöver exteriörklasserna. Vad är det för allroundchampionat man då kan tävla om?

Jag har anmält 3, Åkte med posten igår så de borde komma fram innan fredag. Så räkna in 3 till.

#4 och #6
Information om bruksklasserna finns i Shetlandsponnyn nr 2 (på Nords sidor) samt på vår hemsida www.shetlandnord.se (klicka på Kalendarium i menyn)

Vad ingår i klassen dressyr med ledare? Hur höga är hindren i hoppning med ledare?

Är det någon som vet svaren på frågorna i #9?
Hur många anmälningar har ni nu?
Blir det en domare bara? I så fall vilken?

Nu är det väl försent att anmäla eller skall man posta senast idag?
Vi är nu uppe i runt 75-80 anmälningar men skicka i väg papprena i dag så kommer ni med. Vi inväntar anmälningar till ibörjan av nästa vecka. Varmt välkomna.

#14. Har du mer info om ridklasserna med ledare? Vad ingår i dressyren? Hur höga är hindren? Måste barnet kunna styra helt själv runt banan?
Jag är inte riktigt säker men i ledklassen tror jag att det endast är skritt och lite trav. Ledaren ska inverka så lite som möjligt men finnas där vid behov. Barnen styr så gott de kan. I hoppningen så vet jag inte riktigt hur höga hinder det är men hör dig för med Maria Andersson. Hennes telefonnummer finns på Nord sidor, hon håller i bruksbiten.

#15 Nu ligger dressyrprogrammen ute på vår hemsida www.shetlandnord.se, klicka på Kalendarium.
Hindren i lägsta klassen utan ledare är 20-30 cm, så jag skulle ju tro att de inte är högre än så i ledklassen. Men som Johanna skrev kan du få exakta svar på dina frågor om du pratar direkt med Ellen, vars telefonnummer och mejladress du hittar på samma ställe. Varmt välkommen!