Westernsadel
Letar w-sadel till min valack. Han är normalgrov och ca 103 cm i manken. Någon som provat sadlarna från börjes eller hööks??

Jag har varit och klämt på Hööks sadlar men jag tyckte inte att de var någe vidare. Börjes vet jag inte. Var neråt Jönköping i början av året och där fanns det en butik som sålde hästgrejjor men även sport, trädgård och barnprylar m.m minns ej vad den hette men de hade en rätt fin sadel för 1000:- komplett.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vi köpte westernsadel från Börjes. Tyvärr är jag inte nöjd med den. Den är helt enkelt för smal.

Jag har en westernsadel från Börjes, dock den tidigare ekonomivarianten som heter "Texas" och är svart med naturfärgade detaljer. Jag använder den bara vid ponnyridning och då funkar den bra, men jag kan tänka mej att den kanske inte är så super om man ska rida i den.

#1. Var det Eko?

#4 Det stämmer nog! Har för mig att det var ett kort namn, låg intill motorvägen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#5. Jag har köpt billiga och bra fleecetäcken där. Har annat till bra pris också.
Vi ska till High Chaparral snart, ingen som vet om de säljer westernsadlar där? Och i så fall om de är bra?
Håller på med westernridning själv…
Ska du ha lite ponnyridning och sätta upp ett barn som väger typ 10-12 kg duger en sadel för 1000-lappen. Ska det ridas lite mer seriöst så satsa på en sadel för runt 4000, och då snackar jag ponnysadel, storhästsadel är betydligt dyrare. De billiga sadlarna är som nämndes ovan alldeles för smala framtill i bommen, sadeln lättar i bakkant när sadelgjorden dras och så drar vederbörande flankgjorden för att få ner bakvalvet på sadeln AAJJ
. Brukar dessutom vara väldigt raka i bommen.
Återkommer med namn på affär i stockholm som kompisen köpte en bra sadel åt sin Bponny. Ligger i Infraciy, kanske någon stockholmare vet vilken jag menar???

Är det inte där som Hööks ligger (InfraCity)?
Det finns också en affär som heter Horze där, de säljer även på postorder. I Infra City alltså.
Jag köpte min westernsadel från Sandela Westernshop.
Kanonfin sadel. Perfekt passform för Shetland. De billiga sadlarna är stela i lädret och glider åt alla håll och kanter. 
Ibland kan det finnas riktigt bra och välvårdade begagnade sadlar som är mkt bättre än de nya av dålig kvalité.
Tumbleweed hette de tydligen, har upphört enl min kompis. 
boleprodukter har westernsadlar både åt stor och liten ser riktigt bra ut för priset ca 1200 tror jag att det är
#12 Japp, Tumbleweed har upphört…