Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett34-minneslunden
Läst 3793 ggr
Asagard
0

Död

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chockad! Var ute i morse och då levde han, men efter frukost när jag kom ut, då var han död. Gråter

Min fina C-ponny har fått in ett järnrör rakt in i pannan, ungefär som en bultpistol! 3 år gammal, hade hela livet framför sig.

Är så ledsen och förtvivlad. Orkar inte mer nu. Gråter

*ville bara skriva av mig*

Annette
0

Vad är det du säger!!! Så fruktansvärt hemskt med olyckor som slår till när man minst anar det.

Jag lider med dig, vilken chock att hitta honom.

Asagard
0

Tack Annette! Du är alltid så snäll och omtänksam. Glad

Hanna-D
0

Så fruktansvärt! Lider med dig *tröstkramar*

Benjamin
0

Usch vad hemskt, livet tar sina nycker ibland. Kramar från Lund!

Ellinor Johansson
0

Vad hemskt tänker på er…. hur tar barnen det?

dajmie
0

Stackars stackars dig, jag lider verkligen med dig.

Charlotte-Aveback
0

Nej men åh vad hemskt! Stackars er!

jojjehanna
0

Så oerhört hemskt, förstår din sorg och chock.

Asagard
0

Tack allihop! Ja, det känns jättejobbigt, men jag inser ju att även om jag så stått bredvid honom, så hade jag ändå inte kunnat göra någonting.

#5 Barnen vet inte än och jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna berätta det för dem. Ledsen

Ellinor Johansson
0

#9 Ingen lätt uppgift lider med dig.

[Anna-N]
0

Åh, nej vad hemskt! Vilken chock för er!

sanne
0

fruktansvärd händelse, tänker på er.

Barn brukar faktiskt ta det ganska bra även om det är svårt i början.

cinna
0

Å, herregud va' tragiskt…

JennyStaaf
0

sådant här är hemskt, vet precis hur du känner.. stackars er och stackars häst.

mår illa av sådana här känslor, lider med er..

AnnaLundin
0

#9 Jag beklagar din sorg och förstår din chock. Har sjäölv hittat död ponny i hagen (för några år sedan, med 6-veckors föl vid sidan) så jag vet vad du går igenom Gråter

Vad gäller berätta för barnen så är det ofta enklare än man kan tro. Nu vet jag iofs inte åldern på dina barn, men jag var ju tvungen att berätta för mina egna barn (då 2 och 4 år gamla, lillkillen var för liten för att förstå) två gånger förra året. Och jag drog mig för att göra det in i det längsta. Men en enkel förklaring att "Kringlan blev så väldigt sjuk att hon dog och nu finns hon i hästarnas egen himmel" var liksom tillräcklig. Men gissa om jag började storböla ett par timmar senare, när Selma (4 år) såg den röda himlen när solen gick ner och sa att "DÄR är det så fint, så DÄR är nog Kringlans himmel!"
Nästa gång var det Cocos som var jättesjuk och dog hemma i boxen (efter intensivvård, med droppet fortfarande kopplat). Jag täckte henne med filtar och lät barnen gå dit och titta på henne, efter ungefär samma förklaring som med Kringlan. De såg när kadaverbilen kom och hämtade henne (vi tittade naturligtvis inte när hon drogs ut från stallet och lyftes upp i containern) och vi konstaterade tillsammans att "nu har vi ingen Cocos längre, det är jättetråkigt, men sånt händer ibland"

Jag skriver detta med stora tårar rullande nerför kinderna, dels av sorg och saknad efter mina fina ston och dels för att det faktiskt var så enkelt att få barnen att förstå utan att krångla till det.

Ann-Christine
0

Sänder en tanke till dig och dina barn

steffy
0

fy vad hemskt. jag Gråter

Puzzel
0

Fy måste vara bland det värsta man kan vara med om, lider verkligen med dig och barnen. Lider verkligen med er

FeliciaS
0

Jättesorgligt… Verkligen. Stackars er och ponnyn *snyft*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Anette
0

Ååh, så hemskt för er alla…. Våra tankar finns hos er…

veronicarickfelt
0

sänder mina tankar åt er!! vilken chock..!

Zerenade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Emelie!

Usch så hemskt, stackars Rocco och stackars dig, det måste ha varit skitjobbigt att hitta honom!  Han är nu den andra av mina senast sålda hästar som dött, det känns hemskt och jag är så ledsen!  Kanske har Rocco träffat lilla Soraya uppe i hästarnas himmel nu..! Tänker på dig Emelie!  Kram!

Milla
0

Usch så hemskt tänker så på er. tröst kram

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

Så hemskt tråkigt, beklagar sorgen.

