Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1823 ggr
zettan
0

god morgon 20 MArs

Morrn morrn

Här är det minusgrader och snö ute öven idag. Hade velat att snön bara försvann nu så våren kan komma. Påsken närmar sig med stormfart. Det blir en lugn påsk och jag ska vara hemma hela påsken. Grejja med hästarna och hagarna. Måste ju dela av lite hagar också. Ska vcäl sätta mig ner och göra lite pappersarbete också i påsk

Men förs väntar jobbet

ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Snön ligger kvar och det är några grader kallt. Nu har båda barnen vaknat, så nu skall vi strax äta frukost. Efter det skall jag gå till jobbet och hämta an pava vin så jag klarar påskhelgen.
I eftermiddag skall Mikael till tandläkaren för kontroll av den avslagna och fastlimmade tanden. Sedan skall hästarna ses till och i kväll skall jag jobba lite. Javisst ja, svärmor skall visst komma på fika också.

Ha en bra dag!

sara-ek
0

Godmorgon!

Här är det snö och strålande sol för tillfället och själv så har man lyckas bli sjuk, som vanligt i rätt tider;) Tänkte bli frisk nog så att man kan åka ut till stallet en sväng på eftermiddan iaf:)

Ha det bra!

Milla
0

God förmiddag!

Har haft en hemsk går kväll och natt, men nu är allt bara bra. Jag slarvar med min medicin och "tror" att promenader ska hjälpa, men det gör dom inte inte fullt ut i allafall. Så sent i natt gav jag med mig och fick ta min medicin Generad men hundarna blir glada när matte har ångest attacker för då får dom komma ut och gå flera mil haha fast bara runt vårt ställe där kan vi gå flera mil haha.

Nej det handlar inte om det som har hänt inom shettisvärlden utan min ångest har kommit nu iom att jag har jobbat i tre dagar och nu är jag ledig och tro det eller ej men jag är livrädd för att gå tillbaks för tänk om jag inte klarar av det osv osv, ja jag är knäpp, men idag är det bara bra.

Ska försöka köra viking idag och sen blir det påskhandling.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#3. Milla, sådan är jag också alltid när det gäller nya saker. Man oroar sig att man inte skall klara av det, men man kan mer än man tror :) Det kommer gå galant, skall du se!

zettan
0

Försök ta de lugn Milla. Det är många som tror på dig. Ta en liten chockladbit och vips så är du pigg och glad igen. Vi tror på dig Milla

kram

Milla
0

Nja chokladbiten låter jag nog bli men en go saltis går alltid hem. Ni är ju för goa, tack!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft en toppen dag hittills. Åkte buss tidigt i morse för att släppa ut hästarna. Fodrade, mockade och red. Skyndade mig för att hinna med allt innan bussen till stan gick. Kom till bussholken i tid men inte kom det ngn buss för det. Skulle luncha med en kompis innan hon började jobba, men det blev inget med det iom att jag lik förbannat hade missat bussen. Kollade när nästa gick, 1,5 timme senare. Orkade inte gå hem så jag gick till shettisarna igen istället, satt på en sten i hagen och gosade med alla. Hur mysigt som helst, stålande väder är det också! Full med shetlandsponny hår, leriga mulavtryck överallt, blöt, kall och hungrig men på strålande humör ändå (tänk vad shettisar är bra :)

Tog iaf bussen tillbaka till staden, hungrig som en gnu sedan jag missat lunchen. Då ringer min far och frågar om jag har lust att käka lunch. Kunde ju inte bli bättre :)

Underbar
0

Hallo

Här ligger snön kvar och det ser kallt ut, har inte varit ute idag. Vakna i natt att jag hade jätte ont i halsen och på morgon var jag varm och skaka när jag skulle upp :( Har feber tur att jag hade skötare idag, hoppas det blir bättre i morgon. Måste ju ta hand om lilla ponnyn.

Gosa
0

Så blev jag då äntligen faster idag Glad. Min bror blev pappa för första gången till en liten kille som ska heta Lukas (egentligen Luke Skywalker) haha…
Själv har jag varit ute och ridit min härliga häst Gosa, hon går kanonfint nu Flört
Idag är också dagen som Alison var beräknad att föla, men hon går så fridfullt här ute och pölsar runt i snön…

Puzzel
0

God kväll !!

Här har vi hämtat hö idag, snön ligger fortfarande kvar men solen va riktigt varm idag. Puzz löshoppades lite idag, hon är rolig för hinder kan man inte hoppa över, men stenar, diken och vattenpölar går bra att hoppa över. men det va skönt att få lite hjälp i ridhuset av de som har hand om anläggningen. Vilka stalld e har där. Och de har en lite shettis me en rödskäck jätte tuff . Han gillar löshoppning och hämtades in drån hagen lerig och snygg för att få fart på Puzz och ja kan lugnt säga att då vart det fart. Va vi skrattade, de är för underbara dessa små.

Ha en bra kväll allihop, ta hand om er alla.

Kris_J
0

#9 ge fina fröken Alison en klapp från mig. När Alison föddes var jag med itelefonnen då jag ej hann fram innan hon kommit ut.

Veritas odium paretFörvånad

Gosa
0

#11 Åh, det hade jag ingen aaaning om, vad roligt… då kanske du har några fina bilder på henne som bebis? Glad

Jag meddelar så fort det händer något här Flört

Kris_J
0

#12 någonstans har jag bilder men allt finns i en stor låda. Hör med Ingrid hon kanske har mer lättillgängligt. Jag har letet lite men hittade inga nu.

Spännande!

Veritas odium paretFörvånad