God morgon 13 mars
Äntligen! Det var värst vad nätverket varit grinigt hela morgonen. Jag får ju abstinens eftersom jag har så långtråkigt.
Jag håller på att skriva en artikel, det är ju kul. Det regnar, så det inbjuder inte till några uteaktiviteter direkt.
Här händer absolut ingenting. Jag får väl ställa mig och titta ut i fönstret för att studera mina nya grannar. Men då undrar de väl vad det är för ställe de kommit till, så det är nog bäst att låta bli det.
Ha en bra dag!

God middag!
Är irriterad idag, har varit på sjukan för ett återbesök, ja, det är väl bra, men då man väl kommer in till läkaren så beklagar de att jag fått en för tidig tid för återbesök, jag skulle inte ha någon återbesökstid förräns om tidigast 1-1 1/2 vecka, men hallå, varför kan de olika läkarna inte prata med varandra, den ena säger si och den andra så. jaja, nu blir det att sitta och åka tillbaka till sjukan igen efter påsk, bara att fortsätta vänta, dubbelsuck.
hoppas ni andra får en bättre dag
God dag!
Idag har jag ägnat mig åt att försöka begripa mig på kameran, var ute och tog lite foto och några blev faktiskt bra.
I eftermiddag är det möte med skolan annars är allt rätt lungt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Go möra :) lr förmiddag ??
Håller på å städar :/ inte så kul :)
Idag ska jag la ut å gå me lillskitan :) lr tömköra :) får se ..
#2 Va fin han är :D

#3 kom igen nu Sandra hon ska väl snart ha vagnen på sig??? Så ut och tömkör med dig

go´middag.
här är det riktigt skitväder *suck* blötsnö!! Kan det inte bli vår snart så man får lite ny energi! ÄR så trött på vädret nu. hästarna var dyngsura, så jag la på dom sina regntäcken, det tyckte iaf Tacha var skönt. nilla blängde lite på mig, men hon måste få torka upp någongång hon me. Varit blöt flera dagar nu ju…. Gör annars inte någe…har ingen lust helt enkelt *vart tog energin vägen?*
Ledig vecka, så jag FÅr ta det lite lugnt o slöa.
Väntar på att få svar från homeopaten om Tacha, lämnde in lite svansprov för analys häromdan, för att se vad det är för fel på henne. Hoppas på att han hittar vad…, så vi kan behandla henne!! www.homeopathuset.se
ha en fortsatt bra dag alla

Go eftermiddag, vilket jäkla väder blä. Idag har Puzz blivit riden i skritt och trav i ca 25-30 min. Hon hade innan ridturen rejsat sig varm med en av de andra hästarna som blev riden i hagen som är ca 4 hektar stor eller mer. Det är så härligt att titta på och se hur hon utvecklas inom ridningen. Hon kan redan gå i form och flytta för skänkeln och då har hon inte blivit riden många gånger innan kanske 10 gånger sammanlagt hon haft nån på ryggen. Och man behöver knappt begära att hon ska jobba i form , Lovisa får henne i form med sätet behöver knappt ta henne i munnen. Kanske kan bli nått för dressyr sen. Hoppas få henne klar till tre års testet.
Milla va snygg Viking är, har ju alltid gillat honom men han utvecklas verkligen till en riktig maskulin snygging.

#7. På treårstestet skall de inte ridas.

#8 Aha ok hade fått för mig att de va så att de kunde köras eller ridas. Men va bra att jag fick veta att det inte var så för de jag pratat med som inte heller varit så insatta med tre års testet hade vi fått för oss att de antingen rids eller körs. Så ber om ursäkt att jag inte satt mig in bättre.

#9 Det är på kvaliten som 4 el 5 åringar som de rids eller körs, inga ponnyer alls som rids som 3 åringar.
Millan fan vad bra bild och vad fin han är *S*med det visste jag ju .
Nu skiner solen här men annars har det varit en lite mulig och blåsig dag idag. Igår hade min syster inbrott i sitt hus och de hade tagit alla guldsmycken , även barnens och pengar och annat , sådant är så otrevligt och allra helst när det är så nära inpå en själv också. Tycker synd om syrran och hoppas verkligen Polisen får tag på dem som gjorde det så barnen i allfall kan få tillbaka sina doppresenter och pengar.
#9 Det kanske är kvaliten som du tänker på??
På treårstestet så är det löshoppning, samt trav (?) och i galopp i båda varven. Sedan gör man en exteriörbedömning och då går det till som på en utställning, man ställer upp och visar rörelserna i skritt och trav.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#7 och 9 tack snälla ja jag är ju så stolt över min grabb, tänk att jag har haft honom som fölunge.
Ja du gonkan jag har fotat hela dagen och nu tror jag att jag har kommit på hur jag ska få bra foto. Fick även några kanon foto på hundarna när dom sprang :-)

#12 Bra det ju Millan så är det ju bara för dig att pallra dig hit framåt vårkanten och fota hästarna här då *S*
#13 jag kommer mer än gärna och hälsar på bara du ser till att ha en go kaka på bordet så :-), Heddan ska ju på det hållet i sommar

#14 du kan tom få 2 kakor
#15 då är det ju klappat och klart

Gokväll.
Det är riktigt roligt att gå ut till hästen nu om dagarna, för efter att ha satt igång med träning och varit ute mycket med promenader och tömkörning så kommer han i numera i full galopp i hagen. Det gjorde han inte när jag hade "vinteruppehåll".
Sov gott.