god morgon 3/3
morrn morrn
kall men underbar morgon. Har precis varit ute med vovven. Härligt inte n kotte ute så här tidigt.
Ska snart till jobbet. I eftermiddag blir det pyssel i stallet. Ska även försöka få tag på veterinären idag så han kan komma ut och vaccinera hela bunten av hästar
.
Hoppas alla får en bra dag

God morgon!
Här sitter jag och blir alldeles bländad av solen idag igen
.
Vi fick Kyrkbladet igår och där stod det att folk ombeds ta bort sina vinterkransar och granris senast på söndag. Schysst att de får en hel vecka på sig….Det innebär också att vi måste ta bort på skötselgravarna inom samma tid. Schysst att vi får veta det genom tidningen. Kommunikationsproblem? Så nu hoppas jag att jobbets släpkärra är ledig så jag kan låna den för att köra bort alltihop med.
Ha en bra dag!

Här har dte kommit blötsnö. Jag ska iväg med släpet o hämta hö. Har hösilage i småbal hemma, men tveksam om det kommer räcka. Svårt att få tag i hö, när jag fick se en annons om hö i småbal bara en mil bort blev jag jätteglad !

God morgon!
Idag ska jag mfl bygga en ny hage till Fireball och hans polare Spirre.
Deras hage är bara gegga med en sjö i mitten trevligt, snart tror de väl att de är sjöhästar.
Seadn bär det av på kalas, idag fyller min platspappa 65 år. Grattis Ove!! Då blir det smörgåstårta Mmmmmm
God morgon!
Idag är jag lite lätt seg (säg vilken måndag men inte är de
).
Helgen har gått i 190, som vanligt har den bara sprungit iväg. Var iväg med mamma igår och tittade på valp….6st små härliga taxvalpar. Vi tingade en hane som ska hämtas nästa helg..nu är det stora problemet att hitta ett passande namn….jag tycken han ska få ett "gubb-namn"..som ex. Göte…men vi får väl se.
Hoppas ni får en bra dag!!

God Morgon!!
Här är frostigt vackert idag och vi har strålande sol!! =O) Det är inte utan att man känner livsandarna vakna till liv igen när fåglarna kvittrar och solen lyser!!
Birger och jag såg en fjäril på promenaden häromdagen, har aldrig sett en fjäril i februari förr!!
Ska jobba ett par nätter nu, så här blir lite lugnt idag. Ska göra ett röjande inne och sedan gå ut och sätta mig vid ladugårdsväggen och bara njuuta!
Ha en skön dag alla!!

God morgon!
Hemkommen från första dagen på nya jobbet (Konditori). Det var kul men det finns ju hundratals (
) brödsorter, tårtor, bullar, kakor att hålla reda på… Oj oj oj här gäller det att råplugga..
Grått och tråkigt väder här i Eskilstuna, men det regnar i alla fall inte. Ska nog sova en timme till (gick upp 03.50 i morse) sen städa lite och sen åka ut till stallet.
Hoppas alla får en trevlig dag!
god förmiddag.
här är det översvämning i alla hagar efter helgens regnande
.
Idag kommer vetten och ska vaccinera 10st av våra pållar, samt kastrera två hingstar. De får väl gå i sandpaddocken sedan tills de läkt ihop för att minska risken för att bli inflammerade av all lera i hagen.
God eftermiddag!
Jaha nu snöar det massor här och jag som ville ha vår nu ju.
Har suttit på nätet och kollat runt lite och har fallit pladask för ett helt fantastiskt sto. åååå vill ha vill ha.
Ska snart gå ut och fixa lite med hästarna, ha den bra dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har varit ute i stallet hela dagen. har varit underbart väder med massor av sol. Tog jättemycket bilder på våra valpar som varit ute i dag, ska pyssla med det i kväll, så de blir ett fotoalbum. Även Dita har posserat framför kameran, så hon har också fått en ny bil.
Bifogar en jättesöt bild som ja lyckades fånga i dag!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#9: Jösses, så söt! 
#9: Hur söt får man bli….

Helt underbar ! ÅÅÅÅ vill ha en till… dom växer ju så fort…

God eftermiddag! Ja, det blev "bara" två valpar. Men två sååå söta små loppor. Vi tackar för assistansen i går, vilken tur att våra gäster hjälpte till att få liv i number one.
T om här har solen varit framme idag. Det är så skönt!

#13 Grattis till valparna Märta!!
Skönt att allt gick bra och att det blev "lagom" många….

#13. Grattis Märta. Två var väl lagom antal, då kan ni ju ha kvar allihop själva
.
#9.. Vilken söting!

dagen har vart braa :D Lill skitan skötte sig så underbart bra när vi va ute och tömkörde :) ja e sååå stolt :) förra gången va hon ett riktigt MONSTER :)