Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 841 ggr
Kris_J
0

Efterlysning

Är det någon som vet om någon av de stulna ponnyer som inte återfunnits varit chipmärkta? Jag letar efter identiteten på en ponny jag endast har chipnummret på, nummret finns inte inrapporterat.

Veritas odium paretFörvånad

Silenos
0

Jag rapporterade för en månad sedan. Då kom våran Dumle äntligen hem igen. Han stals i augusti 2005 och såldes sedan i Finland. En ärlig kvinna köpte honom till sin dotter, när hon några månader efter köpet fick se efterlysningarna insåg hon att ponnyn hon köpt var stulen i Sverige.

Sen trillade ärendet mellan stolarna under lång tid. Vi var överens om att låta Dumle stanna hos henne till utredningen avr gjord ( vilket aldrig blev av ) I början av januari hörde kvinnan av sig, hennes förutsättningar hade ändrats så Dumle fick komma hem.  Kvinnan har även hjälpt till att söka efter Mironja som stals samtidigt. Idag fick vi besked från en familj som ägt Mironja ( i Finland ) att hon tyvärr inte lever längre.

Veckan efter att mina hästar stals , försvann tre hästar från Umeå. De har ännu inte återfunnits, men troligtvis har även de sålts i Finland.

Kris_J
0

#1 vet du vem jag skall kontakta för att förhöra mig om dem som inte återfunnits?

Kris_J
0

Jag kanske skall tillägga att jag har kontakt med en person i Finland som har en ponny utan papper men som har ett svenskt chipnummer, chipnummret är inte inrapporterat så man kan inte hitta ponnyns identitet den vägen. Jag har lovat försöka hjälpa dem. Om ponnyn är stulen vill de att de rätta ägarna skall ha ponnyn.

Silenos
0

Jag PM ar !

Kris_J
0

Ponnyn är svartskäck om någon saknar en sådan?