Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 788 ggr
zettan
0

god morgon 26 feb

morrn morrn

Det är uppehållas väder ute just nu i allafall. Men det ska visst regna som sjutton idag sa min pappa. Får se om det stämmer
  Ska strax till jobbet och jobba. Sen ska ja åka och spå mig efter jobbet. Ska bli intressant.
  Srn blir det stallet och hästarna i eftermiddag.

Ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Idag är det arbete och PU-samtal som väntar. Det sista kan ju gå hur som helst. Det blir nog en lång dag även idag. Bäst att ta med regnkläderna.

Alldeles nyss trodde jag att Cecilia satt på en CD-skiva med Teskedsgumman. Sen kom jag på att en sådan har vi inte, så det var visst hon själv som pratade. Hon gick upp kl 6 för att hinna leka några timmar före skolan börjar.

Ha en bra dag!

Mija
0

God morgon!

Dagen blir lugn, bara vanligt pyssel hemma, inget speciellt upphetsande händer, ska snart till hästarna bara barnen åkt till skolan. Det är skönt ute då det för en gångs skull inte blåser, wow, helt otroligt, plusgrader är det också, hoppas på fint väder idag med.

Ha en bra dag allihopa!

Charlotte-J
0

God morgon!

Idag är jag så glad för min dotter Malins skull, jag kände Gracias bebis igår ;-)) Vi har tvivlat på att det var någon bebis kvar där inne (hon är UL:ad) då hon inte har så mycket mage men igår, som sagt, kände jag den lille/lilla sparka. Grattis till det Malin!!

Ska snart in till mina föräldrar och fika då dom varit gifta i 53 år idag, jösses vad länge!! Och så måste jag fixa gubbens bankdosa (om jag nu får det för banken) då Tyra lyckats låsa den IGEN när hon trodde det var en miniräknare. Ungar!!

Elsa är hemma och är sjuk, hoppas hon piggnar till tills på torsdag då hon har ridskola och dessutom fyller 10 år, lilla pluttan.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

SannaHolmgren
0

Godmorgon

Här regnar det och blåser en del, och nu är det minstingens tur att vara magsjuk. Fy att de aldrig blir friska nångång. Men det är en "snäll" magsjuka då de bara får ont i magen ett par timmar och kräks bara nån gång, inkubationstiden är över en vecka.

Jag ska jobba extra ikväll, så jag får försöka lösa det där med barnvakt igen, men det brukar gå bra. Jag har en underbar svägerska som ställer upp, trots att hon har två småtjejer själv som inte har fyllt två år än. Jag vet ju hur jobbigt det är…

Igår blev jag konverterad på jobbet och har alltså fått en tillsvidareanställning i kommunen på minst 75%, så nu är det slut med timvicket. Hoppas jag får vara kvar i min arbetsgrupp bara så jag slipper flytta till något annat ställe, jag trivs verkligen jättebra där jag är nu.

Ha en bra dag.

[Emmelo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Vi har haft vår här i flera dagar nu men inte idag nu kommer regnet, jätte tråkigt, hagarna som är nästan helt fria från is kommer väl bli leriga istället..fy då!

Rocky tycker nog att livet är allmänt trök nu när han står ensam. raggar häst komips för fullt, hoppas bara hitta nån snart innan Rocky blir tokig på mig..;)

Ledig idag, jobbar natt imån,ser inte framemot det då brukarn är jätte sjuk..Usch!

Ha en bra dag och ni som ska ut i trafiken kör försiktigt!!

Ps: Rocky är INTE inklippt på bilden, fast jag vet att de ser ut så=)

Puzzel
0

Go dagens här är man stall ledig idag, då en av tjejerna som rider en av de andra hästarna i stallet ville pyssla me Puzz idag o gå promenad med henne.  Själv ska jag plugga, städa och fixa inför lite saker som kommer hända till helgen. Ni får ha en bra dag, här är det i regn och åter regn.

SannaHolmgren
0

hej igen.

Måste bara visa en teckning som min dotter har gjort, föreställandes "shetlandsponny med föl i magen"

Är den inte gullig? Jag har rensat i en byrå och då dök denna upp, hon gjorde den på dagis när hon var fyra år.

Frida-E
0

God …eftermiddag!

I förmiddags kom äntligen min nya lilla häst!! Jag har letat bra länge efter ett till ministo till mitt lilla stuteri. Hon skulle helst vara svart och gärna utställningsmeriterad och kanske fått ett par föl var målet… Och vad köper jag - En ovisad tre-åring …som är avblekbar skimmel! Oskyldig Men allt annat kändes rätt så vi får väl se vad lillpållan kan gå för..! Skrattande

Tyvärr regnade det en hel del när jag släppte ihop henne med mina andra ston och skulle försöka fota lite, men här är det iaf Isa och Farina som redan blivit kompisar!

Ha en fortsatt bra dag alla!!

Cattis
0

#8 Det blir inte alltid som man tänkt sig :-) Grattis till ditt nya sto!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Croneld]
0

God kväll! Jag var inte inne på forumet i morse så jag önskar alla en god kväll. Jag har i dag köpt en beg. roslagsvagn modell 2001 till Manda. Jag blev så glad när jag hittade den på blocket, den låg bara ute någon minut och jag tingade den på en gång. Så nu står den i stallet.Glad

Han som tillverkar roslagsvagnar bor bara 5 km från mig men då får jag lägga på 4 gånger pengarna, om jag ska ha en ny. Tyvärr får jag vänta med invigning av vagnen, för Manda är högdräktig och kommer inte in mellan skaklarna, inte ens på russvagnen.

Sen har jag också köpt ett par tärnsjötömmar av en kompis och en westernsadel. Lilla Manda börjar bli välutrustad!

VeronicaP
0

#10 Härliga lilla Manda , kan tänka mig att hon är rund och go nu *S* Yapp det blir en riktigt fin dam med fin vagn och en kanon sadel *ler*

Frida-E
0

Glad #9 Tack tack!

[Croneld]
0

# 11 Hon kom in mellan skaklarna, magen har sjunkit… Jag var ju tvungen att pröva vagnen att den passade.Skrattande

VeronicaP
0

#13 Ha ha kan tänka mig det , testa måste man ju :-)