Det är så surt...
I snart två månader nu så har vi väntat på en sele från equilex. Shettisen har inte gått att köra och man har fått hitta på en massa saker för att hålla både honom och sig själv sysselsatt. Så idag så fick vi äntligen ett sms om att det kommit ett paket! Vi åkte iväg direkt för att hämta det, men tror ni inte att hon som nu fick det här smset, hennes sambo av någon anledning skrivit hennes nummer så hon fick sms när hans paket kom? Då blev man ju jätteglad i onödan för att sedan bli jättebesviken… Hoppas att selen kommer imorgon eller något sånt iaf. Har ju redan mejlat equilex och sagt åt dem at skynda på. Lite arg får man väl lov att vara.. De skulle ju ta MAX 2 veckor för selen att komma.. inte 2 MÅNADER!
Hade faktiskt samma problem när jag beställde saker därifrån,
2 v max, stod det, tror inte 2 månader räckte!! Och sen när paketet kom hade jag t.o.m glömt bort det så det kom som en glad, eller inte, överraskning!!! Man skulle maila o klaga på den dåliga servicen! Usch!!
OM det varit jag så skulle jag ringa driveout istället, de ÄR jättesnabba, under förutsättning att de har selen hemma. De säljer ju samma selar,priserna ligger ju ungefär likadant. Skulle INTE finna mig i att vänta sååååå länge, när de lovat ngt helt annat.

ne håller med Pyttis där. Skulle aldrig acceptera så lång väntan
Nuförtiden finns det ju många som säljer vettig shettisutrustning så då BORDE ju firman VARA RÄDD OM KUNDERNA. Nej vänd Er till ngn annan försäljare!
Jag håller med där. Avbeställ genast selen från Equilex och beställ från t.ex Drive Out. De skickar dagen efter de fått beställningen (oftast).

Köp min
.
Jag beställde en vagn + sele därifrån för några år sedan…6mån väntade jag innan jag avbeställde vagnen…mailade och ringde för att försöka få svar på vad som hände,men fick inga direkta svar…så det blev avbeställning, 2 veckor senare damp det ner en avgift för frakten på selen (beställde man över x-antal tusen så bjöd dom på frakten)..får väl säga att det kändes lite vemodigt att betala in frakten efter allt trassel.
Inte nog med de så var den första selen som skickades ner inte komplett, det saknades lite remmar, så jag ringde upp och frågade hur jag skulle bära mig åt ang. returkostnade osv. och fick då veta att den fick jag stå för själv (?)….förhoppningsvis har dom väl bättrat på sina rutiner, företaget var väldigt nytt när detta hände.
Ska vänta tills veckans slut, om inte selen kommit då så tar jag erat råd!
#6 Vad är det för sele? Storlek, pris? Vart bor du?
VARFÖR VÄNTA LÄNGRE???
Nu har vi mejlat och en massa så den SKA komma denna vecka. Några extra dar skadar ju ändå inte… Är driveout så snabba som ni säger så borde det ju inte vara ngn fara…
Bara det att man som KUND MÅSTE MAILA och TJATA OM EN VARA???
Tycker det säger allt om sådana företag.
#11 Håller med… Equilex ska inte vinna dig som kund bara de skickar den inom ett par dagar. De har ju totalt skitit i dig! Hade varit tokig och bett dem behålla selen för sig själva.
#12 "Huvet på spiken".
Om inte annat så kanske en kompensation vore på sin plats… Vilket sätt att ta hand om sina kunder…
Internet är ju ganska farligt på det sättet om man inte tar hand om sina kunder. Här vet ju många som läst hur illa hon blivit behandlad, som kanske i sin tur säger det till 10 peroner som i sin tur säger till 10 nya personer….
Delad glädje är dubbel glädje :)

Så då hade jag tur när jag beställde min sele från equilex då det bara tog drygt en vecka, komplett och att den var relativt funktionsduglig
(den duger gott till lättare inomgårdskörning. Har bytt ut bakselen, ska korta draglinorna och har fått rätta till däckeln då den var något sned)