Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 680 ggr
Annette
0

God morgon 22 mars

Lite tidigt kanske, men jag var först Flört.

Det ser ut som att snön ligger kvar. Det mest dramatiska som är inplanerat idag är att vi skall vara taxvakt, Asta - the killer skall vara här eftersom matte och husse jobbar.

Ha en trevlig påskafton!

sanne
0

Go morgon

Nu har blåsten avtagit äntligen ! men det snöar fortfarande lite grann, jag skulle vilja fota några av hästarna men det är inte direkt väder för det… Men ska snart gå ut o borsta små tjejerna.

Hoppas alla får en bra dag !!! Ta det lugnt på vägarna, speciellt i kväll . här blir det mkt lugnt o inga smällare i vår närhet !!!

GLAD PÅSKAFTON !!!

Gosa
0

Godmorgon,

Hos oss är det en solig, vindstilla och vacker morgon. Sitter här i köket och kikar ut över hagen där småkillarna går på lösdrift. Dom står och mumsar på sin stora hösilagebal och ser så nöjda ut.

För oss blir det en lugn påskafton, vi är bjudna till goda vänner ikväll. Alltid lika trevligt. Jag ska rida en sväng med Gosa idag och pyssla lite med shettisarna. Inga tecken på att Alison ska föla än Fundersam

Ha en trevlig påskafton.

Anette
0

God Morgon!!

Här är soligt men väldigt blåsigt och -8grader, burr….. Hoppas vinden mojnar under dagen för det blir ju så attans kallt.

Här blir lugnt idag, bara lite pyssel med pållarna, en riktig mysdag är det tänkt.Cool Lite senare bjuder Roger på sin goda Jansons m.m. Mums.

Ha en riktig GLAD PÅSK alla!!

balotte
0

God påskmorgon alla!

Har tagit ut hästarna idag ville dom ut eftersom dom var inne igår ungstoets ben har blivit mycke bättre efter en dags vila hopas det håller. Det blir en lugn dag bara lite påskmat och fika.

Ha en bra dag

Daladis
0

God Morgon!
Här var det kallt i morse! -11 grader, så det känndes i kinderna. Blir en prommis med hundar och hästar idag, för det är så vackert väder ute, man får väl klä på sig lite extre bara. Blev så glad i dag Glad, var in på webstamboken och Tittis papper hade kommit in och nu har hon fått sitt RS nummer! Tog tid innan man fick iväg pass och pappret…. men nu är det gjort.

Ha en bra dag alla! //Erica

[Croneld]
0

God morgon! Ja visst blir man förvånad när det är is i vattenhinkarna inne i stallet. Det har jag inte sett tidigare i vinter.

Igår hittade jag min nyinköpta mirakelskrapa som spårlöst försvann för en månad sedan. Den låg i ett av köpskåpen där jag förvarar mina hantverksredskap etc. Jag blev glad och tog mig an hästarna. Manda såg så fin ut när jag var klar med henne. Hon stod och njöt i hagen när jag drog och drog med skrapan.

Ha en fin påskafton!

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´middag!

Här har vi också fått snö men inte så mkt men tillräckligt för att det ska bli jobbigt…VILL inte ha snö nu när man precis börjat få vårkänslor!

Ha en bra påskafton!

Milla
0

God eftermiddag!

Jaha då har snön kommit hit till skogen, det kommer stooooooora flingor.

I kväll ska vi hem till min syster skönt för det är inte så långt att köra. Har fotat hästarna idag och borstat lite på dom, men det är hopplöst för dom är så mögiga (skitiga) den enda som är någorlunda ren är viking då han går med täcke iom att han fick bada till frillesås och dagarna efter här nu så har det regnat massor.

Ha en bra påskafton nu allaihop.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

God eftermiddag

Även här är det kallt men solen skiner i alla fall och hästarna njuter!

Höll inte på komma hem i natt, låset till bilen hade frusit och trots låssmörj gick det inte att få upp den, till slut tog jag i med våld så nu går inte bilen att låsa alls. Men vad gör man när man står ensam på en parkering i -10 mitt i natten… Suck.

Hoppas ni får en trevlig påskafton, jag ska fira den på jobbet men det var utlovat smörgåstårta i natt Skrattande