Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 761 ggr
zettan
0

God morgon 27 feb

morsning korsning

Här regnar det som sjutton och blåser lite granna. Precis varit ute med vovven. HAde helst velat bädda ner mig i sängen igen och bara sova. Men ja ska till syncentralen nu på morgonen.
  Sen blir det jobbet och till kvällen stallet. Hade hoppats på uppehåll som man kunde börja med lillkillen någon gång. Men det går ju inte dra päls när de är så blöta.

Ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Skall lämna barnen på fritids vid 7-tiden. De har Vasaloppet i skolan idag, utan snö. Därefter blir det jobbet, släpa grenar efter Djungel-Georgarna som numera är 3 st. Den fjärde har inte trillat ner och skadat sig, han är på ett annat arbete. Engelsmannen ler så glatt efter mitt försök att förklara den täppta toaletten Generad. Nu är den iaf fixad.

Tur att det inte är Frillesås den här helgen, det hade jag aldrig hunnit med. Och som hästarna ser ut! Det får bli regntäcken ute nästa vecka, tror jag.

Ha en bra dag!

Mija
0

God morgon!

Här regnar och blåser det, som vanligt, suck. Sitter och väntar på sotaren som ska komma någon gång mellan 8 och 11, inget kul.

Det blir inte mycket gjort med hästarna nu när det regnar hela tiden, vad tröttsamt det är med detta regn och gegga. Längtar verkligen efter sol och värme och grönt gräs, mm härligt, men det kommer ju, synd bara att det inte är nu.

Ha det gott!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Idag skulle jag egentligen ha kommit hem från en skidsemester i Österrike tillsammans med ROPA. Tyvärr har jag istället haft tenta, jag som mycket hellre hade umgåtts med trevligt folk där nere… Dags att sätta igång med pluggandet till nästa tenta nu. Längtar efter en dag då man utan dåligt samvete för diverse skolarbete kunde få gå och lägga sig i normal tid och sova länge.

Ha en bra dag!

Puzzel
0

Goddagens nyss hemkommen från stallet, prommis med en blöt häst, måste få över vagnen till nya stallet så man kan börja köra igen. Vi försöker vänja oss vid trafik och bussar låter läskigt men det går bättre och bättre för varje gång. Setat och pratat hästar, avel mm idag med stallägaren som letar godkänd welch hingst i Stockholmsregionen .

Nu ska jag städa och plugga + fixa inför London.

VeronicaP
0

Godkväll här blåser det storm igen och igen eller det har ju knappt varit uppehåll i stormandet . Jag fick åka hem från jobbet idag då jag mår skit, ont i skallen, kroppen och halsen , hade även feber när jag kom hem .