Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 699 ggr
Anette
0

God Morgon 17 Mars

God Morgon!

….eller vad man nu kan säga…. Sitter i köket med igensnöade fönsterrutor!! Här i Uddevalla har det nog kommit dryga dm snö under natten och det blåser en del…!! Förvånad Usch, det är ju inte vad man önskar just nu. Särskilt inte efter den underbara vårdag vi hade i går. Fast det är väl ganska typiskt för årstiden egentligen….. Bara att hoppas att det snart vänder igen.Glad

Ta det försiktigt alla ni som måste ut på vägarna idag!

balotte
0

God morgon!

I Småland snöar det också. Sitter och eldar upp i rörspisen ska snart ut i stallet och ta ut hästarna, sedan jobba.

Ha en bra dag alla!

Annette
0

Här är det också snö, jättekul Ledsen. Vi skall till hovslagareskolan med alla fem shettisarna nu på morgonen, verkligen kanonväder för det.

zettan
0

God morgon

Här ligger frosten på backen. Ingen blåst ännu och ingen snö. Hoppas verkligen den snön väntar. Idag är det Måndag igen och en ny arbetsvecka närmar sig. Ska bli skönt med långledigt i påsk också. Ser ja fram emot.

Ska till stallet i eftermiddag och pysla med pållarna.

Ha en bra dag alla

Sorry Sussie. Ja somnade i soffan och där har ja legat hela natten. Ja som skulle komma in på msn igen =(

Sasser
0

Jaha… Ännu en dag i Paradiset:)

Här är det snö….halsfluss och bara tråkigt. Varit uppe sen 5 och fick mina dagsplaner kraschade då sonen kom ner. Grabben som i helgen varit på hockeycup, sett ngt låg ut men inte klagat på något…

Just nu kom dottern ner och hon har ont i…ja just det…i halsen. F*n f*n… Skall försöka fixa tid hos doktorn. Fanny har ju redan sin tid då dom skulle ta bort födelsemärken på henne, hoppas att dom kan ta halsen där på samma vevaFundersam.

Hoppas att ni andra får en bra dag!

sanne
0

God Morgon

Idag SNÖAR det, va sjutton det kan väl kvitta, men den försvinner nog snart igen… Barnen kommer att vara hemma ett bra tag nu då deras skola är helt utbränd efter gårdagens brand, det finns inget kvar av deras avdelning, det känns så olustigt.. Dom fick juh nya cyklar igår så dom kommer säkert att ha lite o göra, men hur löser man sånt här?? vem kommer stå för det bortfall det blir i ekonomin?!

http://www.bt.se/nyheter/boras/polisen-om-branden-pa-kerstins-br-garden-den-ar-anlagd(535620).gm

kolla hur det ser ut !!!! den blåa tröjan som hänger där var Hugo´s.. så idag får man ringa runt lite o kolla va man ska göra.

Nu ska vi äta frukost o sen blir det att åka o handla, vi hade ju inte tänkt att vara hemma så här…

ha det bra !

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Här är det ljust och snöigt fint, men rysligt blåsigt och kallt. Om det slutar att blåsa så tar vi oss nog en tur med ponnypulka senare, nu ska jag bara sitta och njuta av kaffet innan jag sätter igång med röjningen på övervåningen. Många soppåsar kommer det att bli, för nu ska jag verkligen slänga det som jag inte behöver… Undrar om jag kommer klara det…

#5 Så hemskt. Hoppas att det går snabbt för dem att röja upp och öppna igen.

Charlotte-Aveback
0

#5: Usch, så hemskt! Det är en ganska traumatisk händelse för barn att uppleva att deras skola brunnit ner, framför allt om branden var anlagd …

Hoppas det praktiska löser sig snabbt så att barnen kan få återgå till sina dagliga/invanda rutiner.

CamillaAndersson
0

Här snöar det för fullt.
Hade det på känn, för jag hade sån ledvärk under natten.
Usch, känner mig gammal när jag skriver såSkrattande

Ska se om det lugnar ner sig ute, så ska jag fotografera lite. Snön har ju tyvärr lyst med sin frånvaro denna vintern.

RebeckaSvensson
0

God middag!

Solen skiner men det blåser och någon värme kan jag inte skryta om att det är här idag. För en gångs skull vaknade jag tidigt och var pigg. Fastnade framför datorn och det tog en bra stund innan jag kunde slita mig. Fick till slut rätt på det jag skulle och hästarna har blivit utfodrade nu. Halvbloden blev riktigt glada när de fick komma ut i en av gräshagarna och slippa leran för en stund.

Ha en bra dag!

SofieBroden
0

Godmorgon

Igår sken solen och det var bara härligt och vårigt överallt, idag när man vaknar och tittar ut är det bara vitt vitt vitt och åter vitt.

// Sofie

Hanna-D
0

#9 Trodde att ni alltid hade perfekt väder där nere Oskyldig

RebeckaSvensson
0

#11 Om man jämför med "Norrland" är det så ;-)

Det snöar här nu och det har till och med lagt sig så marken är lite vit. Halvbloden fick komma in från sommarhagen igen när våren försvann och vintern kom tillbaka.

Milla
0

God eftermiddag!
Precis hemkommen från min första dag på jobbet, shit så trött jag är i huvudet.

Ska jobba kväll i morgon så det ska bli spännande och se vad det blir då. Här är det rena ramma snöstormen och jag som trodde det var vår nu.

Sanne - fy så otäckt, det är inte så att dom kan slussas in i en annan skola under tiden? som tur är så har jag aldrig varit med om det så jag har egentligen ingen anning.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Sanne när skolan brann här i staden för några år sedan (eller rätt många) Så var eleverna bara hemma en dag från skolan sen var det löst med deras skolgång i andra skolor lokaler  osv.

Underbar
0

Här är det snö !:( Jag ville ha snö ett tag och tolka, men skulle åkt till Ullared idag men det  gick ju inte nu! Detta väder, hoppas det är borta på onsdag ska åka till ullared då i stället :D

HannaDolly
0

Du är inte ensam om att ha snö, trodde att det skulle var minst lika fint väder som ´det var igår men icke sa nicke, det kom SNÖ?? nu likosm, det är ju snart påsk (: