Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1436 ggr
Johanna-Granberg
0

Delsbo idag

Hur gick det i Delsbo, någon som vet?

Är nyfiken!

MVH Johanna

Hanna-D
0

Är också nyfiken! Glad

Cattis
0

BIM - **Tussila Go RS  5253
**BIS - Skäpperöds Tarik RS 431

Redigerat… för jag hade tydligen fel info :-P

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

nallebjörn
0

Trist det inte ligger någon katalog ute på SSS. Eller var den kataloglös bedömning?

Cattis
0

Nej, den låg ute förut… Bifogar den.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kryddan
0

var dit såg en snygg 2 årshingst Stintans dreamboy

JennyStaaf
0

Bestämdes sent igår eftermiddag att vi åker ändå, trots att jag bestämde mig för att inte åka när Zocker hade dött..

men här kommer iaf hälsningar från FÖLCHAMPION Moflos Mona-Lisa 88888=40 p, och guldbelönade Moflos Majblomma 88898=41 p (nu "KLAR" för SUCH!!)..

Vårt resesällskap Rossmons Lilja fick 98977=40 p och guld.

Kom precis hem, har inget uppskrivet men det jag minns lite snabbt är:

Johannesbergs odöpt bästa hingstföl, silver

Lindebys stofölet tvåa i stofölklassen.

Stintans Dreamboy etta tvåårshingstarna.

Lindebys Torsten L champion unghingst

Lindebys Chey treåring champion ungsto

Klassvinnare med guld: Lindebys Tigra, Easy to Love, Thiffany af Jäboruder (+ fler förstås)

Johannesbergs Noble guld, Stormtorpets Taizon 38 p, Kanteborgs Sprite 41 p, Furunäs Sahib 40 p

Har ingen katalog här just nu så mer minns jag inte i mitt trötta huvud för tillfället.

JennyStaaf
0

sitter med katalogen framför mig nu, så jag tänkte skriva ner lite mer ur minnet. OBS, skrev inte ner ett enda poäng eller ngt resultat, så ta inte det här som någon 100%-igt säker källa nu..

Johannesbergs odöpt e. Johannesbergs Noble, bästa hingstföl, 38 poäng.
Moflos Mona-Lisa e. Tiger, 40 p, bästa stoföl, champion föl
Lindebys Troja e. Kanteborgs Sprite, 39 poäng.
Namanda e. Charley vd Provincialeweg, klassvinnare
Stintans Dramboy e. Dusol, klassvinnare 39 p.
Rossmons Darwin e. Damit, 4:a, 36 p.
Lyktans Penny e. Zorry, klassvinnare.
Smevallens Irma e. Capone-Fire, klassvinnare
Lilla Vita Pärlan e. Skäpperöds Rex, tvåa
Asphagens Trine e. Thunderstorm, trea
Lindebys Chey e. Furunäs Sahib, klassvinnare, guld, ungstochampion
Rossmons Lilja e. Damit, tvåa, 40 poäng
I am Alive, trea, guld
Tiffany af Jäboruder e. Östertorps Baron, etta, guld, champion ministo
Nilla (flyttad till mini) e. Gamlingay Midas, tvåa
Lindebys Torsten L, guld, unghingstchampion
Johannesbergs Noble, guld 40 p, etta
Stormtorpets Taizon, tvåa, 38 p
Skäpperöds Tarik, guld, champion minihingst, BIS
Lindebys Tigra e. Furunäs Sahib, etta, guld
Moflos Majblomma e. Damit, tvåa, 41 p, guld
Easy to Love e. Timothy v St Geerhof, etta, guld
Lundabo Kismet e. Watson v Bunswaard, tvåa, guld
Tussila Go e. Kölnäs Gor-Tex, etta, guld, champion sto, BIM
Kantaborgs Sprite, etta, 41 p
Furunäs Sahib, tvåa, 40 p
Butterfly e. Kärlingehults Pax, etta, guld

Tyvärr har jag inte bättre koll än detta…

JennyStaaf
0

#5 Ja, Stintans Dreamboy var verkligen fin!

