HÖÖKS har öppnat i KALMAR
I går slog Hööks upp dörrarna för sin ny butik i Kalmar !!! var någon av er där??? hoppas ni på andra sidan landet tycker det är bra med en ny butik !!!
mvh sanne

När kommer de till Skövde??? Det skulle passa jättebra i Maxihuset som bygger ut för fullt. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba lite där. Har ju inte full tid som det är nu.
Nu får gubbarna både Clas Ohlsson och Biltema, nu är det dags för rättvisa
.

Vi på den andra andra sidan väntar på en butik i Vallentuna/Täby…
I Arninge finns det definitivt plats och ligger nästan på vägen till stallet. Skulle passa mig ypperligt - bättre än Kalmar och Skövde iaf. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Hööks i Dalarna då? Här finns det närmaste i Gävle i Gästrikland.

Jag har typ 8-9 mil till Kalmar så det är väl jag som bor på andra sidan landet ;-)

Hm vi har ju Hööks här i Halmstad och ärligt jag är i stort sett aldrig där och handlar för jag tycker inte de har något alls som passar mig och mina hästar´.
Har varit där inne flera gånger och inte har de några snygga små träns, grimmor tex utan det får man köpa på andra ställen.
Jag bor utanför i Kalmar men jag kan inte påstå att en ny Hööksbutik lockar så mycket att jag ens skulle tänka tanken att gå dit första dagen de har öppet. Hästsportbutiker besöker jag när jag har behov av något, inte för att de lockar med något.
jag har ju hööks både i Helsingborg och i Malmö men nä jag är aldrig där och handlar, fast nog tycker jag att där finns en del att köpa till våra små.
Jag handlar ju mest i vår ridsportsbutik i Lödde och sen beställer jag en del via nätet NÄR jag ska ha något.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag går i hästsportsbutiker som andra går i klädaffärer :) Jag behöver inte alltid handla något, men jag gillar att titta. Nu råkade jag få se att Hööks har täcken med glatt yta. Skulle vara perfekt att ha som stalltäcke natten före utställningarna. Det fastnar ju en massa i fleecetäcken.
Jag har handlat endel barnkläder på Hööks. Dessutom kan man hitta fynd att skänka som priser på utställningar o dyl. Så en butik här skulle vara hjärtligt välkommen.
# 8 vad är det för täcke??? måste springa in och kolla

Det där grå täcket med ränder. Har tyvärr inte katalogen här. Har den i kyrkan och tittar i under gudstjänsterna
.
#10 annette då!!! haha ska gå in och kolla.
Ja det verkar ju vara ett bra täcke, men såg att 95 var slut.
Ni hööks arbetande kommer det in i strl 95 igen??

#8 Sådana täcken har vi ett gäng (med glatta ytor) det är väääldigt sällan som vi använder dem då jag tycker att de är inget att ha då de andas dåligt och är hästen de minsta blöt fuktig så blir det dy blött direkt. Ibland har de haft det på sig på vägen till tävling men inte mer.
Men Dee har ett kanon bra grönt sådant täcke som man trär över huvudet där det är flis på insidan och sen lite silkigt på utsidan i väldigt skönt material och det använder vi.
#13 ok då vet vi det haha då sparade vi dom pengarna.

Men något jag skulle vilja ha är ett fleece täcke till våra shettisar som går upp över hela halsen men där har jag inte hittat något bra faktiskt.
#15 - du får sy själv 

Jag har ganska nära till Hööks i Upplnads Väsby. Tittar in där med jämna mellanrum. Dels sånt jag planerat att köpa, men har också gjort verkliga fynd där på rean.

#16 haha nu var du kul , jag som knappt vet hur man trä i tråden i symaskinen *S*
Då har jag ett kanon tips till dig!!
http://www.exklusiv.se/shoppen.html
Har ett till Melle och det är kanon bra, det ligger där man lägger det och man behöver inte ha täckesgjord om man inte vill.

Ja men kolla där är ett sådant ju *ler* du vet när vi har tävlat på travet så spolas ju alltid hästarna av osv och då hade det varit kanon med ett sådant täcke ju.
#20 dom är riktigt bra, det är riktigt fin fleece och dom tar bort vätan. Hästarna är torra men täcket är blött utanpå men ej inne.
Ska själv beställa ett 95 cm tänkte se om jag sen kan sy själv till dom andra 

#19 Har också ett sånt täcke o du kan välja på mängder av färger på tyg och kantband.

#15 Boetts täcken med hals är kanon!
/Cattis

#12 ja de kommer komma in igen Milla. Är dock ledig idag så jag kan inte kolla datorn när de kommer in.
#2 Men så himla långt har du väl inte till Upplands Väsby? 
Jag brukar handla på Hööks en gång om året och det är när hingstkatalogen för halvblod kommer ut. Annars håller jag med #5. Finns väldigt sällan något som passar shetland, även om det finns täcken och grimmor i rätt storlek så brukar det vara dålig passform på dem.
Dålig bild men här är ett kort på ett fleecetäcke med hals från Boett. De är kanon!
Gonkan: Jag köpte ett via Horze, ett FinnTack för 179kr, finns i både blått och grönt stl. Shetland.
http://horze.se/product_info.php?cPath=41_23&products_id=24634

#25 Nej inte alls, men tänk vad nära det skulle vara om det fanns en butik i Arninge! 
/Cattis

Jag läste lite för fort och trodde det stod Karlstad istället för Kalmar, men det var ju önsketänkande..
Härifrån är det 15 mil till närmsta Hööks *suck* Till och med Ikea har ju hittat hit!

