Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 407 ggr
Annette
0

God morgon 16 mars

Här är det väldigt dimmigt, ute alltså.

Det känns inte som jag sovit en blund i natt. Men det måste jag gjort, för jag har drömt massa konstiga saker. En av er här inne är gravid och så tjock så den randiga tröjan stod rätt ut. Skall bli intressant att se resultatet, det kan inte vara långt kvar ;)

Idag finns lite på programmet. Maken jobbar extra för det är ont om folk på hans jobb. Själv skall jag ha en tjänst och Cecilia skall sjunga i barnkören i en annan kyrka. Tur att jag kan skjutsa barnen till mamma så att hon följer med dit, för det krockar lite idag. Där är det ven kyrklunch idag, så då slipper jag att laga middag :) Senare under dagen är det möte med SPA, det skall bli trevligt.

Ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Här är det mulet hoppas det inte blir regn. Har släppt ut hästarna naturligtvis så gick dom direkt till leran och rullade sej, jag som gjorde dom så fina igår, så kan de vaGråter.

Ha en bra dag alla

sanne
0

Go Morgon

här är det segt idag.. har åkt på värsta förkyldningen, hostar o snörvlar som en tok.. hästarna får vänta en liten stund till men dom är ganska ok med det faktiskt ! Idag ska vi in till stan o fixa nya cyklar till barnen, kan ju bli kul… sen ska dom säkert ut på en tur när vi kommit hem, jätte kul o cykla på vår grusväg!

Det känns nästan lite tomt på gården nu när flera av hästarna åkt.. o småkillarna åker nästa helg, då blir det lugnt o skönt här inför fölningarna.

ha en bra dag allesammans

zettan
0

morrn morrn

Har prexis kommit hem från stallet. Hästarna var pigga och glada och ville ut. Stallet är även mockat och klart. Bara hö kvar att göra i eftermiddag. Ska ta det lite lugn nu ett par timmar. För ja mår inte så bra idag. Sen ska ja försöka köra lite mer skit ur hagarna idag.

Hoppas alla får en bra dag

Underbar
0

God Morgon.

Vakna tidigt idag :/ Här är det rikitgt vårväder, sol det ser varmt ut men jag tror inte att det är så varmt.  Ska snart till stallet fast jag inte behöver vara där idag ;D Har skötare idag men ska åka med och hjälpa en som ska träna.  Jag kan helt enkelt inte hålla mig där ifrån :D

Milla
0

God middag!

Här har vi kanon väder med sol och varmt, har varit ute i bara tröja och frös inte ett dugg.

Idag ska vi ner till hingstarnas bete och kolla, sen blir det en runda med hundarna i skogen och lite annat smått och gott där ute.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

God middag , här är det dimmigt men jag hoppas det lättar . Kändes lite tomt i stallet nu när inte Eminem gnäggade på en när man kom in i stallet, han är ju en sådan härlig häst men det blir jättebra hos de nya ägarna , de ringde igår och sa att allt hade gått jättebra och att han var ute med sina nya kompisar i hagen och sprang.

ElisabethA
0

God kväll

Hemkommen från en helg norröver… Det var anhörigdag på Livgardet i Kungsängen så jag var där och hittade på en massa roligt. Letade efter leksaksbilar med minröjare, körde lastare mm. Sen var det ju lite seriösa grejer också, information och sånt. Go mat bjöds det på också och jag lyckades snacka till mig pannkakor med grädde och sylt trots att det bara var till barnen *hehe* (lättlurade soldater Räcka ut tungan)

Har precis kört en sväng med Gardenia trots att jag blivit förkyld - igen…

Ha en fortsatt bra söndag!

Hanna-D
0

#7 Nej men har du varit här uppe i "Norrland". Efter att ha jobbat två år på K1 så vet jag hur maten smakar - barnrätten var nog ett klokt beslut! Flört

ElisabethA
0

#8 Haha Jag fick quornburgare med potatissallad också - Jättegott!!

Puzzel
0

Godkväll 

Idag har jag bara longerat mitt lilla födelsedags barn som blev hela 3 år idag. Pigg och glad va hon. Sen fick ja ju bara lov att sitta och beundra lammen lite me de är så gudomligt söta. Speciellt lilla fläcken som är vit med en svart fläck på nacken, bruna ben och svans. Igår va jag på anläggningen och löshoppade Puzz. De hade haft hoppträning där innan så det va en massa hästar från olika ställen där och en massa lastbilar och transporter. Puzz hade fullt upp att kolla in allt innan vi kunde gå in och ställa ordning för oss. Det var fler av dessa storhäst ägare som kom in och beundrade Puzz. Det va lite kul för annars brukar man ju lätt bli nedvärderad för att man gått från stor häst till liten. Flera av dem kände ju igen mig från den tiden jag hade halvblod och tävlade land o rike runt. Men de tyckte Puzz va jätte söt och duktig. Så de va kul att skryta lite om vår ras.

Krya på er alla förkylda, och ha en trevlig söndag kväll

sanne
0

hej igen

Vi fick just ett samtal frånen av lärarna på barnens skola.

SKOLAN BRINNER !!!!!!!!!!! o hela deras avdelning finns ej mer.. hur löser man sånt?! stackars barn.. nu står 100 barn utan skola, vem sjutton gör sånna dumma saker?? förra veckan slände någon in tegelstenar genom rutorna o nu detta.. i vårt lilla samhälle, var ska det sluta??

AusaBausa
0

Nej men sluta!!! Fy vad hemskt…ja det finns mga idioter!