1 Årshingstar & Får
Undrar om det finns någon här inne som har haft "unghingstar" & "får" ilag på bete ??? jag har tre unghingstar ( 1 år ) som jag funderar på om jag ska släppa i stora beteshagen i sommar, hagen är på ca 4 hkt & "två" av unghingstarna gick där med sina mammor förra sommaren ilag med fåren & det gick bara bra..Men nu är det ju tre busiga & nyfikna hingstar som kommer att "eventullet" gå där så nu är min fråga om någon annan har haft unghingstar & får ilag ?? om inte vad tror ni om detta ?? mkt tacksam för era svar då jag själv inte vet hur jag törs göra.

Jag har haft mina unghingstar tillsammans med fåren i perioder och det har aldrig varit några problem. Lite springande i början kanske, men sedan har det varit lugnt.
vi har oxå haft våra tillsammans med får. men de gick bra men fåren var lite rädda och gick när hästarna kom för nära.

Jag har också haft får tillsammans med hästar, både unghingstar och andra, utan problem.
Det finns vissa hästar som jagar får dock, så man får hålla lite allmän koll på det.

Unghingsten (1år) jag hade ihop med fåren betäckte..(försökte = )
Så det gick inge vidare.
Stona går med fåren nästan hela sommrarna och det fungerar bra, fåren går undan sura tanter och busiga småtjejer..= )
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#5 HiHi, hos oss var det tvärtom, baggen försökte "få till det" med shettistjejen. Hon som annars är mycket bestämd blev alldeles ställd.