Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2702 ggr
angabogard
0

Gratis hemsidor

Ni som har gratis hemsidor, vad använder ni för ställe?? Hur tycker ni att det funkar, är dom lätta att använda??(även för korkskallar)

Jag har spray.. som jag måste säga är bara skit!! Sen dom gjorde om för 2mån sen går det inte att uppdatera, det är bara rena kinesiskan alltihop!

Så nu är jag less och vill byta..så jag vill ha tips och ideer från andra som har hemsidor.

Är det någon som använder Telias??

FredrikN
0

köp en sida på one.com. kostar 15:- i månaden plus kostnaden för webbadressen.

Annette
0

Jag gav under 450:- för ett helt år hos www.one.com

VeronicaP
0

Använder också one.com och det är en billigt och kanonbra.

Lise
0

Jag skaffade en som heter 123minsida som jag tycker är väldigt enkel att använda. Kostar 399 kr om året.

Cattis
0

#2 Men det kostade bara så mkt första året, för då tillkom ju en uppläggningsavgift. Den kommer inte på nästa faktura, utan då är det bara de 15:- per månad.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#5. Jaha, blir det ännu billigare Glad. Inte mig emot, även om detta pris var helt ok.

Cattis
0

Även på one.com finns en massa mallar man kan använda. Lite roligare, för de ser inte ut som alla andra som man direkt ser var de är köpta ngnstans.

/Cattis

[Anna-N]
0

Har one.com. Superbra! Kostar 12 :-/månad.

angabogard
0

Står det på svenska och korkskallar kan fixa det??

Jag är så korkad när det gäller datorer, och blir så arg när det ej funkar som jag vill! Generad (erkänner det i allafall!)

Burken har varit på väg ut genom fönstret många gånger..

så det måste va lätt att göra sidan och sen uppdatera ska såklart oxå va lätt, och inte krångla var och varannan gång! Eller att dom gör som spray, när man väl lärt sig hur man gör då gör dom om den så då kan man ändå inte.. Suck!!

FredrikN
0

#8.. Nja… du betalar nog 12:- plus moms. Alltså 15:-Cool

IdaS-A
0

Kan någon tipsa om en hemsida som den mest okunnige kan klara av?

Cattis
0

#9 Ja det är enkelt så att vem som helst fattar :-)

/Cattis

[daytona]
0

http://geocities.yahoo.com/ 
använder jag, det är gratis (till en viss gräns av mb) o jag tycker det fungerar kanon, har haft sidor hos dom hur länge som helst, sen….00 iaf!

Annette
0

#12. Jaså, behöver man inte ens någon Ulla-Bella Flört?

[Anna-N]
0

#10: Kanske detGenerad…är då så billigt att 3 kr extra märker man inte ens :-)

angabogard
0

Ni som har one.. har ni på 1000mb?

#9 det låter bra! Glad

Cattis
0

#14 Ja, hmm… det beror på … :-)

#16 Jag har på 2000 men det är för att jag har mkt anant som ligger där. 1000 klarar man sig mer än väl på.
Undrar du ngt så är det bara att fråga! Jag rekommenderar det verkligen!

/Cattis

Hanna-D
0

Har också One och är mycket nöjd.

angabogard
0

Jag har tittat in på era sidor och ni har som sagt tilltalande fina sidor!!

Tack för era tips!!

Ellen89
0

www.freewebs.com kan ocksa vara helt okej :)

ThiffannyJ
0

Jag har inte min sida på one, men jag rekomenderar också det. Jag hade ESG sidan på one…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

angabogard
0

#21 vad har du för sida??

Charlotte-Aveback
0

För vår del använder vi Sprays webhotel där vi har abonnemanget 'Large' vilket ger oss tillgång till 3GB. Kostnaden är 68 kr/månad och då har vi plats för flera websidor, både Furunäshemsidan och min sambos fotohemsida.

