Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 854 ggr
ElisabethA
0

God morgon 8 mars

God morgon!

Idag är det mätning av Gardenia och Majblomma (inför årets ponnytravsäsong) på Jägersro som står på schemat. Badade och gjorde dem utställningsfina igår så vi slipper stå och slita med att reda ut manar och svansar ikväll.

Hoppas alla får en bra dag!

Annette
0

Idag har jag ingenting att göra, så jag skall bara sitta här och rulla tummarna hela dagen.
Nej, jag skojade bara Flört, det är precis tvärtom. Allt skall fixas inför morgondagens utställning. Det ena barnet skall lånas ut över natten också. Det ser ut att kunna bli regn här idag. De som skall med i morgon får en kort utevistelse, kanske med regntäcke till och med.

Den senaste väderprognosen över morgondagens väder i Göteborgsområdet är 6 grader varmt, blåst 7 m/s och ett moln där en sol tittar fram, risk för regnskurar alltså. Var inte vädret pålitligare när Pohlman skötte om den saken?

Ha en bra dag!

Anette
0

God Morgon!

Här är mulet men uppehåll, just nu i alla fall och någon sol syns inte till…. Men jag fick något av Roger igår som verkligen lyser upp här på köksbordet. Nämligen årets första tussilago!! Glad I de dryga 30 år (herrejösses såå länge!Förvånad)vi varit ihop har han kommit med denna vårbukett till mig varje år.Kyss Man blir ju så glad!

Nu ska jag utfodra alla pälsbollar, sedan blir det ev lite höhämtning och en liten körtur med Birger.

Ha en bra Internationell kvinnodag alla! =O)

sanne
0

God Morgon

Vaknade tidigt som vanligt..tänkte sovit lite längre idag men neeej då…var ute m hunden o sen fick jag ta ut hästarna, blev väldigt ledsen o besviken idag.. vår ena inhyrda, kom aldrig igår !!! gör man så när man har djur?? fan säger jag, vi hade tagit in honom ivf, o Fredrik gick ut o fodrade honom vid 22 tiden då dom ej dykt upp.. bra start på min dag, komme rvara måttligt nöjd när dom förhoppningsvis kommer idag…

i em ska det fixas m Fairon inför morgondagen, Anja får bli hemma, hon är varm i i ena frambenet, har med all säkerthet vrickat sig i hagen, tråkigt men sant.

hoppas alla får en bra dag !

zettan
0

men å nej Sanne vad synd att inte Anja kommer Gråter.
Idag blir det lite ärrenden på förmiddagen idag. Sen vid lunch får de hästar som ska med till Frillesås komma in. Det blir inget bad på ngn av mina idag. Bara svansar plus ben får badas här. Blev ingen damsugning i går då min kompis aldrig dök upp. Så nu måste ja sätta fart

ha en bra dag alla

Milla
0

God morgon!

Idag har vi så där underbart vårväder. Viking har bott inne i natt för jag gjorde den stora rengörningen på honom igår så idag är det i stort sett bara lite borstning, svansen och man.

Ska iväg en tur vid middag för att hälsa på Pirat, annars blir det en lugn dag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

Godmorgon!

Kanonväder idag, ska strax ut till kusarna. I övrigt händer inte så mycket, och det är ganska skönt.

RebeckaSvensson
0

God middag,

det börjar märkas att kurserna vi läser inte är på A- och B-nivå längre och det inte räcker med att plugga någon eftermiddag i veckan utan nu behövs helgerna också till det. Kurserna är iaf intressanta så det är alltid något.

Körde in till Uppsala i förmiddags med enda ärende att posta ett bra, hem kom jag med en massa onyttigheter och ett brev som jag helt hade glömt posta. Tur att det är roligt att köra bil för det fick bli att köra in en gång till. Kanske bra att min bror också ska hem i nästa vecka, för annars hade jag kanske glömt bort att åka hem också…

Nu ska jag ta godiset, chipsen och glassen och sätta mig tillsammans med skolböckerna och försöka få gjort något vettigt. Måste nog snart vara klar med min utbildning, för ska det fortsätta i den här takten kommer jag snart att rulla fram…

Ha en bra dag!

IdaS-A
0

God middag.

Ska åka till stallet och rida och köra, mocka och pyssla nu. Senare idag ska jag hjälpa till att snickra på mammas nya hundhus.

Ha det gott och lycka till alla som visar häst imorgon.