Ett annat test
Här kommer en länk till ett test som i alla fall jag tycker är mycket enklare än det som Kristin länkade till för någon dag sedan: http://quiz.passagen.se/quiz/365 Vad det handlar om? Skånska ord, så klart :-)
Utan att fuska, hur många rätt får ni?

14 rätt-"skånning kanske"
Jag är ju östgöte för tjuvingen
haha ja detta testet var bra, fick ihop 18 av 20
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

20 av 20 "LYSANDE!! Skåne ÄGER :-))"
Och jag är ju då skåning… Att Skåne äger visste jag ju redan :-)
12 rätt. trodde jag skulle ha typ noll *asg*
11/20 Ach…
17 av 20 ganska bra för en smålänning
14/20. Är faktiskt 50% snappis 
13 av 20. Fick också Bravo! Skåning kanske? Nä, jag e sörmlänning =D
Delad glädje är dubbel glädje :)
15/20 rena gissningleken ju! 

Jag fick 16 rätt! Fast jag skall erkänna att jag gissade ganska friskt på en del. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

13 rätt "Skåning kanske?" Naj fö bövelen ja ä ju värmlänning
17 rätt fick jag denna gången, har för mig att jag hade 18 när jag gjorde den från länk på ridsport iFokus.
18/20 

16 rätt!!

Jag hade 17 rätt utan att gissa var stensäker på de svaren *S* men så är man ju Halläning också ju och sen har man ju lyssnat på dig Millan ju trodde du skulle ha alla rätt ;-)

20 rätt, men så är man ju en äkta skåning :)
Meeh jag kunde ju inte den sista
sen skyller jag på mina värktabletter, får man göra det???
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

16 rätt, fast det e klart jag är ju en blandning, pappa från halland mamma från skåne :P

20 rätt 

16

Svårt! Gissade mig till 14 poäng iaf.

15 rätt.
16 med en och annan gissning, men en del var riktigt lätt. Undra varför jag kan klydda…..
Veritas odium paretFörvånad

13 rätt för Sörmlänningen…

14 rätt av en stockholmare som aldrig varit i närheten av Skåne. (men skulle gärna vilja)

11 med många gissningar

12 rätt. Skånska är inte riktigt min grej. Kom igen när det är ett gotländskt quiz…

#25 Vilken trevlig inställning, du är hjärtligt välkommen ner och hälsa på!
#26 Verkar ju nästan som om vi får försöka bättra på din skånska lite :-)

Skåne Äger!!!
Måste dock erkänna att där var ett par ord som även en tvättäkta skåning fick gissa på. 
17 rätt!
Har varit tvungen att sätta mig in i snapphanarna språk, har sålt pållar till Snapphaneland och man vill ju förstå vad ägarna säger
.

13…
Nöjd eftersom jag är västgöte.

#29 Hallå där, undrar nyfiket hur många rätt?

#32: 19 … 
Förstår inte hur bra alla kan vara ;P Jag gissade på alla frågorna och fick 10/20 rätt ;P

Jag skulle nog behöva åka till Skåne en hel del, jag fick nio rätt, det var väl ingen höjdare precis.
"Skånning kanske" Nåja, jag gissade ganska mycket. Nöjd ändå för att vara "Surjämte"
13 rätt..skåning kanske? neej du…dalkulla ju…;)

ÄKTA SKÅNING!!! 19 av 20 rätt!! Den sista har jag ALDRIG hört så den hade jag fel på.
Finns det någon som säger så till nyckelpiga??? Agerhuna??

#38: Det var den jag föll på också!