Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 576 ggr
zettan
0

god morgon 12 mars

morrn morrn

Här sitter ja alldeles nyvaken och trött. Hatar mornar faktiskt. Uppehålls väder för tillfället men de ska nli regn idag var ja fattade de som.
  Körde Zettan igår. oj oj oj vad hon börjar bli duktig. Rör sig riktigt fint för vagnen och de känns kul. Att åter igen ha lyckats med en inkörning. Den som kommer köpa henne får verkligen en fin häst.
  Rosas mage växer och ja längtar så till fölis kikar ut.

ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Här är det strålande sol, det blir en fin dag Glad. Jag får nästan lust att rasta hunden, men jag har ju ingen, så jag tar väl en promenad på egen hand medan barnen är i skolan. Jag skall åka till jobbet en sväng och hämta lite pappersarbete, då passar det bra att hoppa in på kondis och köpa med något mumsigt hem.

Ha en bra dag!

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Idag ska vi ta det lugnt, (tror jag.) I går var jag och barnen på picknick, vi lastade på sadelväskorna på Muller och stack iväg till en liten sjö i närheten och fikade. På hemvägen fick vi sällskap av skogens svarta väktare. Jag lyckades knäppa några kort innan han kom så nära att ungarna blev ordentligt skrämda. Han var ju större än Linn 4 år! Tur att Muller är cool och oberörd i alla situationer, hans lugn smittade av sig på barnen, så vi kunde gå därifrån utan att barnen fick panik. Han flög ikapp emellanåt och landade några meter från oss, vilket enormt vingspann de har…

Han följde oss några hundra meter, rejält uppbröstad och kluckade hela tiden. Tror han sa att han inte ville ha inkräktare i hans skog!!

Charlotte-Aveback
0

Vilken syn! Så vacker han är!

Milla
0

God förmiddag!

Fy vilket väder vi har idag, blåst och regn. Har ont i halsen, Ida fyllde 14 i måndags och fick då singstar och en annan har suttit där och skrållat sen dess. Det är så super skoj men aj aj vad ont det gör i halsen, kan knappt prata juGenerad

Ska kanske säga att jag iNTE kan sjunga, blir ofta tondöv……….fast skoj är det.

Nu börjar det verkligen närma sig fölningarna, carmen har börjat fylla juver och även släppa lite där bak. Så man längtar nu!!

Ha en bra dag alla!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

God förmiddag,

sömnigt och lite halvsegt är det här idag. Råkade hamna framför datorn i natt när jag skulle lägga mig och började hålla på att klydda med diverse saker som jag bestämde mig för att göra klart. Fick inte allt till att fungera men tror att jag lyckades i morse. Återstår att se om det gick eller inte.

#0 Du är inte ensam om att inte gilla morgnar…

Puzzel
0

Go eftermiddag här har man varit ut och mockat o lunch fodrat sen vart det att assistera vid en lammning som tyvärr inte slutade bra denna gång , två döda lamm fick dras ut och nu får vi kämpa för att hålla tackan vid liv. Men de 3 som fötts tidigare i veckan mår kanon fint iallafall. Så nu hoppas man bara att de andra som ska lamma klarar sig bättre. Men det här är väl tyvärr sånt som händer även om man blir ledsen varje gång. Det är även sånt här som gör att man tänker efter ska man betäcka hästarna eller inte tänk om nått går fel o s v. Är väl lite larvig men mina hästar är mitt allt.