Vad tränar ni ?
Vad tränar (läs leker eller kalla det vad ni vill) ni era ettåringar med?
Jag går på promenad med mina. och busar i hagen..ska börja låta dom springa lite i lina snart..=)
Hur/vad gör du?

Mina ettåringar går promenad i skogen 1 gång i veckan. Sen hanteras de dagligen med borstning och lyfta hovar, ledas in och ut från hagen. Sen låter ja dom bara vara de mesta.

Mina 1 åringar har jag inte gjort så mycket med. De kan stå still på gången vid rykt, hovkratsning, verkning och annat pyssel.
Har åkt transport. Går på promenader i grimma och grimmskaft antingen med flera ponnyer eller själva. Har varit på utställning.
Ja det är nog allt.

Ja, jag går mest bara promenader. Ja och borstas och så förståss.
Hon e en liten envis madam ibland och vill inte gå fram…

Mina åringar går i hagen och har det bra eller nåt sådant, de verkars och så också förstås men jag gör inget särskilt med dem.
Mina ettåringar gör inte heller så mycket än. De är ledtama i skritt och trav, kan stå uppbundna, åka transport och (oftast) uppföra sig någorlunda bra 
Inte heller mina åringar gör särskilt mkt :-) Dom leds, borstas, såklart är dom verkade, osv, alltså basic grejer :-)

Våra 1-åringar har fått lära sig det grundläggande: ledas in och ut ur hagen, stå uppbundna, bli borstade och kratsa hovarna. I övrigt är nog den bästa aktiviteten att låta dem gå i en flock där de kan busa runt med andra unghästar samt få en grundläggande flockuppfostran av de äldre ponnyerna.