Söta/roliga hästprylar
Vad har ni för söta/roliga/häftiga saker till era shettisar? Täcken, grimmor mm?
Bifoga gärna bild :D
Visar väl Kiaras rosa, hjärtiga täcke igen då!
syns inte så jätteväl, men lite iaf. Måste nästan ta en ny bild inom kort, dedär e ju typ 3 år gamla.

Snart har hon väl volanger och spets i grimman också! 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Det sötaste jag hade eller ja. Enligt min mor (skyller allt på henne). Var den knallrosa fölgrimman som jag hade till min skimmelflicka när hon var liten och "grå" i pälsen. Jag skojar inte den var det mest rosa du kunde hitta. Min mor propsade dessutom på att hon skulle ha den på utställning… *suck*
Tyvärr eller lyckligtvis (har inte bestämmt mig vilket än) så finns inget bildbevis på detta.
Buhu! Verkar bara vara jag som har massa söt-saker 
Eller?

Jag har ett litet vitt chabrak, vita benlindor och ett svart träns med vitt foder. Svart fleecetäcke med vita kantband. Jättetufft! Men kanske inte så pussinuttigt.
Njae… Ska väl erkänna att det finns lite "udda" saker i vårt stall också.
Emil vann ett täcke från Boett på Fornboda tror jag det var, hur som helst, täcket är tigerrandigt i ROSA. Väldigt bra passform och med hals, färgen är väl rätt häftig om jag ska erkänna 
#7 Bild, bild?
Hihi…
Ska fixa ett, har inget. Har ett på ett annat täcke med militärmönster.
Fotograf Betina Retvig.
#9 Det va fint! :D Men jag vill se de rosa också!
#10 Du får lugna dig! Jag har inget kort på det rosa täcket 

#11 Hur svårt ska det vara - ta o klä på en häst och fotografera skapelsen.
Vi är ju himla nyfikna. Minns inte ens at tvi delat ut ett rosa sådant?!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ha jag har sett ett sådan täcke Hanna och dottern var inne på att köpa något sådant , fast jag tycker det finns bättre saker att lägga pengarna på *S* …
Jag har nog inga sådana där pluttriga saker , det enda jag kan komma på att dottern har köpt 2 grimmor där det står Busig på den ena och Lat på den andra *S*
På Hamra har vi också vunnit ett täcke från boette med skojigt motiv. Det är turkost med beigea nallebjörnar som har rosa halsdukar på sig. Det används som Amanda säger till pyjamas åt hästarna på nätterna. Får se om jag har något kort.
#14 åååh va snuttigt! Nu kräver jag nästan bild av dig också 
Har ett blått fleecetäcke från Boett med Nalle Puh på + ett babyrosa med beiga nallar på. Har även ett rosa/grå rutigt + några enfärgade men dom är inte lika "söta".
Amor vincit omnia 
#12 Eftersom jag jobbar fram till 21 varje dag så är inte det första jag tänker på när jag kommer hem att fota ett rosa täcke - men det kommer 
Jag tror att Emil fick det när han blev Champion valack…
Var faktiskt på Falsterbo Horseshow i förra veckan… Där var en del söta saker där med. En dansk affär (eller vad man kallar det) som hade ett stånd där och sålde bara ponnygrejor…. Men det var rätt rörigt så det var svårt att se allt….
#19 var kan man man köpa grimman?

Had een lika dan vältränad till en tinker valack som var ngt tjockis

Vi köpte våra på lantmännen #20
Skall köpa en sån,den var rolig.

jag har en knallrosa repgrimma till Lilla My, och lite andra små söta prylar som man inte kan hålla sej borta ifrån 
Jag vill gärna se bilder på alla sötfnötiga saker! 
#20 Jag köpte min i en vanlig ridsportsbutik.

#24 Söker repgrimma till shetland. Var har du köpt din?

