Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 546 ggr
AnnaLundin
0

stoets avkommors meriter utomlands

Jag lyfter ut den här frågan ur sommarpremieringstråden eftersom den inte fått svar där.

I Storeglementet står så här (angående poäng för avkommors meriter):
" _Utländska meriter _Stambokfört sto 10 avkomme poäng. Avelsgodkänd hingst 20 avkommepoäng Efter prövning av Sveriges Shetlandssällskap kan eventuellt andra meriter åberopas för högre avkommepoäng."

Jag undrar om någon vet hur man ansöker om prövning av utländska meriter? Vem skickar man till? När ska man göra det för att hinna få svar före anmälningstidens utgång?

Det vore ju liksom bra att få info om detta innan det är för sent för att hinna få med detta till anmälan i sommar…

Kris_J
0

#0 Postmottagare i SSS är sekreteraren. Jag föreslår dig att du kontaktar någon i styrelsen om du inte kan läsa dig till vad som gäller. Vad är det som är oklart?

Veritas odium paretFörvånad

AnnaLundin
0

Vem det ska skickas till - fick jag svar på nu, tack! (om än det inte på något sätt är självklart för mig att det är sekreteraren som är postmottagare)

NÄR det måste skickas för att hinna behandlas av styrelsen och besvaras i tid innan anmälan till premieringen

VAD som ska skickas med och hur väl verifierade meriterna måste vara? (räcker det med utdrag från nätet eller måste det vara kopior på bedömningsprotokoll eller något däremellan).

OM det är något mer jag behöver veta. Jag vill helt enkelt ha mer och tydlig information om hur man ska göra.