Behöver råd
Behöver råd då ja börjar få stora problem. Har ett sto som ska föla om några veckor. Vill så gärna att hon ska känna sig trygg i sin hage. Men hon blir hela tiden bort jagad och sparkad på. Jag undrar ska man dela på dom så dom går i varsin hage? Blir lite böligt med det kanske är enda allternativet. För hur tror ni att de dräktiga stoet gör när hon ska föla? Går hon undan och i så fall får hon vara i fred då tror ni? Har de icke dräktiga stoet ute på anonns men de verkar trögt att bli av med henne. Har aldrig sett henne så här innan mot ngn häst så man är lite orolig att hon ska ställa till det under fölningen. Vad hade ni gjort?

Hade inte stoet mått bra av att vara med sina "kompisar" hade jag haft henne ensam. Du märker/ser på henne vilket hon själv föredrar efter att du testat ha henne ensam.
Kan du inte ha henne tillsammans med ett ungsto t ex?

#2 jo ja får sätte henne i hop med ettårs stoet i stället.

Mitt dräktiga sto har delat en rymlig box med vår minishettis. Men senaste månaden har hon alltmer visat att hon hellre vill vara ifred i boxen så jag har delat på dem. I hagen är det dock inga problem.