ne nu vart ja arg
Hej
Fick en länk av en god vän till mig till en anons på blocket. Där på bilden sitter de 2 tjejer på en shetlandsponny samtidigt. Vad f*n sysslar man med när man gör så? Nu mår ja riktigt dåligt. Får man länka till anonsen? I så fall säg till så fixar ja de. Men nu är ja så arg hur kan man bara göra så?

Inget ovanligt att man har shettisar som "leksaker". Sedan får man höra om tjuriga shettisar. Tacka sjutton för det när de blir behandlade utan respekt!

ne de var verkligen en hemsk syn
Ja o till råga på allt så var det ju ingen "grov" modell av ponny (vad man kunde se på bilden iaf, samt utläsa av korsningen), o båda barnen var ju "rätt" stora! Folk verkar tro att en liten pony (bara för den är stark) är hur viktbärande som helst juh =(
Stackars liten!

Ja prexis ja fick en obehaglig känsla inom mig där alltså. Skulle ja aldrig tillåta ngn göra på mina småttingar

Jag såg den oxå.. Hoppas att det bara var en engångföreteelse.
Kan ju tillägga att båda mina barn har suttit på min shettis samtidigt en gång, fast mina barn är 2år o en på 6månader så vikten blev inte ens 20kg ihop =) Men så var ju verkligen inte detta fallet i annonsen…

sen varför lägger man ut en sån bild??
7# Håller med, absolut ingen bra visningsbild iaf!

ne exakt den bilden kommer nog många reagera på

Länk i tråden? Om inte, kan ngn PM:a?
Den bilden såg inte alls trevlig ut nej! Måtte väl kunnat hittat ngn bättre bild till annonsen

#10 du har pm

kan någon skicka länk till mig ?

#13 du har pm
nån som vill skicka mig länken???

#15 har skickat länken till dig nu.
skicka lanken till mig? :)
Jag tog helt enkelt och skrev till vederbörande. Här är svaret:
_"Den bilden togs innan jag köpte ponnyn. Dvs den är 1.5 år gammal. Det var
tyvärr den enda bilden jag hade tillgänglig i min dator. Men att han skulle
ha 100kg på ryggen är att ta i då det var två 10-åriga tjejer som satt på honom."
_
Tack for lanken, #18 Nej, det ser inte ut som 100kg, men definivt for mycket i min asikt for shettisen att bara som vi redan kommit overens om. Om hon inte hade nagon annan bild sa kanske hon inte borde satta up bilden alls?? Ponnyn ar ju inte till salu eller nat…
Va!! Jag har inte sett bilden (var finns den?) men att det ännu till på köpet är frågan om ETT FÖL!! Ord räcker inte till att beskriva hur arg jag är!!

#20 det är inget föl i den annonsen. Bilden är 1,5 år gammal, inte ponnyn 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#21 Ahaa tack för infon ;)
Läste flera gånger igenom #18 men kom inte fram till om det talades om ponnyn eller bilden, men nu då du säger så nog är det ju bilden det var talan om ;)

hehe, inte alltid så lätt att tolka en text ;)

Någon som vill skicka ett PM om annonsen??
Tips: sök på "shettis" på Blocket (hela landet). Har man då på "visa bilder" så kan man bara skrolla ner en bit så ser man annonsbilden bredvid annonsen.

ja försöker hinna med att länka till annonsen så mkt ja orkar
. får ja lägga ut länken här så gör ja de men tror inte sajtvärden tillåter eller?

Kan det vara så att anonsen är borta?? Hittar den inte…
#27 Annonsen finns kvar men bilden är beskuren nu.

#28 Till bara huvudbild på eller?
huvudet på hästen o bara lite av ena ryttaren syns…

Vad kan en 10 årig flicka väga?
min 11-åriga grabb väger 28kg..
min dotter på 14 väger 46 kg. Jag tror inte att man kan gå på ålder för dom kan väga så väldigt olika
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#31 När jag skrev 100 kg till henne så överdrev jag en smula, men det var inga små 10-åringar i så fall. (min 13-åriga dotter väger c:a 40 kg och hon är klart mindre än de två flickorna på bilden)

Jag väger bara 35 och är tretton…

hm när jag var 24 vägde jag 49 kilo och var 172 cm lång( ingen vacker syn) *S* så även om man är lång behöver man inte väga så mycket , det är inte alltid att de väger mer för att de är långa …..
#36 haha då kontrar jag med att när jag var 24 så kunde jag lätt rida shettisar både till längd och vikt. Vägde med full utrustning (red löp, galopp) 45 kg så nä ålder och längd har inget med vikt att göra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#36 Så nu kanske vi tycker att det är helt OK med två tjejer som sitter samtidigt på en Shetlandsponny (och släpar benen i backen)? 

Vår dotter på 8 år väger över 40 kg. Så barns vikt är väldigt individuellt.

…forts..min 4årige son väger 25kg en muskelklump.
Tycker väl att hela gesten är fel. Det är så typiskt att bara för att det är en shettis kan man typ göra vad man vill med den.
Vår 11-åring väger 27 kg. Jag själv vägde 44 kg då jag var tjugo år. Vikter och storlekar kan ju variera väldigt så man kan nog inte veta bara av åldern.
#41 nej, precis. Jag bedömde det jag såg på bilden.

Var precis in på bukefalos och tittade på bilder. Såg en bild med en på tok för stor ryttare på en liten shettis. Det ser ju för bedrövligt ut
Och två ungar på en liten häst för tankarna till leksak tycker jag, oavsett vikt på ungarna.
Om man tittar på bilder från England så ser man att där rider betydligt större barn på shetlandsponnyerna. Har även sett bilder på pyramider med shetland i botten som är fyra ock kanske fem man hög. det måste väl också väga en hel del.
#44 Och därför tycker du att ovanstående är helt OK eller…….?
# 45
Har jag sagt det ????
#46 Det var en fråga. Ett svar kanske man kan få då i stället för en motfråga?
Min åsikt är att svaret är självklart, inte för stora ryttare. Jag kan även tycka att vikten på barnen som får tävla ex. galopp på shetland är för högt satt.

#38 då jag inte sett ens bilden så uttalar jag mig inte om det överhuvud taget, men varför skulle det vara värre med 2 ryttare på en shettis än på en annan ponny? Samma sak och sen är det ingen av oss om de bara satt upp för bildens skull eller om de travade runt på det viset, som sagt jag har inte sett bilden .
Det enda jag tycker är att bara för att barn är långa så tycks det skrikas över att de är för tunga men så är inte fallet.
#49 Det enda jag tycker är att bara för att barn är långa så tycks det skrikas över att de är för tunga men så är inte fallet.
Om det hade varit EN unge ja.

#50 Jag fattar eg inte varför det gnälls så himla mycket för att det är en shettis , men alla voltige hästar då som går på volt med en massa vuxna / barn på sig är det ingen som säger något om just för att det är en stor ponnye(d-Ponny oftast) eller en stor häst , det är nästan ännu värre faktiskt just för att de går på volt och har en massa männsikor på sig. men det verka vara helt acceptabelt, det om något är väl djurplågeri i såfall.
#51 Kan jag hålla med dig om. Att det är för tungt även för en voltigehäst alltså.

inne på hästannonser.se finns ett skimmelsto med en på tok för stor ryttare… ponnyn är mini och bara 4 år dessutom… vet inte om man får länka. gulligt schabrak hade dom iaf =)

#53 hr du lust att pm:a länken till mig?