Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 2169 ggr
Midlingur
0

Rida in

Vid vilken ålder brukar ni rida in era shettisar? Eller ja, få dem inridna ;-)

UG
0

Vid tre till fyra års ålder beroende på mognaden fysiskt och psykiskt. Ofare blir det vid fyra års ålder.

AnnaLundin
0

Så snart jag hittar en ryttare som kan rida in dem - från 3 års ålder.

Ranni
0

Mina var 4,5, 8 och häpna inte nu men den sista var 12 år!!! Inga problem alls, förutom Porla som inte gillar att få göra precis som just hon vill!

Hanna-D
0

Vid 3-4 års ålder.

balotte
0

#3 Jag ska börja rida in och köra in Balotte (14 år) efter fölningen tömkörning har jag börjat med det går jätte bra. Hon har stått hos en gammal gubbe som sällskapshäst i 12 år. Blir lite sur nu när man ställer krav.

Ammiii
0

Vi brukar vänta med att sitta på dem tills de vuxit till sig lite på våren när de fyller tre.
Vi har sadel på redan när de är två och kör även in dem då. Så det brukar nästan bara vara att sitta upp när de är tre.

VeronicaP
0

Normalt vid 3 -4 års ålder allt efter individens egna förutsättiningar, inte alla som rids in här  beror helt på vad de ska göra, vi kör in våra i första hand, men inte alltid jag hinner med att köra in *alla* just vid de åldrarna :-)

CamillaAndersson
0

Har tänkt försöka få mina två inridna nu under sommaren, eventuellt till hösten. Ska ragga tag i en orädd unge som vill vara testpilot först Skrattande