Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 435 ggr
Annette
0

God morgon 2 mars

Inget regn i sikte, ännu, är väl bäst att tillägga. Jag ser faktiskt solen Förvånad, inget man är van vid.

Hästarna skall ut om någon timma. Sen funderar jag på om jag skall göra det jag vill eller det jag borde Fundersam. Jag kanske hinner med båda delarna.

Ha en bra dag!

Psst, Zettan, 1 vecka kvar till Frillesås Flört.

Midlingur
0

Godmorgon,

Ska strax åka till stallet. Ska rida idag, var ganska längesedan sist. Kanske hittar på något med shettisarna också, vi får se.

sanne
0

God Morgon

idag fick jag sovmorgon ! skönt.. ute snöar det för fulltFörvånadska strax ut o släppa ut hästarna, dom blir snart tokiga tror jag, ska först dra av lite mer päls på några av dem. Sen blir det stor städning inne och lite kalas i em.. jag är SÅÅÅÅ trött på tårta nu, har ätit tårta varje dag i en vecka då alla typ, fyller år..

hoppas alla får en bra dag !

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

#0 Skrattande japp jag och hästarna är laddade. Ska bli sååååå kul

Har prexis kommit hem från stallet. Hästarna är ute och boxarna är mockade. Det snöar för gullt ute idag suck jag som vill ha vååååårr nuu.

Idag blir det en lugn förmiddag ska lägga mig en stund för ja hade migrän i går kväll och känner mig lite seg idag. Så de blir till att sova ngn timme till. Sen i efermiddag blir det stall och hästpyssel

ha en bra dag alla

Cattis
0

God morgon!

Idag åker två av min barn till fjällen för en veckas skidåkande och riktig vinter! Så nu håller vi på och packar det sista…

Jag är så täppt och snuvig att jag knappt kan andas och låter (enligt mina barn) tydligen jättekul då jag försöker mig på att prata. Kul att man kan roa ngn iaf. :-)

Jag skall bege mig till stallet så snart barnen åkt och det är dags för veckans Tokoselgiva, vilket brukar vara oerhört poppis med tanke på att alla får komma ut och äta kraftfoder och annat gott i egen bytta istf att få mineraler o annat i hagen.
Tänk vilken tur att man inte har fler hästar, jag skulle aldrig hinna ge dem Tokosel då, det tar ju ett gäng timmar bara med dem jag har.

Och här, här öser regnet ner. :-(

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Nu skall jag göra er riktigt avundsjuka Flört. Här skiner solen som den inte gjort på väldigt länge. Det är jättehärligt väder.
Kommer precis från första vändan i stallet. Nu skall jag göra lite husliga bestyr och efter lunch blir det stallet igen.

[Anna-N]
0

God förmiddag!

Här vräker snön ner. Undra om det blir nån vår i år…OskyldigMan har väl alltid förhoppningar för tidigt.
Ska se Vasaloppet sen så blir det stall och hästar.

Ha en bra dag!

Cattis
0

#5 Det är väldigt suddigt det du skriver, vad menar du? ;-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Marta
0

#5 Det går inte att läsa vad du skriver… Fast vi vill nog inte veta ändå Flört

Vi är nog just i färd med att få valpar. Och gäster…

Varför en sak i taget när man kan göra allt på en gång!

Annette
0

Va, har avundsjukan satt sig på synen på er Flört? Själv blir jag alldeles bländad av solen Cool.

#8. Valpar, spännande! Vänligt av henne att hon väntade tills idag. Lycka till med barnmorskeriet.

zettan
0

#9 nu ser vi ännu mindre vad du skriver hmm konstigt ngn som kan tyda??

Hanna-D
0

God eftermiddag!

Mina fyra lediga dagar är slut varav tre har haglat/regnat/snöat bort - jättekul! Har trotsat vädret nu på morgonen men nu får det vara nog. Har tagit in "åringarna", de får stå inne och torka upp några timmar varje dag, tycker lite synd om dem i det här vädret.

Ena unghingsten har en skada på ögonlocket men måste ha haft änglavakt! Ögat och insidan av ögonlocket har klarat sig.