Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 583 ggr
Olofsson
0

Green Guard

Jag undrar om någon här på forumet testat en green guard?

Har själv ingen erfarenhet av en sådan, men om ni har det får ni gärna skriva vad i tycker om dem?

Silenos
0

Jag hade det på min B-ponny efter att hon haft fång. Det fungerade jättebra.

Olofsson
0

Okej, jag har en shettisdam som är lite rund så att säga….

Hur är plasten, är den hård eller mjuk?, tycker det ser ut att trycka runt näsan på bilderna i börjes? 

Ungefär hur mkt får dem i sig med en sådan på?

Kimpa
0

Vi har det på en av våra märrar. Hon fick in en riktigt bra teknik med att beta med den på! Men vi var tvugna att sy fast den mitt på nosremmen av grimman då hon lyckades få den på sniskan och äta " mellan gallret".
Hon fick lite stödfoder på kvällen.

Olofsson
0

Okej tack för svaren! =)

Silenos
0

Jag hade turen att få en begagnad Green Guard  , så den var "inkörd". Annars kanske plasten kan vara lite stel i början.

Jag provade även Globus " Gräsreducerare" , en mjukare modell med grimma och munkorg i ett. Men hästen verkade trivas bättre med Green Guarden.

stallostby
0

Jag tyckte den var hemsk! skickade tillbaka den direkt. Stor och hårt plastgaller som hon kunde trampa på. Dålig passform.

Olofsson
0

Lite delade meningar med andra ord, kan ju vara värt att prova, det är ju alltid bäst så får man en egen uppfattning. jag ville fråga här för att se om det var någon som hade erfarenhet, tack för svaren!