Semester
I morgon åker vi på 5 dagars semester till Öland
Det är nog första gången på 10 år som jag är iväg på en ren semster utan hästar. Det är helt och hållet Bens och Robins förstjänst att vi kommer iväg. Bra hästvakt har vi fått tag i också. Undrar om man kommer att få abstinensbesvär?? Kanske finns det någon shettisuppfödare man kunde besöka på vägen dit eller hem? Eller är det någon som vet om det finns något på Öland som man bara måste kika på?
/Anne
Trevlig semester!

Ha en trevlig och förmodligen välbehövlig semester! Tyvärr känner jag inte till några sevärdheter, de enda ställen jag dras till är hästutställningar och åt det hållet har jag tyvärr aldrig varit.
Ha det så jättebra på semestern, det är ni väl unnade.
Har du inte sett mitt mail?
Amor vincit omnia 

#3 Jag har glömt att svara dig … men nu kom jag på det 
Så vi är alltså inte hemma då. Kan du inte komma senare istället?

Njut av semsetern det hade jag gjort..
Vi har en sådan vecka varje år som vi åker i väg och är hästrfria det är faktistk riktigt skönt *ler*
Jo, jag får väl ta en tripp längre fram i sommar istället 
Är himla nyfiken på svaret på mitt mail 
Amor vincit omnia 
Ha en skön semester! Missa inte Eketorps borg på södra Öland, fascinerande från vikingatiden!
#0 Får man vara lite "fräck" och fråga var på Öland du ska? Jag har vart där massa gånger och det skulle vara spännande att se om du ska till typ samma ställe som jag ;)

Vi ska precis åka … vi ska bo på ett ställe som heter Kackelstugan
Det ligger någon mil söder ut från Borgholm.

Glöm inte att ta med dig kameran - det är jättevackert på Öland.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Kompis Mandus bor på Borgholm. vet inte vad det är för stuteri dock.
#10 Japp - SÅ fina väderkvarnar eller hur var det nu… 

#12 Ja jag har dem på bild minsann!
Iaf en av dem.
/Cattis

Ser att Anne är tillbaka igen - hur var semestern? Shettisfri eller lyckades du lokalisera några Ölandsshettisar?
/Cattis
Skulle inte trippen vara i 5 dagar? Eller kunde du inte hålla dig hemifrån?
Amor vincit omnia 
Jag har sett KAMELER på Öland! De ni!
Själv har man 12arbetsdagar kvar innan semester….såg till att peta in den i samband med ESG…när den helgen är avklarad blir de 1vecka i Sölvesorg och reste hemma. *lägtar*

Jag har "planerat" att bli arbetslös efter 10 september (några veckor i alla fall). Det är då jag skall storstäda stallet och sådant som man annars brukar göra på semestern.

Nu är vi tillbaka. Det var jättehärligt. Åkte på fredagen och kom hem i tisdags. Vi körde ända upp till norra öland och tittade på fyren och sen vidare till trollskogen. På vägen ner tog vi vägen som gick precis längs havet. Otroligt vackert, men vilken guppig och dålig väg. Vi fick köra i typ 20 km hela tiden. fast å andra sidan så hann man ju se en hel del. T ex lite raukar (trodde bara dom fanns på gotland) Förresten så såg vi ett helt gäng med kameler också
Vi badade givetvis i havet varje dag. Det var sol och varmt alla dagar som vi var där, så badandet var välkommet. Å det var varmt i vattnet. Det var bara ett fel och det var att dom 5 dagarna tog slut alldeles för fort. Har tagit en del kort och visar här en fantastisk solnedgång, till höger är ön Blå Jungfrun
På hemvägen var vi och kikade på Orrefors glasbruk. Det var himla intressant att få se hur dom gör när dom blåser glas.
/Anne
#9 Var ni i närheten av Löttorp?

#20 Japp …. vi var faktiskt och åt en utsökt middag på Lammet och Grisen … hmmm … eller var det grisen och lammet kanske? Jaja … gott va det i allafall 
#21 Ok! Vad roligt! Det e smaskens på Lammet och Grisen :D