Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 550 ggr
Mulla
0

Go morron 21 mars

Idag bär det av på utställning.
Jag är genomförkyld och varit sjuk hela veckan. blä…är inget vidare peppad idag. Vi ska visa Lingon och Saffran och vi hoppas jättemycket på en 40 poängare till på Lingon. Då har hon sitt dubbelguld sen.
Det ska ju tyvärr bli världens oväder och snöstorm idag så det blir att köra extra försiktigt.

Direkt när vi kommer hem blir det att göra sej iordning och åka och jobba. Jobbar natt på en pub varje fredag lördag, vi får vell se hur det blir med den saken idag.. Kanske är bäst att kurera sej till en början…

Hoppas att alla får en trevlig 21:a Mars.

//Malin

Rubiinen
0

God morgon! Jag har precis gjort mej i ordning o ska åka iväg o lasta hästen. Vi ska till Uppsala idag, där RKS har tävling.

Hoppas ni alla får en bra dag /Frida

Anette
0

God Morgon!!

Här snöar det och yr för fullt!! Ja, det har verkligen blivit vinter till slut…..

Lycka till alla som ska tävla/ställa ut idag!!

Men KÖR FÖRSIKTIGT!!

Ha en bra dag alla!!

sanne
0

Go Morgon

Här är fruktansvärt väder, det blåser som sjutton o snön kommer från sidan… Man vill bara ligga i soffan idag.. Hästarna får stanna inne en stund till så tar jag o borstar över dem o fixa lite…

Säger som Anette KÖR FÖSIKTIGT IDAG !!!

Lycka till alla som ska ställa ut hoppas det går bra !

Wippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon

Nu är det bara en vecka kvar till Steffi och Wippen ska debutera Regionalt i dressyr, Steffi är så himla duktig och motiverad, igår red tjejerna ut, Ida på Grazie och Elina på BEauty och Steffi på Wippen, jag gick med tjejerna ut i skogen och när vi kommit en bit på vägen så var det ett jättebrett dike med rinnande vatten i och då sa jag till tjejerna att håll i manen och låt hästarna sköta allt själv och jisses vilka jättesprång Beauty och Grazie gjorde, då sa jag till Steffi att var beredd med lilla Wippen att det kan bli ett jätte jätte språng ocg gissa vad Wippen gjorde *asg* jo han gick ner i diket och plumsade genom som lugn liten herre som tänkte varför ödsla energi på att göra som brudarna nej jag går i stället, gissa om vi skrattade så himla komiskt.

Vi önskar alla en riktigt Glad Påsk

Silenos
0

Vi ( jag, fem barn och två ponnyer )  är snart klara att åka iväg till RKS tävling i Säva,Uppsala !

Ellen89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just varit med lill syrran i "stallet" (hagen). Hon fick rida min valack och det gick helt ok! Hon lar sig fortfarande, men tycker att det ar jattekul!! Glad Pask till er alla! Har sa ar det varmt och soligt med jattemycket polis pa vagarna for att ta fast dom som kor for fort!! :)

GLAD PASK!

Annette
0

God morgon!

Lycka till ni som skall till Nyköping, ni har väl åkt för länge sedan. Ta det lugnt!

Här är det massor med snö, så jag avstår från att åka dit, som det var tänkt. Min arm har plötsligt börjat värka något så in i norden igen, så jag har inte sovit så mycket i natt.

Det får bli en lugn dag inomhus för min del.

Ha det bra allihopa!

[Croneld]
0

God morgon! Härligt med denna fina snö, äntligen blev det vinter. Skönt samtidigt att den snart är över. Jag tror att våren kommer snabbt i år.

När jag släpper ut hästarna på morgonen har de alltid samma rutin, rulla sig och russen busar lite. Men Manda springer, ja jag skriver springer,  alltid till höhögen. Hon är alltid hungrig.

Ha en bra långfredag!

VeronicaP
0

#8 Ha ha det är rätta takter måste ju se till att hon får mat ju ;-)

God morgon på er här blåser det bra men som tur är ingen snö.

zettan
0

god dag på er

Har haft utsläppet i stallet idag så ja var där halv 8. Men hästarna fick stå inne. Hovis kom vid 10 och verkade mina pållar. Alla behövdes ses över så de fixade våran undrbara hovslagare. Hästarna njöt av att få vara inne. Släppte ut dom när hovis åkte hem men Rosa vill verkligen inte vara ute. Men dom ska vara ute några timmar i allafall så får de komma in lite tidigare i eftermiddag.
  Ska bara ta det lugn idag. Gå och småpilla lite häör hemma de behövs.

Ha en bra dag alla och hoppas det går bra för alla som visar häst eller tävlar häst idag

RebeckaSvensson
0

God kväll,

regnigt och tråkigt väder här men får vara glad för att det inte är någon snö som kommer iaf. Inatt när jag kom hem var det snöblandat regn, men det har gått över till bara regn. Hästarna fick sitt ensilage inne och verkade nöjda och glada över att slippa gå ut.

Dagen idag har gått utan att jag har fått gjort så mycket vettigt. Segt som sjutton är det och vi här hemma verkar ha åkt på något influensaliknande. Som det verkar just nu får det bli en mycket lugn påsk och iaf kvällens aktiviteter är inställda :-(