Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 983 ggr
MariaP
0

Övervakningskamera

Jag vet att det diskuterats en hel del kring övervakningskameror här på forumet.Det börjar ju bli aktuellt nu igen. Köpte en för några år sedan som jag inte är så nöjd med.
Är det ngn som vet var jag kan hitta tråden om övervakningskameror?
Det kanske är någon som vet ngt nytt bra systen som kommit ut på marknaden?

Hanna-D
0

Luda säljer övervakningskameror m.m.

http://www.ludawebshop.se/catalog/

Jag köpte en kamera där (är ett par år sedan, tror den kostade 730 kr då) och kompletterade med en skärm som jag fick av en bekant som kör lastbilar (de använde backkameror) så jag kom väldigt billigt undan.

Använder övervakningen både i transporten och i stallet vid fölningstider. När vi var med om olyckan jag berättade om hade vi kamera i transporten och jag som var passagerare hann se hur lugnt hästen stod hela tiden. Nu vill man aldrig köra utan kamera!

MariaP
0

Tack Hanna!
Mycket intressant läsning där, ska fördjupa mig under kvällen!

MariaP
0

Ingen mer som har något tips?

Hannas tips verkar jättebra, funderar starkt på att investera i en sån men det är alltid intressant att jämföra priser och prestanda.

[Anna-N]
0

Har köpt min på Netonet. Trådlös med räckvidd på 80 m, separat monitor med ljud. Har fungerat bra hittills. Kostade 1300 kr ungefär.

Annette
0

bevakningskamera

Övervakar ni fölningar?

Några trådar jag hittade lite snabbt.

MariaP
0

Tack för tipsen!

QuickStep
0
[Billan]
0

Jag har en trådlös hemma. Men på jobbet använder vi en webbkamera, det är jättebra då man kan gå in på alla datorer i huset och se.

ryttarn
0

#9 Vad använder ni för webkamera? HAr tänkt göra detsamma nämligen men har inte hittat någon bra miljötålig kammera till rimliga pengar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Mija
0

#9 Jag är också nyfiken på detta, någon som kan tipsa om en bra webbkamera till vettigt pris?

MariaP
0

Tack allihop för era tips!

Nu har jag bestämt mig - det blir en horseCam från LUDA med en extra kamera. Nu känns det som att jag har fått tag i ett riktigt rejält övervakningssystem där jag även kan övervaka hästarna i transporten.Leveranstiden var bara ett par dagar så jag väntar med spänning på att få testköra det…

Denna kommentar har tagits bort.
AnTeX
0
AusaBausa
0

vad kostar den övervakningskameran som är i inlägg #15?

Hanna-D
0

#16 Se länken i mitt inlägg (#1). Där finns alla prisuppgifter.

AusaBausa
0

#17 sorry såg inte att det var samma märke:-D