Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1531 ggr
Annette
0

Shetland Västs årsmöte 2008

Västmedlemmar, ni kommer väl ihåg att anmäla er till årsmötet som hålls den 1 mars på Tre Älgar i Grästorp. Sista anmälningsdag är 24 februari.

På programmet: Föredrag om shetlandsponnyns exteriör med Annika Strindgård. En domares tankar…

Skrivelser och motioner skall vara styrelsen tillhanda senast den 1 februari.

Läs mer i SP nr 4, sid 121. (Inget nr på sidan i tidningen)

Marta
0

Ja just det!

zettan
0

Ska se om ja får fjäska skjuts av ngn så ja också kan komma

Marta
0

#2 Du får gärna åka med oss om du vill!

Annette
0

Västare! Kom ihåg att anmäla er till årsmötet :)

VeronicaP
0

Ja just det hm jag måste i såfall ordna barnvakt , sambon är ju inte hemma den helgen hm

Annette
0

#5. Det går att ta med barn. Jag får ta med min lilla, för min gubbe jobbar natt, så han ligger hemma och sover. Lite papper och pennor så roar de sig alltid :)

VeronicaP
0

#6 hm då känner du inte min vilde som absolut inte vill sitta still och rita *S*

Annette
0

Påminner om årsmötet. Hittills är det inte så himla många anmälda, så kom ihåg att anmäla er. Det är ju ett intressant föredrag och dessutom bjuds det på tårta Glad.

VeronicaP
0

Jag vill åka dit men verka inte få ihop det faktistk med barn och hästar är ju en bit att åka.

Annette
0

#9. Tyvärr är det ju så det är ibland. Även om man vill så får man inte alltid ihop det.

dajmie
0

Hur gamla är dina barn Veronika, du får lämna dom här, jag bor bara en mil från Tre Älgar, men hästarna kan jag ju inte ta.Glad

VeronicaP
0

#11 *S* den minsta är 5 år och en vilde ;-) de andra är 11 och 14 år , men jag hoppas att jag kan lösa det på någotvis, jasså du kan inte köra hit och ta hand om dem ;-)  …

Vem vet jag kanske tar dig på orden , fast man ska ju hitta dit också *ler*

dajmie
0

Ja du får gärna göra det, det går väl alltid att syselsätta barn, har ju ett Barnbarn som är sjövild.

Kullen
0

Jag tror jag kan komma.

Annette
0

Sista anmälningsdag är på söndag. Ni anmäler er till Marie Lindell, telefonnr finns på hemsidan, under kalender. http://www.shetlandvast.se/

stallostby
0

Jag bor ju så nära så jag måste ju nästan komma…men jag måste lägga in om ledighet också….

VeronicaP
0

Skönt att läsa här att ingen från väst i allfall klagar på vart årsmötet ligger *ler* även om den del säkert har långt att köra *ler*

RebeckaSvensson
0

#17 Det verkar som du har valt rätt lokalförening. En massa gnäll om allting i tid och otid kan få vem som helst att tröttna på allt. Positivt och trevligt folk, det är dem man vill umgås med på sin fritid!

VeronicaP
0

#18 Precis och jag tillhör ju faktiskt väst som tur är även om jag har närmar till syd *ler*  . Men jag tycker ni är stronga som orkar med det och har lust att hålla på även om ni får mycket skit men tänk positivt det är ju eg en liten del som klagar men det är ju alltid de som hör mest ;-)

Men nu ska jag hoppa i säng , har inte tid att sitta här mer  *ler* Sov gott :-)

Kris_J
0

Hrm, jag som bor så långt söderut kanske skulle gnälla lite i och med att det en gång bestämdes att de skall flytta runt, vilket det inte gjort i någon större utsträckning de senaste åren. Grästorp och Nossebro är för mig samma långt ut i ingenstans. Det är mindre än två mil mellan dessa "hålor" Tänk på dig stackars Veronica som har 26-28 mil till Grästorp, nej då hade det passat bättre med Tvååker som det var i en gång i tiden dit har du bara 6 mil drygt (fr Halmstad) och jag har lika långt. Oj vad jag var gnällig och bitter nu då….FörlåtGenerad

Veritas odium paretFörvånad

RebeckaSvensson
0

#19 Med tanke på allt gnäll har du helt klart valt rätt förening. Å andra sidan behöver vi alltid trevligt och positivt folk i Syd ;-) Man får väl hoppas att vi gör något bra för våra medlemmar.