Furunäshemsidan har vi byggt i Front Page men min sambos hemsida är byggd i Dream Weaver, vilket han tycker är såååå mycket bättre! Flört

ThiffannyJ
0

#22 Jag vet ärligt talat inte, Mammas kompis fixade hotellet genom en bekant i england på hans server. Jag har i alla fall HUR mycket plats som helst på den… Ett tag låg det tre elelr fyra hemsidor på samma server utan problem….

www.minishetland.com

zettan
0

VAd tycker ni om min hemsida? Ibland börjar man undra om man ska göra om den och ta ett annat abonemang. www.stuterisango.dinstudio.se Kan i bland sakna att man inte får göra exakt som man vill. Men ja är heller inget datasnille

Annette
0

Går det att få tag i Front Page fortfarande? Jag har försökt men inte lyckats.

FredrikN
0
ThiffannyJ
0

#26 Nä, men det finns ett liknande progrgram som heter typ Webbdesign eller liknande… Tänkte att jag skulle testa det…

www.minishetland.com

[daytona]
0

#26 front page ligger ju i office paketet tillsammans med word o exel o allt!  sen har du ju Dream weaver. bra program tycker jag, men har använt Front Page.

Trim
0

Jag bygger direkt  i one.com. Väljer du en .se adress tillkommer en avgift på ca 150 kr året för registrering. Något jag inte tänkte på Ledsen.

Annelie-P
0

Mycket okunnig om att göra hemsidor; kan man verkligen göra en hemsida själv då? Jag har fått för mig att det är jättesvårt..

Hanna-D
0

#31 Det går. Jag har gjort min hemsida själv. I början fick jag hjälp av Cattis som också svarade på alla dumma frågor (tack!) och sedan kan man sitta och testa sig fram. Ganska kul men hel del svordomar har också smygt sig fram Oskyldig

Annelie-P
0

Hm… Skulle kanske vara kul. Man sitter och pysslar för sig själv tills man är nöjd, och sedan "lägger man ut" den? Jag trodde det var något slags dataspråk man var tvungen att använda, men det är inte så? Påminner det på något sätt om tex word?

Milla
0

jag har one. com och är super nöjd sen gör jag sidan i frontpage.

Påbörjade att göra om min sida men jag fick ett nervöst sammanbrott så nu ligger det på is.

Man skulle kanske testa något annat program……………

#31 kunde jag få ut min sida så kan alla, jag lovar!!! Mitt största problem är att ladda upp, men i frontpage så räcker det att jag trycker på spara knappen sen är det uppeGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla
0

#33 frontpage påminner jättemycket om word och du skriver precis som du skriver i word utan en massa koder och grejor.

Annelie-P
0

Tänk om man skulle prova…! Har tänkt att det skulle vara kul i många år, men har som sagt fått för mig att det skulle vara något slags internetspråk med kodning osv. Har inte heller haft bredband förrän för några månader sedan, med modem lär det inte varit någon idé.

Annette
0

#29. Jag har Windows XP och där finns den tyvärr inte.

ThiffannyJ
0

Det finns inget senare frontpage än 2003.

www.minishetland.com

Cattis
0

#38 Finns den inte med i 2007?

/Cattis

ThiffannyJ
0

Nepp, inte vad jag hittade när jag intallerade offic paketet i förrgår på min nya dator. Fick lägga in FP från min andra dator, och det är från 2003… Ska kolla upp vad ersättningsprogrammet hette…

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Hittade länkem ded info om det "nya" FP http://office.microsoft.com/sv-se/help/HA100750411053.aspx

www.minishetland.com

VeronicaP
0

Den frontpage jag har är sen 2002 men det funkar bra för mig *ler*

Linnah
0

Jag har också min sida på One.com och det funkar alldeles utmärkt. De har en enkel och lättförståelig sida och dessutom ett bra mailsystem.

För övrigt tycker jag personligen att Frontpage är helt kasst. Det lägger in massa extrakod och ändrar lite som det själv vill. DreamWeaver är minst lika enkelt och gör precis som man säger. Kör på det istället, helt klart!

carina-w
0

Jag har en som uppdaterar mina sidor,det tar lite lång tid ibland :-)

Skulle vilja göra det själv,men,men.

Har provat men det blir inte rätt.Hmm.

