God morgon 2008-03-15
God morgon
Ska alldeles strax ge mig i väg och möta upp Rebecka för en resa neråt i landet, spännande att se om vi hittar rätt direkt…
Hästarna är ute sedan en timme tillbaks, de är vana vid mina udda tider och den enda som har synpunkter på att gå ut tidigt är Gazette som nog kunde stå inne dygnet runt om hon fick.
Ha en bra dag!

Go morgon
ganska fint väder här, nu har några av våra hästar börjat gå ute på natten, himla skönt för nu är bara hingstarna o de två dräktiga inne !! Idag ska Olle åka hem, Tipsy ska åka och vår lilla Wendy kommer hem.. full fart på hästarna idag.
det blev en sen kväll igår o det känns idag..suck.. när ska man känna sig utvilad? ja ja det får bli när man går i pension..haha..
hoppas alla får en bra dag !!!

Här blev det ingen sen kväll. Jag somnade innan Så ska det låta var slut
.
Här ser det lite grått ut. Jag skall åka till stallet och hjälpa mamma att hjälpa mig
.
Här händer inte så mycket mer idag.
Ha en bra dag!

God morgon , har vi tur så blir det i allafall uppehåll idag och det är ju inte en dag för tidigt. Nu på morgonen ska Eminem åka till sina nya ägare och det känns jättebra . Är väl endast därför jag är uppe så här tidigt en lördag för att de ska komma *S*
God morgon!
Härligt med helg tycker jag, idag verkar det bli uppehåll och vi slipper kanske regn idag.
Hos mig fäller hästarna för fullt och i morse gav jag mig på dem med piggskrapan. Jag har köpt en mirakelskrapa och den vet jag ligger på något bra ställe inomhus. Placerade skrapan så jag skulle hitta den!
Ha en bra dag!

god morgon på er
Idag ska ja vara hela dagen i stallet som det ser ut nu. Alla åker till kusten men ja ska till hästarna. Hade dock inte planerat att vara där en heldag egentligen. Men ja får väl motionera hela bunten av hästar. Mocka hagar mm. Så de finns att göra det vet ja.
Ha en bra dag alla

God kväll!
#0 Jag är imponerad över vår bedrift idag. Lyckades både köra rätt med en gång OCH vara nästan först på plats. Nästan så att vi börjar bli riktigt duktiga på detta :-)
Till er som var på plats idag, tack för en trevlig dag!

#6 Har inte Hanna en GPS vill jag minnas… varför används den inte på era resor? 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#7 Det skulle kanske behövas, men som sagt gick det helt problemfritt den här gången :-)

"Res med Rebecka & Hanna: Ni kommer fram snabbt, men ingen vet på förhand vart ni hamnar" :-D
Fast ingen slår Maria Jansson på att hitta dåligt, till och med i sin hemort! Helt otroligt! 
Precis när man kommer med "nosen" på bilen vid en avfart:
"Här ska vi svänga!" tjoar Maria. Precis då man svängt av säger hon med lågt tonfall "tror jag". "Det kanske var nästa…"
Hon tror oftast fel kan tilläggas… 
/Cattis

#9 Tyvärr kan jag inte annat än erkänna att det ligger en hel del i vad du säger… Men, som sagt så går det fort för oftast är vi ändå framme i god tid och först. Ska kanske tillägga att det inte är så svårt alla gånger att vara först 
Undrar varför jag inte vågade fråga Maria om vägen när jag körde fel i Gbg och hamnade i Trollhättan. En sak är iaf säker och det var att Dragon fick prova på att både åka långt och i racerfart den gången 
" Res med Cattis som kartläsare till Skåne"
Problem 1. Hon hittar inte ur rondellen i Malmö (Rebecka har väl bara en i Malmö?) vi åker runt, runt , runt, runt, runt.
Problem 2. Bron till Danmark var inte klar men enligt kartläsaren Cattis ska vi ta vägen till vänster trots ganska många skyltar som sa att vi INTE skulle åka längre ut på bron……………

#11 Jag skulle vilja se er både i rondellen och när ni kom till bron :-)
Ngn som vill till Skåne så ställer jag gärna upp som chaufför - jag gör det också helt utan karta :-)

#11 Preskiberat! :-D
Och om det inte är det: Det var iaf du som öht såg till att vi hamnade inne i Malmö, fast vi inte skulle dit. Så det så! :-D
Sen att jag inte fixade resten, ja det är inte lika viktigt.
Och vadå, jag var himla sugen på en tripp till Danmark när jag ändå var så långt söderut. :-P Ölen är billig där…
Nu behöver INTE Ann-Christine komma med en massa trams om stochampionat och sådant… För det hör inte hit. 
/Cattis
#13 Jag vill minnas att vi var på väg eller kanske tom i Helsingborg en sväng?! Eller kanske jag drömmde det…
Delad glädje är dubbel glädje :)

#14 Ja kanske det, fråga chauffören :-D
/Cattis
#7 Jag har ingen GPS (det behövs ju som sagt inte, vi hittar alltid och är nästan alltid först på plats
). Vägen till målet kan vara lite krokig däremot.
Roligast på den här resan var när Ruben letade i kartboken och vi hittade rätt innan han hittade i kartboken 
Cattis: Jag vill minnas nåt om Göta kanal också, tror det var efter Blodslinje-kursen… Eller när vi var i Frillesås? Nästan preskiberat det också.

#16 Nej det var för din skull, så att du skulle få se omgivningarna lite… 
/Cattis

#16 Det kommer han att få höra för :-)

Fråga aldrig en polis om vägen till ett ridhus i allafall. Vi åkte fel när vi skulle till Frillesås utställningen föra veckan. Kom in i centrum. Frågade en polis bil som min pappa så glatt stannade. Frågade polisen
-finns det ngt ridhus i närheten?
- va????? ridhus här???
ööö hallå eller polis som kör i området hade noll koll. Suck.Vi hittade dock rätt själva.