god morgon 5/3
morrn morrn
Idag hade ja lite sovmorgon då det inte var min tur att ta morgon promenaden med vovven.
Ska snart till jobbet en sväng.
Sen i eftermiddag blir det pållarna för hela bunten. Hästarna som ska till frillesås ska borstas ordentöogt. Sen ska ja även försöka ta en av stona på en tur. Troligtvis blir det körrunda med Zettan
HA en bra dag alla

Den senaste väderprognosen ang söndag i Göteborgsområdet visar att det skall bli 6 plusgrader, blåsa 10 m/s och bli regn eller regnskurar. Hoppas vädret gör en kullerbytta, så det blir sol i stället.
Idag skall jag på kurs igen. Denna gång på Hushållningssällskapet i Skara, Sommarblommor och perenner heter den.
Ikväll blir det stallet. Bra att det är ljust så länge på kvällarna :)
Ha en bra dag!

#1 hoppas vädret ändrar sig. För inget kul med regn =(
God morgon!
Hej igen efter en kraschad data äntligen kan jag vara på fokus igen. Här är det -6 och soligt hoppas vädret håller i sig.
Ha det bra

Morrn morrn!
Här är det -0 och solen skiner men det blåser som attan, hm, inget skönt alls, idag är barnen hemma på studiedag så hästarna får vänta tills kvällen med borstningen.
Ha det bra alla glada

Morrn här jagar man ungar till skolan, sen ska jag själv ut med hundarna en långis innan stallet. Här är -3 grader men solen tittar fram så jag hoppas på sol som det var igår. Måste hämta ut nya regntäcket till Puzz hon växte ur de gamla så nu köpte jag ett stort. Inge kul att behöva sätta sele eller sadel på en blöt häst vill inte ha skador som skavsår eller dyl. Och för henne att torka tar ca 5-8 timmar utan täcke med fleece täcke tar det ca 3-5 timmar innan hon är torr. Hon har sån rejäl vinter päls. Hur gör ni andra som rider o kör era hästar med täcken när det regnar nästan dygnet runt.

God morgon här är det strålande sol och vindstilla jag höll på näsant ramla om kull av chock för att det inte blåste *ler* Jag ska jobba idag igen tycker jag är så bra nu så att jag orkar göra det nu , skönt att komma igång igen lite granna.
Regn vill vi inte ha på söndag .
Här är det -5 grader och blå himmel.
Hästarna står och njuter i fulla drag i solen.
Idag fyller mitt äldsta barn, Kim, 3år så det blir väl till att anordna ett "mini" kalas idag innan helgen.

God morgon
Sitter som på nålar, väntar på fler rapporter då Cafir håller på och valpar nu, hittills har det kommit en tik, men hon har fler valpar i magen. :)
Hoppas alla får en trevlig dag

Strålande solsken, inte ett moln i sikte men hur kallt som helst ute!
Har hunnit med massor på morgonen, gick upp tidigt och gick en lång promenad med Ella och syrran med Bruno (halvbloden)
Sedan red jag en stund, trimmade jag lite lätt det är stenhårt i backen här!
Efter det körde jag en sväng.
Tog in Pelle och borstade av lite päls. (Eller rätt mycket faktiskt) De fäller kopiösa mängder allihop.
Efter detta åkte jag och syrran till Karleby där hon skulle mocka till ett par fölungar. Vi har vårt halvblodsföl uppstallad där, så han får lite kompisar i samma storlek och ålder att leka med. Tog med "Putte" till ridhuset och kollade läget, sen fick han stå i spolspiltan och slutligen borstades han.
Nu ska jag dricka kaffe och sen ska jag på möte.
Ha en toppen dag

God förmiddag,
en ledig dag från föreläsningar som ägnas åt plugg inför tenta och ett par inlämningsuppgifter. Ska egentligen ha tentagenomgång och kursutvärdering i eftermiddag, men det hoppar jag över. Tentan är godkänd och för en gångs skull har jag inte några åsikter att framföra på kursutvärderingen, vilket nog är första gången. Känns därför som om det är bättre att investera tiden i att plugga här hemma.
Ha en bra dag!

Hm får ändra mig nu blåser det bra igen .
Här har det varit en kanon dag,började morgonen 03,45 med -20 grader ute men sen blev det -5 grader och sol mitt på dagen en jätte fin dag att vara ute med hästarna

Här är det verkligen snöstorm nu. Har avslutat dagen med en helkväll vid datorn (så ovanligt…;-D ) Har tidigare varit och besökt mina föräldrar, badat bastu och lämnat urvuxna barnkläder till en kompis. Har nu också så smått börjat söka efter en häst till, som ska få flytta hem till vår familj nångång senare i vår. Ska kunna gå ihop med shettishingsten på lösdrift, så det blir en el ett par strl större häst och valack. Nu blir det förbereda inför ev strömavbrott och sen läggdags. (Ska bara göra iordning ungarnas väskor, fixa tvättmaskinen o torktumlarn,