Årets grovfoder
Vad man alltid hört så ska nyskördat hö lagras till september och inplastat foder lagras i två månader (minst) för att själva processen ska vara klar. Om man inte har hästarna på bete eller att man måste börja utfodra med årets grovfoder av någon anledning. När börjar ni i sådanfall?.
Brukar själv se till att man har kvar av fjolårshö så det räcker fram till september iaf pga. av att man alltid gått på detta råd.
Har också alltid gjort så. Har fjolårshö kvar.

Har aldrig behövt ge några större mängder under sommaren utan slagit gräs oxå om jag varit tvungen att ha häst inne samt hälften av årets hö, stor som liten häst. Det har aldrig varit problem, man ska nog vara mer försiktig med plastat foder, ju blötare desto längre ska man vänta. vi plastar så torrt så det nästan är hö och då går prossesen fort. Detsamma gäller ju spannmål det är jag noga med att inte använda förren långt in på hösten.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Vi har både bete och gott om fjolårshö. Behöver inte använda det nya än på länge.
# 2. Nej, spannmål har jag hört till jul. Men det är säkert olika på hur var man gör.
Har också kvar fjolårshö. Går iofs nästan inte åt någonting nu när de går på bete.
Vi avvaktar också med det nya höet.
Fodrar också med fjolårshö till dom som får hö för tillfället. Ska i dagarna åka och hämta av årets skörd så framöver blir det till att blanda det ordentligt så man inte får små pållar med ont i magen 
Amor vincit omnia 
nä där jag köper ensilage säger dom 4 veckor.
Jag fodrar inte mina just nu… om det håller sej något så när med betet ska det räcka till oktober/november.

Jag har fodrat med nyskördat hö utan några som helst komplikationer. 

Hö är väl minst 2 veckor tror jag det är fast oftast är det ju ändå äldre innan man använder det ensilage är 2-4 veckor beror på om det är behandlat eller ej vad jag har fått höra … men det ligger ju oftast ännu längre ändå..
Jag använder enbart hö men det slås ju vid midsommar så då är det ju betydligt äldre än 2v till hösten…