Cavallos Mini-Pelle
vet någon något om Cavallos Mini-pelle?
Har bara ett registreringsbevis eftersom att han blev dåligt skött och omhändertagen bara på grund av det så vet jag ingenting. Hon som "räddade" honom har inget som helst intresse av just rasen shetlandsponny så hon brydde sig inte om att få reda på fakta.
Det viktigaste var ju att han kom därifrån!
Är det någon som vet någonting om honom eller hans två söner Lucas och Asterix? Vart är han född? osv
/Emelie :)

Cavallos Mini-Pelle är född på Stuteri Cavallo i Lerdala. De födde även upp araber och Welsh.
Hon som hade Cavallos stuteri hette Anna Boström. Vet inte om hon har stuteriet kvar, för hon skulle avveckla. Det var dock inte hon som startade stuteriet för många många år sedan (1968 registrerades stuterinamnet…).
Kanske någon vet var Anna finns idag??

Annas föräldrar Gunnar och Ulla startade stuteriet. De bor idag på en annan adress i Lerdala.
tack så jättte mycket, skulle vara kul om man kunde få tag på dem. Är det ingen som sett honom ute som vet någonting om pelle mer än att han är "hjulbent"……
har ju förälskat mig i den lilla krabaten och skulle vilja kunna använda honom i alla fall inom bruks!
Vad kul att de fått det bra. Stog i grannstallet nära förra ägaren hade dem på bete kort tid efter att blivit vräkta från förrastallet pga obetalad stallhyror.
Misskötta jo minst sagt de har fått flera anmälningar på sig och anmärkningar från djurvårdsnämnden.
Skönt att de nu bytt ägare, du akn säkert få info från "gamla" stallet.
Kontakta Vrånga gård http://www.vrangastall.com/
Har för mig att någon varit i kontakt med sss och pga att stammen ej är fullständig/godkänd kan avkomman efter Minipelle ej reggas.
OBS! BARA VAD JAG HÖRT, men kolla innan du betäcker
hälsn Mollys
Okej, ja det kan ju vara värt att kolla upp
Min minishettis har två föl efter Mini-Pelle =) De gick inte att regga, eftersom att Pelle inte är godkännd. Eller nått sånt. Hon hade fått ett föl hos förra ägaren, och var dräcktig med det andra fölet när jag köpte henne.. Men väldigt trevlig blev fölet iallafall =D
// Nesslan
Hej - jag kan berätta mera om Pelle och hans söner! Om du mailar mig och ger ditt telefonnummer, så ringer jag upp. Han har stått i mitt stall. Jag vill inte lämna ut några detaljer på ett diskussionforum.
Hälsningar
har skickat iväg ett "mail" till dig här på fokus!