Fölning på gång!!
jag kom ut idag o då låg ett av stona ner ute i snön ! hon är öppen o man ser fosterhinnan en bit in, som en liten golfboll ungefär… tror att det är precis i början men hur lång tid brukar det ta tills värkarna sätter igång? alltså jag fattar att det inte finns något precis.. men på ett ungefär…. börjar känna mig lite ensam här just nu.. hoppas ju bara att allt går vägen….
Håller Tummarna för dig och ditt sto..=)

Vad kul!
När hittade du henne?
Om hon ligger ner, är öppen och du ser fosterhinnan så skulle jag rent spontant säga att värkarbetet börjat.
Misstänker att du har en fölis på gården snart.
Jag skulle inte gå in och sätta mig vid datorn om fölningen kommit så långt.

Lycka till sanne va spännande 
Hej Sanne,
Nu borde det nästan vara klart
. Väntar med spänning på resultatet och hoppas att allt gått bra.
/Pia

Sanne hoppas allt går bra !! :) Ska bli kul å se fölet sen :D

Avis, önskar att vi hade fölis på gång på den här gården, men en annan får nöja sig med lammungar (gulligt det också). Lycka till!
Åh, va spännande. Lycka till!!!!

Tänker på dig Sanne. Hoppas allt går bra. Vi hörs av sen
kramar

Jaha då får man väl stå med hundhuvet igen … nej då, men det blir tydligen inte något föl idag, veterinären har varit här och det sitter en blåsa i öppningen men det är inte fosterblåsan.. han förstod inte vad det var men fölet ligger ivf som det ska, vilket känns skönt, nu får vi väl vänta o det gör inte något för det känns så där o få föl nu när vi har kallt o snö !
men tack alla vänliga människor för ert stöd ! via sms o telefon. Skönt att ni finns
# det var ju skönt att det var lugnt. När är hon i tiden för nedkomst?
Veritas odium paretFörvånad

Om ca 3 veckor är hon beräknad ! så jag blev väldans orolig i morse…
där ser man, då var det falskt alarm 
Kan nog vara bra om fölis väntar att komma tills det förhoppningsvis är lite varmare.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Önskar dej lycka till om tre veckor ist då
va spännande de kommer & bli.