God natt och sov gott!

VeronicaP
0

#20 *ler* Men Kristin då , okey för denna gånge då ;-) .. Yapp många mil blir det men varför klaga när man får träffa goa människor på köpet , nu hoppas jag bara att jag kan komme med :-)

Denna kommentar har tagits bort.
Kris_J
0

#22 du har så rätt, bara för de kanske jag skulle ta ock åka i alla fall fast jag inte tänkt. Hör av dig om du åker så kanske jag kan slita på ditt säte….

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

#24 Yapp det gör jag jag ringer då , måste bara lösa barnen och hästarna *ler*

Anna-Karin
0

Såhär tror jag…
Är man intresserad så åker man till mötet oavsett avståndet.Cool

Är man inte intresserad kan man ju åtminstonde skylla på avståndet. Flört

RebeckaSvensson
0

#26 Det ligger väldigt mycket i det du skriver.

VeronicaP
0

#26 Tror jag med , och jag och millan var ju tom på SSS höstmöte i Skara ;-)

stallostby
0

Kommer inte tyvärr, hade verkligen tänkt göra detta men gick sedan miste om vår schemaplanering på jobbet och ingen hade förbarmat sig om mina önskemål om ledighet och komptiden kom jag just på att jag ska spara till fölningsdax! så jag kan ta mig lite ledigt då istället..

skulle gärna höra vad Strindgård har att säga..Vill gärna lära mig mer..en liten kurs i exteriörbedömning vore ju kanon..vet att hushållningssällskapet har haft sånt..

VeronicaP
0

Jag kan inte heller , sonen ska på barnkalas och då jag är själv med barnen så får det ju gå före.

Så Kristin jag ska inte dit ;-)

zettan
0

Jag har fått förhinder =(

Madelene_Udd
0

# 29 Södra Älvsborgs Läns hästavelsförening kommer att ha en avelskurs med Morgan Johnsson i april månad, datum är inte hundra spikat men det lutar åt den 9. Vi kommer att vara hos Lars-Åke Johansson, Ryasjö hästgård ca 3 mil från Borås.

Välkomna! Och hojta på mig när det närmar sig så får ni mer info!

sanne
0

ÅÅÅ Madde hör av dig snälla !!! men 9 April är även SSS årsmöte va?… hmm svårt…

RebeckaSvensson
0

#33 13 april är årsmötet. Den 9 april är en onsdag.

Milla
0

SSS årsmöte är den 13/4

den 9 april är ju en onsdag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla
0

#34 haha Rebecka vi skrev det samtidigt Glad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

#36 Två själar, en tanke :-)

Annette
0

#32. Avelskurs en onsdag? Är det verkligen rätt datum?

sanne
0

oki jag misstog mig !!! men det är säkert möjligt att dom har det en Onsdag, men jag kan ringa o kolla med Madde senare !

Madelene_Udd
0

Det är rätt att det är en onsdag, på kvällstid, start kl 19,00.

Jag är ganska säker på att det blir den 9 om inte Morgan hade förhinder…. Sicken karl, glömma almanackan när vi har styrelsemöte……

CamillaAndersson
0

Kunde inte åka på mötet, men undrar om vad som togs upp?

stallostby
0

tur jag inte tog ledigt, hade inte kunnat komma iaf blev magsjuk i fem dagar!!..sades det något intressant tro…?

Annette
0

Inga motioner hade inkommit. Det val val och genomgång av årsberättelse mm.

Annika Strindgård och Märta Persson hade ett mycket intressant föredrag. Annika pratade om hur hon dömer Shetland. Märta berättade om Shetlandsöarna och visade jättefina bilder därifrån.