Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 833 ggr
lilleman
0

Vänja vid träns.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid vilken ålder börjar ni vänja vid träns?

Och var får man tag i så små träns som till unghästar när de är mini.

Tezzy
0

Min lill kille började lite smått när han va 2år,

hööks har träns till mini om jag inte mins fel kostade de nog 169:- annars har nog börjes också,

SHV-Pysen
0

min fick för första gången när han var tre. hade vant honom innan om jag haft honom då, men det gick bra iaf, han accepterade på nästan en gång

zettan
0

min håller på att vänja sig nu. Han är 9 månader. Stoet har ja inte börjat med ännu.

ThiffannyJ
0

Vi börjar vid två års ålder. Tycker det är ganska lagom.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AnnaLundin
0

Jag börjar med träns när det finns behov för det… Dvs ska jag visa unghingst på utställning så får han lära sig det då, annars väntar jag tills det är dags för inkörning eller möjligen visning på premiering.

Zeb hade träns på sig för fjärde gången när han visades fram Räcka ut tungan

zettan
0

Ska kanske tillägga att min lille ska visas därför har ja börjat med träns på honom så tidigt.

Ledin
0

jag har vant alla vid tränset när dom vart 1.5 år då även ut å gå med träns o sele.

[Emmelo]
0

Min kille har jag börjat med lite smått han 1 år den 22 mars!

Hanna-D
0

Vid två års ålder tycker jag är lagom. Vill inte ha bett i munnen på dem tidigare än så.

LottaK
0

Jag har just beställt nya bett ifrån Sverige så det börjar bli dax att vänja 1,5-åringen i bett.

Här i Finland måst nämligen ponnyrna använda träns och bett som 2-åringar i dom officiella utställningarna.

(På rasutställingarna får storna vara utan bett i vilken ålder som helst)

Det träns jag just nu använder åt ungmini är från Börjes men jag antar att ni har i sverige små miniträns lite var som helst :)

HanniBunni
0

1,5 år tycker jag är helt perfekt! Kanon när man har hingst att börja vid den tiden!

[daytona]
0

Man behöver väl inte ha träns på hingstar förrän dom är 2 år på utställning??  Fundersam

Annette
0

#12. Det stämmer, det är ändrat till det året det fyller 2 år.