Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 870 ggr
eva.s
0

STULEN PONNY

Nu har det hänt igen. Varför?

Se bifogad länk:

http://gt.se/index.jsp?a=635190

PP
0

Är det inte dax att återinföra hängning vid häststöld?

(Jo, jag vet att det var i vilda västern det tillämpades. Flört)

Zebben
0

Trist!

Men varför är det så svårt att skriva ut vad det är för ponny och sätt in en bild på den istället för på ägarna?? Namn på ponny och ägare hjälper ju inte direkt. Fundersam

eva.s
0

Jag håller med dig Pernilla!:) Bara man fick fast i dessa hjärtlösa dårar!

eva.s
0

Så sant Zebben! Jag håller med dig oxå!

Citron
0

Vad tjänar man på att sno en häst igentligen? Måste man inte ha papper om hästen och license om man ska sälja hästar?

Jag tycker det är lite 80:tal att vara häst-tjuv.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Daladis
0

Håller med Zebben! Det står ju inget om vad det är för ponny eller beskrivning på den.

Hemsk upplevelse för ägarna. Jag skulle bli Skrikandes om jag råkade ut för nåt sånt.

MonicaO
0

Vet inte om det varit uppe förut är lite dåligt uppdaterad ibland.

Men islandsstoet Katla  (hette hon tror jag) hon med fölet, som de trodde var stulen är hittad död. Hon hade gått ner sig i en brunn i närheten. Läste i tidningen ATL eller om det var i Land för ett tag sen.

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns bild på Shaitan som blev stulen på hastnet.se, sökning på stulen.

Natten till Söndagen den 16 Juli blev Shaitan stulen från sin hage i kareby (2mil norr om gbg) Stall Hercules. Har du sett eller hört något?? SNÄLLA HÖR AV ER! 0303-222529 / 0707-200043 / 0707-435188 / 0707-436043 ELLER POLISEN I HISINGEN 11414

han är en kraftig c-ponny med hingstkaraktär på 139,2cm. skimmel med grå man och svans. halva manen är avrakad och svansen är något skubbad på svansroten. Han har en nytt, alldeles färskt stort överben på höger framben. Snopp på mulen. och han har en vit väldigt fyrkantig underläpp. SNÄLLA hjälp oss att hitta våran älskade ponny!!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Therese_Melberg
0

fy, så hemsktGråter! Varför stjäla en levande varelse?! Det måste finnas bättre saker man kan stjäla om man nu är för lat för att arbeta! Jag blir så argSkrikandes!!!!

lisette
0

han var ute på annons till salu. möjligt att tjuvarna sett honom i en annons…

kacka
0

Ja han var i bild i TIDNINGEN… det var en skimmel… Såg ut som ridponny eller nåt. TROR att han var C-ponny…

Men är det inte liiiiiiite lustigt att skriva: "Shaitan hör hemma här, vi känner honom och vet vad han behöver." när ponnyn FAKTISKT var till salu!?

http://medlem.spray.se/tabxtra/twodescphotos.html

june
0

huff, jeg blir redd for mine egne når sånt skjer. men hvordan vet de at ponnyen er stjålet  og ikke at han har kommit ut av hestehagen og rømt.det skjer det å.