God morgon 6 MArs
Morrn morrn
Idag är det en mkt speciell dag för mig. För 1 år sen idag lät ja mitt fina halvblod somna in
. Minns henne så väl och de känns jätte tungt denna dagen. Ja fattar inte att ett år har gått så fort. Idag tänds det många ljus i detta hus för min älskade Axina som bara hann bli 2 år. Tänker på dig Axina.
Idag blir det jobbet först sen stallet till eftermiddagen. Bastic fäller som in i norden så han måste ja dra päls på som bara denn. Ha en bra dag alla

Hej o go morgon
idag blir det inte något jobb för min del… det har hänt lite saker som jag får ta i istället, inget man hade önskat men hoppas allt blir bra till slut. Igår kväll kom massor av snö o nu på morgonen ösregnar det, så himla trist.
Igår fixade jag med Beyla o Fairon, dom blev så fina så.. jag är så glad över mina sm tjejer, själv tycker jag ju att Beyla ser mkt trevlig ut, trots att hon är lite överbggd just nu…. Fairon är vacker som en dag, ska bli kul o se om Lars G tycker det oxå på Söndag…
ska snart köra barnen o så, sen får vi hoppas dagen får ett bra slut ivf… hej svejs !

Hejsan och god morgon
Här regnar det och blåser, inget kul väder alls att gå ut i, barnen har åkt till skolan och en annan sitter och tar en kopp te och njuter av lugnet.
#0 Inget roligt när det blir så, men man får trösta sig med att de har det bättre där de är nu, tänker på dig.
#1 Hoppas det inte är något allt för allvarligt, det låter inget roligt, håller tummarna vad det nu än är…
Ha det gott alla

God morgon!
Igår kväll snöade det, inatt regnade snön bort och nu skiner solen för fullt
. Jag skall iväg och städa församlingshemmet en sväng. Sedan blir det vaktmästarfika. Därefter skall jag ge mig på rötterna och stubben igen.
Efter jobbet blir det stallet.
Ha en bra dag!

God Morgon!
#3 Vi har tydligen haft samma vädergudar på besök.
Även här skiner solen nu, härligt.=O)
Idag är det dags för veckans röj inne. Sedan blir det pyssel med pållarna en stund och om äldsta dottern hinner kika hit blir det en liten körrunda med Birger oxå.
Ha en skön dag alla!!
God middag!
Fy som det blåste hos oss i natt, var på väg flera gånger för att ta in hästarna. Nu har det lugnat ner sig men det regnar och hagarna är så förstörda rena gjyttje pölen.
Ska snart göra mig i ordning för att träffa och gå igenom mina nya arbetsuppgifter och tider samt lite annat smått och gott.
Hoppas ni alla får en bra dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God middag!
Ja här blåste det också enormt! Ven om fönstrena så jag trodde de skulle ramla in….
Regnat har det också gjort en hel massa…men nu skiner solen faktiskt! Riktigt gött!
Ska på jobbintervju snart o börjar få fjärilar i magen..håll tummarna!
#6 visst är det nervöst?? Jag håller tummarna för dig. Vad är det för jobb du ska på intervju för??
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

idag är jag skakad och ARG! Det har varit tjuvar på gården i natt och det känns så skamligt och kränkande! Och det värsta är att det nästan måste vara någon härifrån som vet att grejorna finns och var de finns.
DEt är inbrott nr 4 här i lilla Månstad på bara ett par månader, och alla har gått till på nästan samma sät. Tjuvarna har gått raka vägen till rätt ställe, lastat med sig allt snabbt och försvunnit innan någon hunnit märka det. Alla gångerna mitt i natten och alla gångerna i källare, garage och en skåpbil (full med el-material)
Hittills har vi bara märkt att röjsågen och motorsågen är bort, den ena var i bilgaraget och den andra i traktorgaraget - och det första vi såg när vi kom ner i köket kl 7 på morgonen var att bägge garagedörrarna stod öppna på vi gavel, och det var inte svårt att spåra tjuvarna eftersom det snöat sent i går kväll. De hade inte ens försökt vara försiktiga utan lagt err präktigt spå från landsvägen och raka vägen till garagen och tillbaka ut på vägen. Men där har de lastat det i sin bil och försvunnit.
Eftersom dörrarna inte har några lås får vi säkert inget på försäkringen heller… Skit också!
Dock tackar jag min Himmelska Pappa att de inte varit inne i stallet och skadat hästarna! Då vet jag inte vad jag hade gjort …!

#8 fy så obehagligt med inbrott. Vet hur det känns. Tänker på er

Gud va otäckt Ulla, ta det lugnt nu bara, så hoppas jag att det löser sig !

#8: Usch, så otäckt! Hemska tanke att någon varit inne och rotat bland ens grejor och dessutom tagit saker med sig! Hoppas att de lämnat fler "spår" så att polisen får fast dem till slut.
God eftermiddag!
Här har det pysslats i stallet tills nu. Min fina lilla Gucci har fått en hornhinneskada på vänster öga så det går åt en del tid åt att pyssla med henne, vi är väl inte riktigt överens om hur skadan ska behandlas men efter en del lirkande så går det
Har haft en liknande skada för ett par år sedan och har alla läkemedel hemma men tog ut veterinären i går kväll för att färga ögat så vi kunde se hur skadan egentligen såg ut. Det är stort men ytligt så det ska nog bli helt bra. Gucci går nu i hagen med flughuva och lapp för ögat eftersom hon får bl a Atropin. Än så länge har kompisarna låtit den sitta kvar 

#12 jag hoppas verkligen att din fina Gucci blir bra snabbt o att det läker som det ska ! tänker på dig
#13 Tack Sanne. Hon får ju Finadyne också så hon är i princip som vanligt fast enögd nu med sin lapp för ögat. Pirat-Gurkan fick hon snabbt till smeknamn (tack Ingrid
)
God eftermiddag alla…
Är hemma från jobbet för jag tog en spruta kortison mot min tennisarm i förrgår. order at ta det lugnt, hehe inte mig emot. var ute o körde Nilla en sväng ,men det blev inte långt för det BLÅSTE som bara den!
Sitter här nu o funderar på vilken hingst jag ska betäcka henne med i år. skulle va kul o få någon ovanlig färg kanske hmmm….jaja..letar vidare…
ha en fortsatt bra em //marie