Charlotte-Aveback
0

Jag är jättenöjd med Front Page men min sambo säger att det är bara en en tidsfråga innan 'frames' försvinner och då måste vi bygga hemsidan i t.ex. Dream Weaver i stället. Han är i alla fall jättenöjd med Dream Weaver men jag biter mig envist kvar vid Front Page så länge jag kan. Rubba inte mina cirklar! Oskyldig

Cattis
0

#45 En helt ny värld öppnar sig med Dreamweaver! :-D

/Cattis

VeronicaP
0

hm och vad kan man läsa om dreamweaver någonstans *ler* tänkt om det skulel försvinna med frontpage och man måste göra något så jobbigt som att behöva göra om mycket , dert blir ju katastrof för oss som inte är så händiga *ler*

Annette
0

Nu är det ju så här, att vi amatörer kan inte jämföra oss med er proffs. Det ni pratar är rena grekiskan. Vi behöver något lättfattligt och framförallt SVENSKT! Flört

Charlotte-Aveback
0

#46: Schhh Cattis - inte så högt … Oskyldig

Cattis
0

#47 www.webdesignskolan.se - jättepedagogiskt upplagt, nackdelen är att man måste betala för att fördjupa sig. Men det är en billig avgift och väl värd pengarna.

/Cattis

Annette
0

#50. Det skall jag ta och lusläsa nu när jag har tid. Har skummat lite lätt hittills och det var mycket bra.

Milla
0

#51 säg till om du vill att jag ska fixa skivan till dig

Charlotte-Aveback
0

#50: Jaha, så har min sambo fått vatten på sin kvarn … snart lär väl även jag jobba med Dream Weaver … och kommer säkert att trivas jättebra med det! Skrattande

VeronicaP
0

#50 hm ser jobbigt ut jag hoppas att det alltid ska funka med frontpage så jag slipper lära mig något nytt, för om det nu skulle sluta funka med frontpage hur attan gör man då när man ska få hela sin hemsida att funka i dreamwewver , hujeda mig hoppas att det aldrig kommer att ske för då kommer jag nog att explodera ellernågot sådant *S*

Cattis
0

#54 Det funkar med FP sen också, det är bara et att standarden ändras och frames/ramar kommer inte funka lika bra i webbläsarna framöver. Det är liksom omodernt :-)
Jag måste ordna min egen också, jag har gjort det för länge sen, men kommer mig inte för att göra klart. :-/

/Cattis

VeronicaP
0

#55 Vadå omdernt *ler* ja se alla ny modigheter som ska ske hela tiden *asg*

sanne
0

Huaa va ni skrämmer upp en total hjärndöd, när det kommer till datorer ! jag är så glad att Linan gjorde vår o jag har FP, vår första sida var i dreamweaver der var det svåraste jag varit med om, men det var 3 år sen så jag kanske kan fatta nu…

ni som har One, hur gör ni med bilder o dyligt?? gör ni om allt i photoshop??

Cattis
0

#56 Ja - "det var bättre förr" … :-D

#57 Du kommer kunna redigera med FP länge till. One är ett webbhotell, och man kan antingen göra sina sidor i Frntpage/dreamweaver eller liknande och ladda upp filerna. Eller så kan man använda deras mallar eller guider om man vill.
Bilderna är samma hantering som med FP, om man vill.

/Cattis

VeronicaP
0

#57 nope jag bara lägger in dem , här ändras inget alls *ler*

Annelie-P
0

Går det bra att göra direkt i One eller är det sämre än tex dreamweaver? Vilket är lättast..?

Malu
0

Jag gör mina hemsidor på mitt bredband via telia. Har där tillgång till att göra 5 stycken gratis. nackdelen är att man får en tråkig webbadress typ. telia.com/~u ….o en massa siffror..
Jobbar på den genom frontpage. Jag har gått datakurs (kvällskurser) i Dreamweaver o det är ju en nyare version av Frontpage kan man säga.Jag tycker Frontpage är lättare nästan..
Nackdelen när man gick kursen var att skulle man jobba i dreamweaver hemifrån fick man köpa ett sånt program o det skulle kosta närmare 3000 kr.!

Milla
0

kan man få dreamweaver på svenska??

dajmie
0

#62 Ja du kan få dreamweaver på svenska, jag har den nya utgåvan, men jag håller på och tragglar i det programmet, det är inte lätt.

Milla
0

#63 ok nä då får det vara Ledsen jag håller mig till fp tror jag.