Sasser
0

Ibland finns inte ord på sorg & smärta. Jag lite med dig. Tröstkramar sänder jag till dig!

jecki
0

Men usch vad tragiskt sorgligt!! Beklagar sorgen. Kram

Pernilla77
0

Jag lider mej dej, skickar många tankar till er

Asagard
0

Tack allihop vad ni är gulliga! Sitter än med tårarna rinnandes och hela dagen har varit ett enda stort vakum. Har inte riktigt orkat och stackars sambon har fått ta en hel del skit idag.

Har fortfarande inte orkat tala om för barnen och allra helst inte för Tilde. Det var ju Tildes häst egentligen.

#22 Jag förstår att det är jobbigt för dig också. Måste säga att du var den första efter Tilde jag tänkte på när jag orkade samla mig och tänka klart. Han var så fin "vår" lilla Rocco.

Moonstrike
0

Nej vad hemskt! Stackars er! *tröstkram*

Hur kunde han få ett järnrör i pannan? :'(

Lauth
0

Beklagar sorgen!

Cattis
0

Som alla de andra instämmer jag i att det är fruktansvärt och jag beklagar verkligen! Stackars Tilde också…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Daladis
0

Herre gud vad fruktansvärt. Mina varmaste tankar till dig och familjen!  Kram Erica

zettan
0

stackars er. lider med er.

tröstkramar

ingrid
0

Beklagar sorgen.Tragiskt

Kraka
0

Så otroligt sorgligt för er men små barn brukar vara så kloka när det gäller så det blir förhoppningsvis inte lika jobbigt för de små som för dig. Ta hand om varandra…

brawina
0

Beklagar sorgen. Vet precis hur det känns…

AusaBausa
0

Hej Emelie! Beklagar verkligen, måste vara tungt för er!

Vill dock glädja dig i all din sorg att Kefir fått ett sto föl nu ikäll kl.19!!! en fux. stark o fin verkar hon vara.

VeronicaP
0

Lider med dig , vet ju själv hur snabbt man kan bli av med de små i olycka , vi har ju också haft det i år .

Men säger som övriga att barnen tar det ibland bättre än en annan när man berättar det , de förstår mer än man tror , det är klart att de blir ledsna och det ska de få bli .

Asagard
0

#37 WOW helt underbart!!!! Åsa, du har räddat min dag!!!!

Du bara MÅSTE skicka bilder till mig!!

Tack Tack Tack!! Skrattande

Ove-D
0

# fy vad hemsk!!!! Gråter  Hoppas verkligen att det gick fort så han inte kände så mycket smärta… Hur kunde han hitta ett järnrör att skada suig så på? Eller var det någon som hade gjort det mot honom? Fattar inte personer som gör sånt i så fall!!!

PS: Han såg jättefin ut! Det är inte en Pintabian eller? Han hade min favvo-färg!!!

Asagard
0

#40 Lång historia, men det var inte alls meningen att han skulle komma åt det röret och jag hade inte ens en aning om att det existerade ett, för i så fall hade jag gjort allt för att få bort det, vilket jag kommer att göra nu. Stackars de andra hästarna måste så inne på stall till i morgon för jag vägrar släppa ut någon häst i den hagen innan jag fått bort röret.

Ja han var jättefin. Han var korsningsponny och hans mamma var en Welsh Mountain vid namn Fronbach Cadi som lämnat en godkänd hingst i England bla.

moa
0

Fy vad hemskt =( Beklagar verkligen!

Ahnna
0

Nä, vad hemskt! Stackars alla er som har sorg, kramar till er! Gråter

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lulan
0

usch beklagar verkligen Emelie :(

Bofride
0

Vad tråkigt! Beklagar sorgen. Tänker på er / Sara

Lauth
0

Fronbach Cadi ägs faktiskt av en av mina kompisar här uppe i Kristinehamn, tänk så liten världen är ibland!

Asagard
0

#46 Så skoj! Jo, jag skrev till henne igår och berättade att Rocco gått bort. Hon blev jätteledsen hon också.

Sitter nu och väntar på att "likbilen" ska komma. Han kunde komma och hämta Rocco redan idag, vilket kändes jätteskönt, för annars brukar han alltid bara köra tisdagar och torsdagar!

Sen är det bara å sätta sig med alla försäkringspapper. *suck* Har i alla fall pratat med försäkringsbolaget och från deras sida såg allt okej ut, så det var bara att skicka papper, så skickar de pengarna.

Asagard
0

Måste faktiskt erkänna en sak:

Jag har haft "katastrofdrömmar" hela natten. Även om jag känner mig stark, så tog detta riktigt hårt. Jag tänker då på alla de som flertalet gånger påträffat sina hästar döda i hagen pga blixt, varg, mm. Gråter

UG
0

Vilken fruktansvärd tragegi, jag tänker på er.

PetraJ
0

Lider med digGråter

greta97
0

Fy vad hemsktGråter

HannaDolly
0

stackars dej  . tänker på dej :/

Underbar
1

Fy va hemskt Gråter