Utsällning

Personligen hade inte jag velat visa mina dräktiga ston på utställning.
Man får inte ställa ut en dräktig häst, om det var det du undrade.
#2 Högdräktig menar jag alltså.
På östs vinterutställningar är det inte tillåtet att visa ston som ska föla under 2008.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#2 jo de får man.

ja ha okej då fattade ja fel. Vet bara att det var dräktiga ston med i frillesås.

okej då vet jag :) tack
Jag tror det är upp till varje lokalförening att bestämma. Personligen skulle jag aldrig visa ett dräktigt sto på utställning. Man har ju planerat att ett föl ska komma, och jag tycker det är hilma onödigt att utsätta stoet för en sådan press som jag tror att det är för dräktiga ston, med transportresan och andra hästar på plats.
Delad glädje är dubbel glädje :)

J#6 a det kunde väl i allafall vara med dräktiga i klass 15, men inte i gallstoklassen väl för det är ju ston som inte är dräktiga ju.
Fast jag kan ju inte fatta att man bara vill visa dräktiga ston vid denna tiden på året om jag ska vara ärlig varför riskera att något händer. Det är inte en utställning värd enligt mig i allafall.

#0 Fast är hon dräktig så hon ska föla i år eller är tanken att hon ska föla nästa år ?

Uddevalla måste ju hur som helst vara för sent inför fölningen, den är ju inte förrän i juni. Fyra månader ovanpå det är oktober och så sent är det inte så vanligt att stona planeras föla.
#. Du får vänta tills hon fölat eller också får du visa henne nästa år.

#9 jo i min klass där Zettan var med klass 13 var det ett dräktigt sto med.

#12 Men det har jag svårt att fatta faktiskt att man anmäler ut det är ju ändå en klass för ston utan föl och är den så långt gången så *räkna * jag inte den som utan föl , men men folk gör ju som de vill.

#9 Det finns inte längre någon klass för gallston. Klasserna heter antingen ston med föl vid sidan eller ston utan föl vid sidan. På vinterutställningarna får man därför visa dräktiga ston, om det inte står i propparna som på Östs vinterutställning.
Personligen skulle inte jag visa något dräktigt sto. Vill jag visa henne får det bli efter att hon har fölat men att riskerna något gör jag inte.

#14 Jag vet det men jag räknar dem som med föl (vid) när de är högdräktiga *S*
Men på tal om något annat har de missat klass 15 på riksutställningen , den verka ju inte vara inplanerad någon av dagarna hm

#15 Det har du helt rätt i. Den klassen planeras preliminärt till söndagen.

#16 Där ser man kan ju vara lite bra att veta om man tänker anmäla någon ;-)