inridning av liten
skrev om detta på ridsport, men ni vet nog bäst…
funderar på bragos kommande inridning. hur ska man hitta ngn som är lagom stor och dessutom tuff nog att våga sitta på en liten bråkstake?
var hittar ni era småtjejer. har ni lämnat in dom på inridning? hur mkt går det på ungefär?

Har aldrig lämnat iväg någon på inridning , börjar alltid med tömkörning och inkörning och sen brukar ridningen inte vara några problem , finns ju alltid duktiga småtjejer på ridskolan eller travskolan

Hi, hi jag har två testpiloter till Thimons kommande inridning! Mina grabbar är 3 och 5 år. Men eftersom Thimon bara är ett år så är det en bit dit. Tänker börja longera och tömköra honom så smått i höst. Sen nästa år (höst) blir det väl ev. att börja köra honom och sedan sadelvänja och när han blir drygt 3 får väl min Emil som är yngst (då 5 år) börja sitta på honom.
Jag har haft tur då mina barn hittills kunnat göra det. Nu är yngsta snart 12 år (32 kg) så man får väl börja leta "småtjejer" snart.
Sätt upp en lapp på ridskolan. Jag ska göra det i alla fall, när den dagen kommer.
Jag har en liten tuff medryttare nu, men hon är nog förstor sen när det är dags för min lillkille
Men grannen har ju några småungar som kan få sitta lite på honom sen