Tack Cattis, Hanna och Rebecka för förslagen nu ska jag leta och beställa något som jag gillar och att det är lite billigare gör inget *ler* ditt lät i kanonbra prisklass ju Rebecka ;-)
#30. Jag blev faktisk lite lätt förvånad över priset i och med att det är ett FinnTack

Oj va negativa alla var!? ja ja vi har faktiskt fått in massor med shettis täcken, grimmor o träns mm …
jag ville bara informera att det öppnat ny butik..det kommer fler i andra delar av landet men inget vi vet just nu då hela huvudkonteret o hölagret/postordern ska flytta efter sommaren.

Jag är nöjd med det jag har köpt. Tyvärr blir det inte så ofta eftersom vi har så långt till närmaste butik, men det har blivit lite på postorder på sistone.

#33 säg till nästa gång du skickar efter ngt… så jag kan fixa ditt paket !!! hihi…
Jag har inget emot hööks. Supernöjd med de fina täckena du fixade till mej Sanne. Supernöjd med mini grimman som jag vann på valla förra året. Om man får gnälla lite gillar jag inte tränsen… tycker de är lite hårda med för lång checkrem och för kort nosgrimma…
Delad glädje är dubbel glädje :)

Mina träns från Hööks är helt okej. Däremot köpte jag ett på GG där nosgrimman inte gick runt och där sidostyckena knappt räckte till.

Jag är jättenöjd med de äpplegröna fleecetäckena jag köpte på Hööks härom året. Kanonbra passform!

Något jag har tänkt på är varför inte ni som jobbar på Hööks ser till att de kan ha lite vita grimmor och grimskaft ;-)
#38 På Hööks i Hbg har de haft vita och svarta utställningsträns/grimmor med ledtygel :)
#27 Haha, den stackars hästen drunkar ju det täcket :)
Veronikca P: Börjes har i storlek 95 med hals.

#40 ok

Gonkan, vi försöker faktiskt påverka, men jag sitter ej på inköp o ingen annan här inne heller, så det är ju deras beslut… vi tjatar oss trötta på allt vi vill ha in.. vi fick visningsgrimmor o träns… fler täcken mm .. efter flytten kommer det säkert bli ett större sortiment på alla plan.:)

#42. Blir lagret kvar i Borås? Eller kommer det till Skövde 

#43, japp det blir kvar här i metropolen Borås
Ska lämna Skövde som förslag, jag lovar !!

#42 *ler* ni får ta hammarn och banka in det i skallen på dem så de inte glömmer det ;-)
Åhh vad bra! Då får man göra ett besök där i sommar när vi ska till Öland och sen har man nåt att göra om man ska på Kalmartravet:
#32 Sanne, vart ska huvudkontoret flytta någonstans??

#47 till Viared !! jätte lång flytt.. typ 5 min mot göteborg mot idag:) men det blir jääääätte stort nu !!!!!
butiken kommer flyttas med.

Super att den flyttar till Viared, det blir bättre för mig då jag är i Seglora emellanåt :) Då ligger det längs vägen….När blir flytten av?
Jag köpte de blå fleecetäckena o de var så bra att det är beställt några till :-) Kanon passform!

#49 under sommaren/hösten 2008 flyttar vi
#50 ja visst är täckena bra? Har 85 till min åring nu sitter perfekt.
# 40. Det är ett travtäcke..den sorten ska se ut så ;o)

Det är farligt att bo får nära hööks ;) Det känns som jag alltid köper något när jag är där.
#53 - man behöver ju inte gå in där om man inte vill.
För övrigt ligger ju de flitigt mässbesökande Kings i Kalmar också, med ett stort utbud. Och Citygross med hästavdelning öppnade förra veckan. Plus en ridsportaffär i centrala stan, granngårdens hästsortiment, en smådjursbutik med hästsortiment och åtminstone två på landet utanför stan och ytterligare en i grannkommunen som jag tillhör. Och Börjes 10 mil bort.
Jag undrar mest vilken av dessa som kommer få stryka på foten, för sååå stort är inte Kalmar med omnejd, så mycket hästägare tror jag inte att det finns för att bära upp alla dessa butiker.

Hittar väldigt sällan saker på Hööks som jag tycker passar till shettisarna. När jag var yngre handlade jag mycket till halvbloden där, men idag tycker jag att det finns bättre affärer att handla i.
Ekohallen och Hööks ligger nära varandra i Malmö, och oftast när jag ska ha ngt till hästarna blir det på Ekohallen det inhandlas. Endast de gånger det inte finns där blir det en tur till Hööks.