Jag hittade min på Westernbiten utanför Borås. De har även bett och westernsadlar, säljer på postorder. Tel 0320-73070

#28. Tack för tipset. Tänkte kolla i Halmstad först, annars ringer jag dit.
# Köpte en repgrimma med grimskaft på Hööks billigt. Storlek ponny, men genom att flytta knutarna gick det att få den att passa shetland.

#27 fick den av en kompis när jag fyllde år, och det var någon som hon kände som hade gjort den, så jag vet faktiskt inte hur man får tag i dom :( men det finns väl annars sidor på nätet där såna som gör repgrimmor finns!? gjorde det iallafall förut…
Här kommer en bild på täcket (fotomodellen under är Gazette), märkte dock att det rosa bleknat ganska ordenligt efter all tvätt.
#32 ÅÅh! Så fint! 

Men måste tyvärr meddela att jag tycker att Kiaras rosa-hjärtiga e snyggare
Fast vill man ha gulliga fleecetäcken så är det ju bara att gå in i närmaste tygaffär och gå till barnfleeceavdelningen. Det finns MASSOR av urgulliga fleecetyger! 
#35 AAAH! MÅSTE ha, MÅSTE HAAA!!! Fyyy så snuttigt! 

å herregud!!! måste erkänna att jag är allergisk mot puttenuttiga saker! det kliar i ögonen, halsen sväller och jag måste banka huvudet i väggen…
varför snälla varför vill ni spöka ut ponnierna?
Då är vi på samma våglängd…..jag använder "neutrala" färger…ingen snuttegull eller pussenutt här inte
#38-39 Jag håller egentligen med er också men täcket som jag visade ovan tycker jag är helt ok. Dessutom har det täcket ett värde för mig eftersom Emil vann det och han finns ju inte längre i livet.
#38 Jag tycker det är lite kul att vara barnslig! Fast jag spökar bara ut mitt sto. Mina båda vallacker slipper än så länge tack vare min mamma. Jag fick knappt köpa ett lila täcke till ena vallacken, haha.
#37,38 Jag kan förstå er också…tycker också att det e lite fjompigt men det är ju så kul!
jag kan inte rå för det.
Men en sak som jag reagerade på är att det i princip bara är "ponny-saker" som är snuttipluttiga. Tittar man i Höökskatalogen etc så är det ett uppslag med "ponny" och bara massa snutt… Kan man inte "spöka ut" stora hästar också? Eller är det bara ponnyer som "är till för" att snuttas till?
#43 Nä man kan snutta ut andra hästar också.
Min kompis skulle tävla sin islandshäst. När hon lastar ut hästen hade den rosa grimma och ett blomrosa täcke. Behöver jag säga att alla blickar vändes mot oss och hur pinsamt alla andra utom hon tyckte det var?

Vart köper ni alla er gulliga täcken m.m?
#45 Har du spanat in www.ponnyprakt.se ? Där finns det GULLIGA täcken…tyvärr inte till shettis har jag för mig.
Mitt rosa täcke har jag sytt själv, med hjälp av mormor!

#46 Okej, är det svårt att sy ett täcke? Tack för tipset iaf Man kanske kan hitta något till dom större sötisarna iaf
#47 Inte svårt alls, bara att ta ett annat täcke som mall ju 
#47 Japp, precis! Inte alls svårt!
#32 kul täcke! Det sägs även att randiga täcken ska inte flugor aätta sig på för de blir typ "förvirrade"! ;) Stämmer detta!? :p

#51 AAAHH! Måste ha! Måste ha! Täcket var extremt gulligt och såg ut att sitta bra också! Med gjordar och allt! 

#52 Ja, det satt faktiskt ovanligt bra fast det var lite, lite förstort. Storlek 75 cm var det hon hade.

Har dom någon hemsida man kan titta på?
# 51 , vart har du köpt allt det som är på bilden? (:
#57 I inlägg 55 så länkar hon till sidan.
Delad glädje är dubbel glädje :)