Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 639 ggr
Annette
0

God morgon 7 mars

Jag somnade ovanpå sängen igår Skulle bara vila en liten stund. Vaknade nu på morgonen, fullt påklädd med både tjock tröja, byxor och långkalsonger.

Igår var det lite halvrörigt. Mikael slog av en framtand på en gungbräda i skolan. Den är nu fastlimmad igen, men frågan är om det kommer att hålla. Han får inte bita i t ex morötter.

Jag skall jobba några timmar, hade tänkt att vara helt ledig, men fick ändra de planerna. Sedan skall jag fixa med hästarna. Det känns som om jag har noll koll inför söndagen Fundersam. Kollade just väderprognosen över Göteborg, för vilken gång i ordningen vet jag inte. I vanliga fall gör jag aldrig det. Nu tittar det minsann fram en liten sol bakom regnmolnen och det är ändrat till regnskurar :) Ge vädergudarna två dagar till så kanske de ändrar sig till strålande solsken Flört.

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

Vaknade trött och huvudvärk idag. Men ska till jobbet ändå. Klarar inte av att sitta hemma och rulla tummarna. Känner mig lite smått stressad inför Söndagen då ja känner attjag inte har ngn koll på någonting. Hm bara jag och hästarna kommer med i bilen/transporten så ska jag vara nöjd. Tur ja har en klippa till hästskötare med mig. Hon brukar ha koll på läget.

Hoppas vädret blir bra nu på Söndag. Ha en bra dag alla

sanne
0

Go morgon

Det blir att stanna hemma idag me, men denna gången för barnen.. Hobbe har hostat hela natten o Hugo blev biten av sin kanin igår så han ska till VC o få en stelkramps spruta.. Hobbe lyckades oxå slå i huvudet hårt som bara den i en container i går, så gr det när man ska hoppa på hösilage balarna o missar en.. suck..

NU har då både Fairon o Anja börjat fälla.. det rasar av päls, tack för det, dom kunde inte vänta tills Söndag kväll..ja ja vi får se hur fina dom kommer vara i Helgen..

ha nu en bra dag allihopa, här skiner solen o det är några minusgrader, himla bra fotoväder…kanske..

Anette
0

God morgon!

Här är -6 grader idag! Jösses va kallt men solen är på G så det blir nog gott frampå dagen.

#0,1,2 Hahaha…Jasså det börjar "pirra" så smått nu.Flört Lugn och fin, det kommer att gå så bra!!

Ska bli kul att bara gå runt och "glassa" och njuta av alla fina pållar till helgen. Det har sina fördelar att åka utan häst ibland….=O)

Ha en bra dag alla!!

Annette
0

#3. Jag tror jag åker dit och bara glassar jag också. Kan ju glömma både hästar och medhjälpare hemma Oskyldig.

Anette
0

#4Skrattande Nejnej, försök inte, du har inte åldern inne för att vara såå glömsk ännu…..Flört

Annette
0

#5. Jodå, här är det riktigt illa. Inte nog med att jag har sovit fullt påklädd i natt. Jag låg på mitt eget täcke och hade makens täcke på mig. När han hade bett om att få tillbaks det hade jag fräst som en ilsken katta, så han vågade inte ta det. I stället fick han använda barnens lilla Musse Pigg filt. Han är inte på så gott humör idag, kan jag meddela. Själv minns jag ingenting, sov som en stock Oskyldig.

Anette
0

#6 Hahahahaha…Du ela gó…..Skrattande

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag,

efter att ha suttit i telefonkö och blivit bortkopplad ett par gånger lyckades jag tillslut komma fram och efterlysa min tidningen Land. Är på lite lagom stridshumör nu… Skulle kunna tro att jag bor i värsta obygden där kommunikationerna inte är riktigt utbygda. Sedan årsskiftet har jag lyckats få tidningen två fredagar, alla andra veckor har jag fått ringa och klaga och den har dykt upp på måndagen efter. Igår var det bredbandsleverantören jag fick ett utbrott på och det var första gången av de mer än 10 gångerna jag ringt som de tog mig på allvar och lät mig prata med en tekniker. De tom hade kvällsjour för att kunna hjälpa mig. Konstigt bara att man ska behöva bli förbannad innan man får hjälp.

Hoppas alla andra är på bättre humör idag.