I mina ögon en otroligt udda stam:
e. Dusol - Patrons Winkler - Amigo - Wärnanäs Magnus

Med risk för att bli "halshuggen" måste jag faktiskt erkänna att det inte är de blodslinjer jag brukar söka efter, utan snarare sådant som jag "viftar förbi" utan att ägna det någon större tanke.

Men med den här hingsten måste jag säga att jag får tänka om! Jag skulle MYCKET VÄL kunna tänka mig att i framtiden åka den långa vägen till Delsbo och använda mig av Dreamboy till mina ston, om han blev godkänd.

Han hade dessutom en otroligt häftig färg. Var  reggad som isabellblack, men det var enligt Lockwall fel och färgen måste reggas om. Till vad missade jag. Någon som hörde? Var det färgen eller benämningen av färgen som var fel?

När jag tittar i min bok "Fjordhästen" och jämför blackfärgerna där med min bild av Dreamboy i huvudet, får jag honom till vitblack.

nallebjörn
0

#8 finns det bild på den?

JennyStaaf
0

#9 jag fotade inte en enda häst, men Johanna Lagnevall var där hela dagen så jag hoppas det kommer ut bilder på hennes hemsida sedan!

#2 japp Cattis, det stämmer att det var Tarik som blev BIS och Tussila Go BIM, inte tvärtom.

kryddan
0

#8 kan tänka mig ochså att betäcka med dreamboy om han blir godkänd.Jag hade inte kommit så jag vet ej vad han blev för färg.Synd på Zocker hade tingat henne om du inte skulle ha behållt henne själv.

JennyStaaf
0

#9 Var o kollade på Stintans hemsida och hittade en bild av Dreamboy som föl: http://www.stuteristintan.com/post/upload/Dream-Webb.jpg

Kom på att jag visst sett honom tidigare, som föl.. Tyckte han var fin redan då minns jag, men jag kom inte ihåg det förrän jag läste på sidan att han var visad på fölmönstring i Sundsvall… Generad

nallebjörn
0

#12 tack, då får vi invänta  Lagnevall och se om något kan hända där. Vore kul se den som alla säger var så fin. Kul med en sån färg.

jojjehanna
0

Jag gillade också Dreamboy. Utstrålning, en rslig hingst och bara så läcker! Jag hörde Lockvall ville ändra färgen till ljusmusblack. Bilder kommer på min hemsida (fotade massor") men eftersom jag är på semester nu så kan det ta e vecka till eller så. Håll ut!

Grattis igen, Jenny. Jag skrev mer om resultat i andra Delsbotråden. Jenny, visst var Mona-Lisa tredje generationen championston uppfödda av dig!?

JennyStaaf
0

#14 ja, det stämmer,"Månis" är tredje generationen champions uppföda av oss. Det är lite häftigt med tanke på att shetland är vår andra ras, och jag inte har någon speciellt stor shetlandsavel.

Föl: Moflos Mona-Lisa - fölchampion
Mamma: Moflos Majblomma - ungstochampion
Mormor: Moflos Mysa - fölchampion

I ärlighetens namn har väl Mysa fått bättre poäng och bedömningar än när hon blev fölchampion, det var nog inte så märkvärdigt när hon fick sin titel. Men hon har den i alla fall och det är ju det som räknas!

jojjehanna
0

Fick JÄTTEFINA bilder på din Månis, även på Lilja och OK på Maja (som hon väl kallas?).

nallebjörn
0

Bilder kommer på Johanna Lagnevalls sida inom några veckor.

JennyStaaf
0

#16 spännande.. väntar ivrigt på att du lägger ut bilderna! Vill såklart köpa på Mona-Lisa också, till hemsidan.

Annette
0

Putt