Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 402 ggr
Milla
0

ESG

Nu är det bara 20 dagar kvar tills det är dags. Det ska bli så skoj att få se alla härliga hästar och naturligtvis få träffa alla er här inne i från också

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Jag är så attans nyfiken på vad som är anmält, främst från utlandet. Hoppas på att katalogen kommer snart så att man kan få frossa i alla anmälda hästar iaf på pappret…
Men den borde rimligtvis dyka upp snart, så man har en chans att planera. Man vill ju veta vilken dag man skall visa sina hästar på osv. :-) *nyfiken som tusan*

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Sommarens höjdpunkt! Jag är glad att jag inte anmälde någon, nu skall jag bara njuta.Flört

kacka
0

Någon som vet upplägget, dvs vilka klasser vilken dag?

thira
0

Kommer katalogen ut på nätet? Eller åtminstone klassindelningen? Känns kul att veta även om man bara ska åka och titta!

kacka
0

Jag vill helst inte ringa och "störa" ansvariga… är det någon annan som gjort det? När kommer katalogen? är det 400 i bruksklasserna och 400 i utställningsklasserna?

Eftersom jag bara hade tänkt att åka EN dag så KANSKE det blir strykning från min sida OM de inte hamnar på samma dag…

moa
0

Vad är ESG? *nyfiken*Flört

Annette
0

Den stora internationella Shetlandsutställningen i Halmstad 28-30 juli. Det kommer 400 ponnyer från olika länder. Årets höjdpunkt!

moa
0

Åhh sjutton också. Jag som inte är hemma dåGråter

Annette
0

Aj, vilken otur. Du får läsa om det efteråt istället då.

Kris_J
0

501(unika) ponnyer är anmälda! Vilket gör att ni kanske förstår att katalogarbetet tagit tid då alla de utländska ska matas in manuellt samt kontrolleras. Katalogen skickas ut till alla som anmält häst, innan utställningen. Kan inte säga exakt vilken dag den kommer.

Veritas odium paretFörvånad

bonde
0

Brykar det finnas bra försäljningsstånd där? Det finns ju så lite shettisgrejer i "vanliga" hästaffärer.

Cattis
0

#10 Tack för info - inte för att det gjorde mig särskilt mkt MINDRE nyfiken… :-)

Är det 501 unika, för både bruks o utställning alltså?

Kommer ni lägga ut katalogen, eller iaf klassindelningen på ESG-sidan? För "publikens" skull?

Shit vad roligt det skall bli att se alla dessa hästar!

/Cattis

Kris_J
0

Kan inte ge utförligare svar i dagsläget. Rätt uppfattat, både bruksoc  utställning. Oj, vad det kommer att krylla av ponnyer!

Cattis
0

#13 Häftigt! Hoppas ni inte är så utsjasade av all planering att ni hinner njuta ni med! :-)

Psst… *viskar* - är det många utländska gdk hingstar som kommer? Räcka ut tungan

/Cattis

Kris_J
0

Vet ej, har inte sett.

Annette
0

Jag tror det vore bra om SSS lägger ut katalogen på sin hemsida. Många har inte möjlighet att åka båda dagarna. Om ni lägger ut katalogen kan de själva avgöra vilken dag de vill välja att åka. På så sätt "slipper" man att ringa och störa utställningskommittén med sådana frågor i sluttampen.

thira
0

Håller med #16!

Eller så skulle man kunna köpa katalogen i förväg…?

VeronicaP
0

Ha ha ha tålamod gott folk det kommer när det är färdigt Flört

Säger hon som innnnttteee alllls är nyyyfiken Oskyldig

Big Smile

Cattis
0

#18 Eller hur! Inte det minsta va? Räcka ut tungan

/Cattis

eva.s
0

Ser verkligen fram emot Halmstad. Skulle vara fint om katalogen kom i rel. god tid. Jag och min familj/häst åker ner helgen innan. Finns det mer resande folk som kommer ner i tid?

Annette
0

Vi åker på fredagen, men vi har ingen häst med oss. Jag får väl jobba häcken av mig i början på veckan, så jag kan sluta vid lunch på fredagen. Vi har hyrt vandrarhem. De manliga familjemedlemmarna skall göra något annat än att titta på hästar. Dottern kan nog tänkas följa med mig.

jojjehanna
0

#21 vi ska också bo på vandrarhem, vilket ska ni bo på?

Annette
0

#22. Steninge Vandrarhem, heter det vi skall bo på. Försökte först boka stuga, men de bara skrattade åt mig när jag sa att det gällde två nätter. Vandrarhem blir nog bra, vi ska ju bara sova där.

paparatzi
0

#20 Vi kommer ner med ett "gäng", har inte så bra koll på hur långt vi har, men skulle tro att det är låååååååångt.

Milla
0

HIhi ja Carola det är låååååååångt, men härligt att ni kommer ner.

Nu är det bara 17 dagar kvar

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

jojjehanna
0

#23 vi ska bo på Patrikshill. Någon annan som ska bo där? Vandrarhem brukar vara jättebra tycker jag. Skönt att kunna laga egen mat och ofta väldigt prisvärt och ändamålsenligt boende. Det är klart, egen stuga är ju inte så dumt det heller…

kacka
0

Vi har ju "nära"… Så vi åker bara dagstur…