Massera hästar
Har varit och masserat häst i dag. Ska i väg i morgon med. Kul!
Vad tycker du om hästmassage?
Bara lite kul att höra om just dina erfarenheter.

Jag har jätte bra erfarenhet av massage. Hade en ridhäst tidigare som ofta var stel. Hon fick massage 1 gång i månaden och ja märkte snabbt att hon blev bättre i sina röelser och muskulatur. Hon slappnade av mkt lättare.

Massage är aldrig fel på hästar eller människor heller för den delen *ler* När Dee-dee var 3 år så fick hon en vridning som satte sig uppe vid manken och vi gick till en ostiopat och som *fixade* till henne och efter det så skulle vi massera med Arnika på vissa ställen och det hjälpte kanonbra och peppar peppar hon har aldrig haft ont av det igen.

Min häst har problem med ryggen men hon får massage innan varje träningspass och då mjuknar hon upp lättare + en väldigt lång framskrittning.
// Sofie
Inte massage, men akupunktur till vår 19 åring. Dendy tycker att det är jättesköt. Hon bröt sitt bäckenben vis 3 års ålder, så på vintern spänner det lite, då tycker hon att det är skönt.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Min kompis gick equiterapeutitbildning, då övade hon massage på en av mina shettisar, Evita. Evita njöt av det, somnade som en stock efteråt.
Ginny fick tidigare massage och hon älskade det…
Har själv gått en kurs i hästmassage och innan dess anlitade jag ofta en hästmassör.
Vi använder ju våra ponnyer till ponnytrav och det behövs lite massage då och då.
Tror nog att de som inte används till något också tycker att det är skönt.