svårt att hitta !
Är det bara jag som tycker att det är dåligt med utrustning i storlek minishetland? Vi har två minishettisar och dom måste ha den storleken för annars blir det för stort men det är svårt att få tag i utrustning som är snyggt finns i den storleken.
Någon som vet någon sida som har ganska mycket utrustning till minishettisar?
Googla efter "Ponnyprakt och "Lillhästen i Stav. De har små storlekar.

#4 hihi aa perfekt
http://www.jaboruder.se/ titta i Shettisshopen!

#4 haha vad smart ! :)
här vet jag att dom har lite shettis saker åxå. även till mini.

tack för alla tips :)

men kom gärna med fler om ni kommer på, man kan aldrig få för många :)
och nu när du sa det där tipset med ländtäcket, måste man ju nästan testa det själv, såg så sött ut :D

Täcken finns hor från 75cm.hos de flesta grossister. Så där är nog snarare problemet att få "era" butiker att ta hem täcken i mindre strolekar.
jag blev däremot alldeles salig på mässan vi var upp på i helgen. Träffade dären dam som talade om att alla deras täcken går att köpa i exakta "minikopior". Dessa var då avsedda för att ha som visning, så att kunderna kunde se färger,tygkalite etc.
Jag såg omedelbart ett nytt användningsområde…
Nämligen till er som behöver "pyttesmå" täcken.
Vore ytterst tacksam om någon aver ville mäta måttet på era täcken. Detta så jag kan se om dessa skulle kunnavara något för er.
Och ni håll nu tummarna fungerar detta så finns det alltså små täcken i alla möljliga varianter till skapligt pris.
mvh Zol

Ja det dära med täcken och även grimmor är ett svårt problem. Jag som har en shettis men ett föl har änn så länge samma problem som minishettis ägarna. Tills hon blir stor. Längtar.
Hennes rygg är just nu 65 cm ungefär. Jag har inte hittat något täcke i den storleken än så länge.
För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg
vill ni beställa special storlekar på täcke har ni ju
www.exklusiv.se bara att maila dom era storlekar o önskemål även om dom inte finns med på sidan! gamla/nya websidan hittar du en hel del som du kan bestämma själv hur dom ska se ut…
Jag har köpt regntäcken därifrån o är helnöjd med kvaliten! tyckte det var hyfsade priser åxå…

#11 men det är ju typ hur bra som helst om det fungerar ! Nu måste jag upp och mäta täckena! Jag vet att våra små behöver max 75 cm och dom brukar passa bra, men de flesta brukar sälja shettistäcken från 85
OCh med grimmor måste man ha fölgrimmor, och det brukar vara så att de man har finns minst kanske i shetland men det är för stort…
Så hoppas det du sa kommer fungera! 

_OCh med grimmor måste man ha fölgrimmor, och det brukar vara så att de man har finns minst kanske i shetland men det är för stort…
_Mät dina grimmor vi har lyckats hitta sk "minifölgrimmor" lovar dessa är de absolut minsta jag sett.
mvh Zol

http://ponnytravprylar.e-butiken.se
finns täcken från 65 cm, och litet annat i stl. mini, mer på gång!