Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 496 ggr
lilleman
0

Vad tränar ni ?

Vad tränar (läs leker eller  kalla det vad ni vill) ni era ettåringar med?

[Emmelo]
0

Jag går på promenad med mina. och busar i hagen..ska börja låta dom springa lite i lina snart..=)

Hur/vad gör du?

zettan
0

Mina ettåringar går promenad i skogen 1 gång i veckan. Sen hanteras de dagligen med borstning och lyfta hovar, ledas in och ut från hagen. Sen låter ja dom bara vara de mesta.

IdaS-A
0

Mina 1 åringar har jag inte gjort så mycket med. De kan stå still på gången vid rykt, hovkratsning, verkning och annat pyssel.

Har åkt transport. Går på promenader i grimma och grimmskaft antingen med flera ponnyer eller själva. Har varit på utställning.

Ja det är nog allt.

lilleman
0

Ja, jag går mest bara promenader. Ja och borstas och så förståss.

Hon e en liten envis madam ibland och vill inte gå fram…

VeronicaP
0

Mina åringar går i hagen och har det bra eller nåt sådant, de verkars och så också förstås men jag gör inget särskilt med dem.

Hanna-D
0

Mina ettåringar gör inte heller så mycket än. De är ledtama i skritt och trav, kan stå uppbundna, åka transport och (oftast) uppföra sig någorlunda bra Flört

JennyR
0

Inte heller mina åringar gör särskilt mkt :-) Dom leds, borstas, såklart är dom verkade, osv, alltså basic grejer :-)

Charlotte-Aveback
0

Våra 1-åringar har fått lära sig det grundläggande: ledas in och ut ur hagen, stå uppbundna, bli borstade och kratsa hovarna. I övrigt är nog den bästa aktiviteten att låta dem gå i en flock där de kan busa runt med andra unghästar samt få en grundläggande flockuppfostran av de äldre ponnyerna.