Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: beteckningar-fölningar
Läst 635 ggr
balotte
0

Har inte satt Juver än?

Mitt sto är beräknat till den 5/4 men hon har inte satt juver än framför juvret har det blivit men inte spenorna är det normalt?

zettan
0

är det första gången hon ska ha föl? Tror inte du behöbver oroa dig. de kommer nog snart.

balotte
0

Hon är 15 år  och hade en tjuvis när hon var yngre ca 5 år så det kan väl vara därför.

Annette
0

Det där kan vara väldigt olika. Mitt gamla sto har varierat sig från gång till gång. Ibland har hon satt juver väldigt tidigt och ibland nästan inte alls före fölningen.

Miija
0

Det finns de som t.o.m fyller juver först under fölning.

Jag tror inte du behöver oroa dig så länge stoet i övrigt är friskt och beter sig normalt.Glad

Milla
0

min gamla ska också föla samtidigt med din och hon har satt mycket lite juver, så det kan vara jätteolika. Hon har väntar sitt 11 föl.

Säger som Miija att du behöver inte oroa dig så länge hon inte verkar dålig eller ser ut att ha kastat.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

Vårt ena sto hade för 2år sedan inget juver alls på kvällen !! jag fick ej ut ngt alls… men på morgonen stod hon där med ett föl o hade mjölk… ett annat satte fullt juver en månad innan och det rann längs benen på henne samma em som hon fölade på kvällen..

balotte
0

Tack alla för svar då behöver jag inte vara orolig.