Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1275 ggr
jojjehanna
0

Shettis räddad

I dagens GP (lokalsidorna) står det om en shettis (nåja, 86 cm ponny) som tillsammans med en annan blev räddad från en kvinna i Landvetter som misskötte hästarna grovt. Den andra ponnyn var hyrd och återlämnades men denna skulle avlivas. Den blev dock räddad (av ASRP:s förra registrator om jag inte har helt fel) och börjar nu få tillbaka livsgnistan. hittade ingen länk idag men det är på Mölndal/Härryda-sidorna ifall det kommer en länk imorgon eller så.

Silenos
0

Jag läste också om det , tror det stod i Ridsport. Kvinnan har hyrt C-ponnyn i nio år av Gert Brandon. Det blir mycket pengar i slutändan….Men han tyckte inte han hade något ansvar som uthyrare att kolla hur hästen har det. Han hade fått betalt, det räckte.

Madelene_Udd
0

Jo. men om kvinnan betalar hyran så finns väl eg. ingen anledning för Gert Brandon att kolla upp läget. I hyreskontraktet står ju att hästen skall skötas väl osv sov….Dessutom är det väl praktiskt omöjligt att kolla upp allt och alla när man har ett hundratal hästar uthyrda???

Däremot tycker jag att man kan kritisera djurskyddet!!!!! OM hon haft hästen i 9 år och inte skött om den…

jojjehanna
0
dajmie
0

Vilken tur att det finns godhjärtade människor som kan ta hand om djur som farit illa, stackars liten säger jag bara.